8.03.2020 г., 22:53 ч.

Когато... 

  Проза » Други
495 3 3
7 мин за четене

КОГАТО ВИРУСЪТ НА КОРОНАТА

ПРИСТИГНА В БЪЛГАРИЯ

 

(Римейк от 23.11.2014 г. в „Откровения“)

 

 

     Когато заразната болест Корона пристигна в България, властите бяха готови. Както бяха готови преди за борба с Ебола – друг враг на отечеството. Но преди шест лета.

     Всички болници и поликлиники, всички медико-диагностично-консултативни центрове за активно лечение бяха на крак; психиатричните кабинети стояха отворени денонощно; селски клиники, частни медицински кабинети, медицински комбинати, акушеро-гинекологични цехове и работилници – всичко беше на денонощен режим. Нямаше лекари, но институциите бяха тук и на ниво. Лекарите бяха в чужбина, но институциите си бяха останали като вкаменелости от друга ера. Хилядите аптеки бяха налице с изключение на тези, лишени от реимбурсация. Българският червен кръст извади кръст и тръгна след шествието на Светия синод.

     Дори „Лафка“ отвори врати. Да продава надежди. За малко и прокуратурата да заработи, но нямаше гориво за това. Тя функционира само с гущерско зелено. Хартиено, в знаците на Франклин, изобртателя на катетъра.

    Заложните къщи – и те изобретиха същото, но другояче. С вируса на държавността.

     За здравето и безопасността на целокупния народ се стекоха полицаи и охранители от всички краища на най-красивата страна на Земята. Пожарникари, жандармеристи, служители на частни охранителни фирми, бивши милиционери, запазили униформите си отпреди четвърт век, знайни и незнайни служители на бившата и настояща Държавна сигурност, генерали и полковници под прикритие, професионални борци срещу организираната престъпност, срещу фашизма и капитализма, абсолвенти и обикновени студенти от школата в Симеоново, както и натурални полицаи се стекоха да защитават Родината срещу Корона вируса. Както се бореха навремето срещу Ебола. През 2014-та година.

     Ех, славни времена! За всичко бе виновна КТБ тогава. А сега? И заразите станха синдикални, ала не за друго, а защото профсъюзи няма. Олоиха се.

     Но на крак, народе! На призива срещу болестта се отзоваха и служителите на Българската армия, които се оказаха повече от армейците. Войниците от всички видове войска се стекоха на площад „Гарибалди” в столицата, без да го изпълват, и горестно вдигнаха щиковете над винтягите си – българска изработка! – в защита на децата и жените на невинна България. Имаше и служители на военно разузнаване и военно контраразузнаване, но се бяха слели с обстановката и приличаха на цветя. Появи се танк. Той разора улица „Граф Игнатиев“, покосена от три ремонта след реновинарето си.

     Поръчаните от Америка самолети ни размахаха крилете си отвъд океана – братски поздрав бе това. Платихме ги авансово, но ще ги чакаме да дойдат след смъртта ни.

     Цялото Народно събрание стоеше на крака в депутатското кафене (заседателната зала беше обърната на лазарет) и оживено, разпалено обсъждаше идващата нова Ебола - коронавирусът. Трябваше спешно да се вземат мерки, законодателни решения чукаха зловещо с чук на вратата на парламента, държавата ревеше за защита от Вируса на Короната.

     Здравната комисия си сложи табела на вратата. На нея пишеше нещо. А вътре нямаше хора.

  Воглаве с подпухналия финансов министър, който бе оглавил здравната каса по семейно съвместителство, за да я присвои правителствено, подминистри и обикновени дружинни ръководителки на оглавяващата партия се строиха героично в индианска редица пред сградата на Министерския съвет, за да се поздравят срещуположно с колегите си от сградата на Президента. Не се чу вопъл. Ни стон. Сградите не общуваха, ала това бе естествено. Не биваше да общуват без маски. А маските станаха кът. Политиците в чудо се видяха.

     Гръмнаха топове!

     И замириса. На гниещ народ.

     Всички чиновници бяха с противогази, слава на техния бог. В ларгото на властта има пространство. Другаде няма такова. Тясно е, почти безвъздушно.

     Когато Ебола пристигна в България преди шест години, властите бяха готови. И сега е така. Завардиха магистрали, пътища, виадукти, шосета, железни и въздушни пътища, в морето бяха пуснати обучени китове да пазят териториалните води. Ядрените мощности минаха на тих режим, подводниците застанаха под вода с вдигнати перископи. Кетчъри сновяха навсякъде.

     Е, Цветанов го няма, но цветановщината си остана. Вирусът му още е на власт. И слухли ли, слухти.

     Някои даже твърдят, че започнали да назначават специалисти на държавна служба. И вече на ставало само с партиен билет. Ама тия са болни навярно. В комунизма на съвремието ли живеят или в соцализма на отминалото? Кой е виждал специалист на държавна софра?

     Болестите се наричат различно, ала са си вирусни при всяка власт. Хора умират, не е шега. Всеки глас е смъртоносен - така се оказва. Внимавайте на изборите.

     Когато Коронавирусът пристигна в България, слезе за малко, огледа се и си тръгна бързом. Тука не беше идвала дори Ебола. Никой не беше идвал. А и не биваше. Плосък данък, плоски хора, плоска държава. Набраздена с планина. Защо ли? Хм. И мъртви долини. Ти да видиш. За какво служат?

     В такава държава няма народ за зараза.

     Какъв ти тук вирус? Ще умре начаса. Защо му тряба да инвестира?

     Друга, по-тежка болест отколе беше налегнала тука народа.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благоаря, Мариана, Петре, Силве.
  • Днес работя с маска и ръкавици и се чудя, дали не съм се телепортирала в някакъв фантастичен роман. Хората си теглят парите и се готвят да се барикадират по къщите си, други пък кръжат около паричките си да не им изчезнат 😆. Еврото пък...да не приказвам. Страхливи душици сме, такива са ни и избранниците. Народ срещу народа си върви и няма справедливост, нито за едните, нито за другите. Поздравления за позицията!
  • то много хубаво, Владимир си пишем ние тук, ама Те не могат да четат. Тия там, цветановци и пр. Ама пък писаното не е за тях. Друг трябва да го чете.
Предложения
: ??:??