12.03.2021 г., 7:35 ч.  

Кантар 

  Проза » Литературни очерци
449 4 19
1 мин за четене

    Беше родена за преценка.Оценяваше клиентите по външния вид. Щом е опрял до "Вторични суровини ",значи е достатъчно беден и нещастен да се издържа по друг начин!Значи е в кантара й.Ела,че ми трябваш!

    А безработицата не пожали доста учители, лекари и хора,които не достигнаха до ръба на социалният минимум!

    В погледа й лъщеше студеното превъзходство на оценителя:те продаваха поради необходимост, тя теглеше и плащаше с някакво злобно скъперническо неудовлетворение.Който се опиташе да възрази срещу кантара което показва и тя което заплаща...Мамма миа!Биваше прибиран от дежурна полицейска патрулка на която кантара плащаше дежурството!

    Кантарът знаеше новините в града, защото кой кантарджия,таксиметърджия,бръснарофризьороманикюрист и адвокат не знае новините в един малък град!

    Кантарът пусна връзки!Нали този век на информационните технологии и съобщенията беше в разгара си?!

    

    Кметовете ги избират докато се орезилят,но не всички са на изборна длъжност и нямат подобно щастие!

     И тъй,връзка подир връзка-на здрав възел става!

     Забележете, колкото е дребнаво и зложелателно,толкова е параноично и изобретателно в поведението към подчинените си такова същество...Шизофренията е(пази боже!)склонна към циничност,мазохизъм и преди всичко към интриги!

     Издигането върху купища отпадъчни пластмасови частици и метални изделия продължава, докато идва един момент, че човек може да свикне с тях и да ги приеме вместо за сурогати на социалната действителност за оригинални издевателства над човешкото достойнство!

     Оказва се, че кантарът и оценката му са били фалшиви;че теглят всеки човек според изгодата и корупционните му практики;че този кантар е менте!Също като живота и любовта на този наш балкански манталитет,който обича да мрази!

       Кантарът, който ни тегли и разделя от младите, които имат други приоритети!И оценъчни наблюдения!

       Идва времето на електронната везна на европейските и световни измерения!

       

  

 

 

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за коментара и оценката, Кирил!
    Макар и със закъснение,но може би, навреме!
    Мътната вода, която ни предлагат за айран без кисело мляко е ерзац на живота в момента!
    Е,консумативи много и различни, но оценъчните вкусове тепърва ще се развият!
  • Имаме нужда от везната на Правосъдието, Бат Стойчо. За съжаление, при нас, е на вярна чиновническа служба грубият кантар на праСоВъдието.
  • Благодаря, Латинка-Златна!
  • "Кантарът пусна връзки!"
    Поздравление за написания текст, Стойчо!
    Честита Първа пролет! Желая ти много здраве и вдъхновение!
  • Благодаря за коментара и оценката, Силвия!
  • За съжаление, Стойчо, множество хора се изхранват така. И като започнеш пирамидата с най-бедните (понеже имам поглед отблизо), знам, че става дума за честни и достойни хора, изхвърлени на брега на живота като ненужни корабокрушенци. И тези корабукрушенци, стават, намират сили, кой куц, кой сакат, всяка сутрин стават обикалят и търсят, за да съберат прехраната си. Виждала съм и как ги посрещат и изпращат на пункта и как други хора на техен гръб озверяха за богатства, дори думата "съвест" за тях сигурно виси на ченгел, на който е закачен куфар пълен с пари, следователно и власт. Не бих искала, дори да си представя, какво ще е, ако трябва да ги редим по достойнство и етика. Вероятно пирамидата би била обърната - обратно.
    Поздравления за написаното!
  • Благодаря за коментара и оценката, Ивита!
  • Точно: „...оригинални издевателства над човешкото достойнство!”
    Толкова много мъдрост има тук, че аз искам колкото се може повече хора да го прочетат!
    И още нещо: Колкото се може повече хора да не се отъждествяват с кантарджията!
    Браво, Стойчо!
  • Благодаря за коментара и оценката, di_t(T.)!
  • Метафорите, които използуваш са истински и много точни!
    Поздравления за това!
  • Благодаря,Росица!
    Наследство ли,инерция ли,а може би и двете страни на една монета!
    Или рушветчийството е дете на Бедността!
  • Кантарът пусна връзки! Нещо неизменно - преминало през социализма, " демокрацията" , та до наши дни. Сега се цакат освен с връзки и с пари. Много истина и прекрасно подбрани метафори! Поздравления!
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
    Нямам какво повече да добавя!
    Благодаря, Георги, че си достатъчно лаконичен!
    Благодаря, Петър!
    Предстои исторически одит!
  • Браво, много сполучливи метафори,... ама кантарът може и да не е точен, но поне по-трудно се манипулира от електронната везна
  • Много ми хареса!
  • Мисля, че "кантарът" е явление доста по-широко от родните балкански измерения и че то е въдворено от самата обществена реалност, и издигнато в ранга на ситуационна система в нашия скъп милениум. И все пак родното кантарджийство има привкуса на Бай Ганьовщината и това винаги се усеща на своей шкуре. Древните са казали: "По дрехите посрещат по ума изпращат", но у нас посрещат и изпращат най-вече по дрехите, а ума го изпращат просто на Оня свят. България за жалост е страна на дивите балкански инстинкти и само приливна вълна от астероид има шанса да я оправи - дай боже завинаги!
    Поздравление, Стойчо! Мисълта ти е точна като кантар.
  • Благодаря за коментара и оценката, Миночка!
    За съжаление, изглеждам на точен,но явно съм дебалансиран от сегашната действителност в България!🤯

    Благодаря за хубавите думи и оценката, Пепи!
    Вонята от отпадъчните продукти все така ни трови!Везните по БДС(Български държавен стандарт)оценяват и теглят амбиции, размерват тщеславието и мечтите с фалшивото надценяване на кантарджията!🙉
  • Боклукът е отпадък, кантарът везна, а приоритетите - европейско-световни измерения на елементарни нужди, които се превърнаха в мечта.

    Поздравления!
  • Европейските и световни измерения ще са тесни за нашите балкански творения!
    Точен си Стойчо!
Предложения
: ??:??