5.07.2008 г., 10:34 ч.

Кой какво вижда в огледалото 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1351 0 14
 

 

              Кой какво вижда в огледалото

 

 

    Детето вижда друг човек. (Отначало то няма съзнание за собственото "Аз" и постепенно се учи да се "разпознава".)

 

    Зрелият човек вижда себе си. (Действителността е безпощадна с пълна сила.) Често го подканя:

          "Огледалце, огледалце, я кажи..."

             ...

             (Само дето огледалото мълчи.

             Не е вълшебно то и не прикрива

             всяка бръчка немилостива...)

 

    Остарелият вижда каквото поиска... (Както се казва - събрал опит и мъдрост, може да погледне и "зад" огледалото...)

 

    Изкривеното огледало (и в пряк, и в преносен смисъл) винаги ни подсказва за нашите недостатъци...

 

 

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Огледалото, което (ако се замислим) издава много повече за нашата същност, отколкото предполагаме...
  • Или трябва да игнорираме огледалото и да се вгледаме в себе си...
    Това също ми хареса!!!
  • Винаги ме замисляш, Павли, благодаря! Страхотни мисли!!!
    С обич!!!
  • С годините свикваме с образа отсреща и недостатъците му не ни притесняватА и зрението намалява(очила за близо,очила за далеч)

    Провокиращи мисли !Поздравления!
  • Много интересно! Поздрав, Павли!
  • Колкото хора, толкова светове.
    И огледала също
    А това е за теб
    http://uk.youtube.com/watch?v=RhlJZdQDz5E&feature=related
  • Може би наистина най-трудно е да проумеем какво ни показва огледалото... Или трябва да игнорираме огледалото и да се вгледаме в себе си...
  • "О, ужас! Ако принцеса Алис не вземе изпита по "Слизане по стълбите така, сякаш се носим по въздуха", няма да бъде допусната да отиде на градинското увеселение на Академия за принцеси, нито ще й позволят да надзърне във Вълшебното огледало. И тогава получава помощ от неочакван приятел..."
    /Вивиан Френч/
    ________________________________________
    Трудно е Павли, а в много случаи и недостижимо да се прогледне в огледалото на собствената същност. Независимо от възрастта и желанието.А май това е истинското огледало.С видима светлина и без отражателна способност.

    Благодаря за провокацията и поздрави за съчинението!
  • Хареса ми това поглеждане "зад" огледалото...
    Интересни огледални разсъждения!

  • Интересно и вярно!
  • Не съм се замисляла досега по този въпрос
  • Да!
  • Хубаво!
  • Значи не е "узрял", за да види себе си... И му предстои още "разпознаване"...
Предложения
: ??:??