19.12.2009 г., 14:58 ч.

Крилете (фЪнтастика) Част 3 

  Проза » Хумористична
651 0 5
2 мин за четене

  Снощи се опитах да дочета едно отдавна започнато книжле. Бях занемарил четенето на книги покрай интернета и телевизията. Тъкмо прелиствах поредната страница и усетих, че нещо не е както преди. След кратък размисъл разбрах кое – очилата! Те си стояха кротко в калъфа, а аз без никакво затруднение бях прочел няколко страници. Това обясняваше факта, че от известно време  вкарвах ключа директно в ключалката, без да правя по няколко кръгчета с него около нея. Така ставаше и с другите неща, които ми се налагаше да вкарвам някъде. Не знам дали това имаше връзка с крилeтe, но започнах да обръщам внимание на дребните мушици и да различавам движението на миниатюрните им крилца. Онзи ден в парка, в клоните на един кестен, видях малка гъсеничка, която с вълнообразни движения на зеленикавото си гръбче, осеяно с жълти и черни точици, пълзеше по опакото на едно листо. Не знаех, че гъсениците имат толкова приятна миризма.  С огромно усилие на волята успях да преодолея силното желание да я опитам и на вкус.

 

  Вече свикнах с крилете. Дори започнах да ги харесвам. Заравях леко пръсти в перата, усещайки тяхната топлина и съвършена форма. Веднъж жена ми прекъсна това блаженство, в което бях изпаднал, и ми викна от кухнята:

 

- Стига си ровил из тези крила, ами ела и направи салатата!

 

- Това не са крила, а криле! Самолетите и вятърните мелници имат крила, а птиците имат криле! По-поетично е... - поясних аз.

 

- Абе, ти да не си изкукал нещо? - възмути се тя.

 

  Не исках да се карам с нея и да ù обяснявам колко красиво и умно нещо е кукувицата, затова мълчаливо се заех да режа зарзавата. Очевидно бе, че и тя свикна с крилете, но изобщо не обръщаше внимание на прекрасния им външен вид. Започна да ме преследва желанието да ги покажа на някой, който да оцени по достойнство не само тяхната полезност, но и тяхната красота. Една вечер, пред блока, издебнах пенсионерката от партера, застанах пред нея и тържествено разперих криле. Тя почна да се кръсти, да плюе в пазвата си и почти пред припадък, промълви:

 

- Ти какъв си, бе?

 

След като видях уплашеното и объркано лице, реших да я излъжа:

 

- Ангел съм!

 

- Божкеее... - продължи да се кръсти и плюе тя. - За мен ли си дошъл?

 

Този въпрос малко ме обърка, но продължих тихо:

 

- Не! Исках само да ти покажа крилете си.

 

Тя, вече видимо поуспокоена, каза с безразличие:

 

- Криле като криле! Какво толкова! И защо си с дънки?

 

  Думите и тонът, с който бяха произнесени, прободоха честолюбието ми и нараниха влюбеното в крилете сърце.

 

- „Колко е глупава и сляпа!”, казах си на ум.

 

  Обърнах се и се отдалечих с леко помахване на крилете. След мен въздушното течение понесе бавно към земята няколкото паднали пера...

 

(следва продължение)

 

© Ники Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Нели, смяната на прическата забелязвам, но не винаги реагирам адекватно на смяната на цвета...
  • че реагират така на крилете ти може да е заслужено
    ти например колко пъти забеляза промяната в прическата на жена ти?
  • Благодаря ви. Надявам се, да е предизвикало усмивки...
  • Интересно и се чете с лекота!
    Продължавай - харесва ми!
  • Страхотно написано!Поздрави!
Предложения
: ??:??