Изправен пред черната дъска, десетокласникът Пешо говори нещо, думите му минават край младата учителка, но тя не не прави и опит да слуша - знае, Пешо пак сипе някакви простотии... Обаче баща му е спонсор! И вчера директорът едва ли не на колене я молеше да пише на синчвто му тройка...
Тройка - лесно е да се каже. Но нали трябва да го изслушаш, без да получиш мозъчно възпаление, да му зададеш някакви въпроси - ега каже нещо за три... Как иначе - целият клас слуша, учениците са социално чувствителни... И без това цялото училище е побъркал с това, че идва с шофьор и джип "Нисан" на училище!
- Добре! - прекъсва го учителката - Знаеш ли как се размножават растенията?
Въпрос, дето се вика, като за детска градина. Но Пешо е вече голям, а и редовен почитател на хардопорното...Маса папки със записи държи в айфона, тайно от мама...
- Точно за растенията не знам, но ако искате, мога...
Младата биоложка бърза да го прекъсне и прави последен отчаян опит.
- Знаеш ли кой е Дарвин?
На Пешо му писва... Вече трети ден всички учители го мъчат, та ако не петица, поне четири да му пишат за срока... Кога е идвал Пешо цяла седмица на училище... Сега мълчи... Не знае. Кой е па тоя? Англичанин някакъв, а с руско име... Роналдо знае кой е, Стинг - ясно, но тоя Дарвин?
- Сядай! Три! - махва с ръка учителката - Поне знаеш нещо за размножаването...
- А мога ли утре да изляза за пет? - пита Пешко - Баща ми обеща да ми дава БМВ-то всяка неделя, ако имам поне пет за годината... Ако трябва, и на частни уроци ще идвам...
Биоложката е объркана от директната атака, но си спомня за помъдрелия в годините на голямата промяна колега по литература, който на въпроса защо отделя повече време на частните уроци, отколкото на държавната работа, отговори пред целия учителки съвет:
- Не ме интересува как ме гледат учениците в класа! Интересува ме как аз гледам рафтовете в магазина! Там пари искат, а не почит!
Затваря дневника младата учителка и казва уморено:
- Добре, остани след часовете! Пак ще те изпитам!
Пешко и подава бележника си и шепне:
- Тате ще плаща уроците в евро! Ние левове нямаме! Пък някоя неделя ще ви дам и вие да направите кръгче с БМВ- то…
© Георги Коновски All rights reserved.
И това е истинска история. За съжаление...