13.07.2018 г., 8:51 ч.

Кръгче с БМВ 

  Проза » Хумористична
556 2 12
2 мин за четене

Изправен пред черната дъска, десетокласникът Пешо говори нещо, думите му минават край младата учителка, но тя не не прави и опит да слуша - знае, Пешо пак сипе някакви простотии... Обаче баща му е спонсор! И вчера директорът едва ли не на колене я молеше да пише на синчвто му тройка...

Тройка - лесно е да се каже. Но нали трябва да го изслушаш, без да получиш мозъчно възпаление, да му зададеш някакви въпроси - ега каже нещо за три... Как иначе - целият клас слуша, учениците са социално чувствителни... И без това цялото училище е побъркал с това, че идва с шофьор и джип "Нисан" на училище!

- Добре! - прекъсва го учителката  - Знаеш ли как се размножават растенията?

Въпрос, дето се вика, като за детска градина. Но Пешо е вече голям, а и редовен почитател на хардопорното...Маса папки със записи държи в айфона, тайно от мама...

- Точно за растенията не знам, но ако искате, мога...

Младата биоложка бърза да го прекъсне и прави последен отчаян опит.

- Знаеш ли кой е Дарвин?

На Пешо му писва... Вече трети ден всички учители го мъчат, та ако не петица, поне четири да му пишат за срока... Кога е идвал Пешо цяла седмица на училище... Сега мълчи... Не знае. Кой е па тоя? Англичанин някакъв, а с руско име... Роналдо знае кой е, Стинг - ясно, но тоя Дарвин?

- Сядай! Три! - махва с ръка учителката - Поне знаеш нещо за размножаването...

- А мога ли утре да изляза за пет? - пита Пешко - Баща ми обеща да ми дава БМВ-то всяка неделя, ако имам поне пет за годината... Ако трябва, и на частни уроци ще идвам...

Биоложката е объркана от директната атака, но си спомня за помъдрелия в годините на голямата промяна колега по литература, който на въпроса защо отделя повече време на частните уроци, отколкото на държавната работа, отговори пред целия учителки съвет:

- Не ме интересува как ме гледат учениците в класа! Интересува ме как аз гледам рафтовете в магазина! Там пари искат, а не почит!

Затваря дневника младата учителка и казва уморено:

- Добре, остани след часовете! Пак ще те изпитам!

Пешко и подава бележника си и шепне:

- Тате ще плаща уроците в евро! Ние левове нямаме! Пък някоя неделя ще ви дам и вие да направите кръгче с БМВ- то…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Покана

genekinfoblog.wordpress.com

 

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Любомира, Роберт!
    И това е истинска история. За съжаление...
  • Много хубав разказ: не ме интересува как мен ме гледат а как а аз гледам рафтовете в магазина...Истина си е. Понякога трябва да е човек и циник, за да оцелее в този живот.
  • Имах такъв случай! Таткото доведе спонсор! Ама спонсорът стиснат - не даде достатъчно за лабораторията и се наложи да търсим и друг спонсор.
  • Кръгче с БМВ-то? Искаме обзавеждане на лаборатории!
  • Благодаря, Костадине!
    Успех на момчето в ЛИЧНОТО образование!
  • Тъжно,отчайващо тъжно,но уви така е.Малкият ни син, Георги е за 9ти клас та си имам представа що годе.Поздрав за хубавия разказ Георги.
  • Благодаря, Светулке!
    Позната тема от позната среда...
  • Добре,че намираш сили да ни поразсмееш по темата, но смехът е през сълзи.
  • Благодаря, Лидия, Силвия, Мариана, Надя! Има статия по темата в моя блог - адреса съм дал в бележките.
  • Една съседка, учителка по литература, ме помоли да й помогна при проверяването на писмени работи. Десетокласници. Оскубах се.....
  • Това впрочем е сериозен проблем, тръгва още от детската градина. Мисля, че родителите с повече финансови възможности трябва да са още по-зорки в отглеждането на децата си, защото парите са хлъзгав инструмент, който нанася сериозни щети. Поздравления за темата и разказа!
  • Отчайващо!
Предложения
: ??:??