20.12.2009 г., 23:25 ч.

Колко са нужни... или защо го има Рождество 

  Проза
761 0 4
1 мин за четене

В същото царство, по същото време - преди не знам си колко години, се случило нещо, за което все още се говори . Родил се дългоочаквания наследник на трона. Царят не бил на себе си от радост. Първо свикал всеобщ празник в царството. Поканил бедни и богати - от най-знатните до най-обикновените - дори и тези, които били съвсем непристойни. Радостта била толкова голяма, че осветлила същността на справедливия Цар. Издал се указ, който повелявал - от сега нататък, всяка година на този ден да се празнува- от всички.     Разчула се бързо вестта - по цялото царство. Почтените се заприготвяли подобаващо - да впечатлят царския двор и да не се изложат. Непристойните потрили доволно ръце - "един път ни се е паднало".

Празненството било готово. Много думи се изприказвали, голяма веселба паднала. Едно малко дете попитало развълнуваната си майка-"Мамо, защо сме тук- и защо всички хора се смеят и ядат толкова много?"- "Не зная моето дете, но и не ме интересува. Важното е, че има много ядене и пиене. Яж и се усмихвай на тези, които са облечени богато, че друг път я влезем тук, я не."

В разгара на веселието, Царят стоял умислен и обиден. Един слуга го попитал защо е толкова унил. "Всички са много весели - отвърнал Царят - но едно нещо не ми дава мира - никой досега не е пожелал да види младия Принц и да го удостои с вниманието си".  Разгневил се Царят и отменил указа за празника... Няма да се празнува!    

В този момент едно бедно и много скромно семейство, преодоляли срама, влезли в палата и отишли при Царя. "Царю, - срамежливо и с разтреперан глас проговорил мъжът - ние искаме да видим Принца. Нямаме никакви дарове, защото сме бедни, но искаме да Му отдадем почит и да Го благословим".  

Разплакал се Царят и със сподавен глас отговорил: "Мили хора - та Той е Принц, няма нужда от никакви подаръци. Всички богати Му донесоха неща, които изобщо не са Му необходими, но никой не се сети да Го почете и благослови. Това, което вие искате е всичко, от което Той има нужда"...  

Зарадвало се царското сърце и, заради тези хора, Той издал наново указа за празнуването на този ден - всяка година...  Викаме му Рождество!...

© Георги Колев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Абе, Гьоре, абре приятелю, такава ли била работата? Щом казваш - добре. Дано пък Принцът по-често ни идва на гости, макар че ние няма да можем да устройваме тържества като Баща му.
    Весело Рождество!
  • "Това, което вие искате е всичко, от което Той има нужда"..."
    !!!
  • Браво! Много точно! В нашия материален свят на егоизъм добрата промисъл е толкова рядко явление, че трябва да го ценим повече от злато.
  • ... една Благословия е достатъчност, за да е Празник в Душата...!
    Светла диря оставя Перото ти...!*
Предложения
: ??:??