10.09.2023 г., 12:04 ч.  

Късни размисли 

  Проза » Рецензии, анализи, критически статии
314 5 21
2 мин за четене

 

Не си изметохме оборите навреме… Не говоря за „Народен съд“ или за физическа мъст, а за лустрация, която щеше да предотврати политическите назначения и даде шанс на интелигентните, на кадърните хора, недопускани и през т.н. демократични години. Защо т.н. ли? Защото ни я направиха така, че да обслужва тях, децата им, внуците им… Защото преходът беше манипулиран, а ние, по инерция (от десетилетия водени към светлото бъдеще), чакахме да дойде свободата, вместо да си я изградим сами.

По – голямата, да не кажа цялата политическа кохорта, се оказа и сега Е част от сътрудниците на Държавна сигурност. През периода 1987-1989 г. е имало тотален натиск върху интелигенцията и гражданските организации от страна на ДС, какъвто не е имало в Полша и Чехословакия. За съжаление, българинът се оказа с феноменално къса памет. Стремежът да се чете висока литература, поезия, да се слуша класическа музика и да се философства, бяха заклеймявани като безделничество, буржоазия и излишество. Основната тематика беше подчинена на патетична възхвала. И когато си задават въпроса "Защо, аджеба, народът така изпростя?", да се знае, че не е от демокрацията, а е с доста по - задна дата.

       Наследниците на Живковия режим от БСП нямат интерес в учебниците да се включи и изучава комунизма, защото ще се види каква е приликата му с неосоциализма,  нямат интерес подрастващите да разберат цялата истина за трите фалита, до които е докарана страната ни по времето на БКП. Сега са впрегнати неистови сили, медии, фантоми, проруски професори, доценти, учители и пр. да сеят проруска пропаганда сред нашето пропутинско население и успяват, разбира се. Путинска Русия  няма нито братя, нито сестри. Тя има само интереси и ние, докато продължаваме да лелеем по „вечната дружба“, да  страдаме по „големия брат“, няма да дишаме чист въздух и свобода!   

Защото едва ли има някой, който да не е пацифист, но пацифизмът не означава да си мижитурка. И все пак ... оставам с надежда за събуждане! 

 

 

 

 

 

© Даниела Виткова Всички права запазени

Нали тази година ми е юбилейна, че реших да изчакам тържествата на историческите дати за отминали събития в България.
А месец септември е богат на паметни моменти, като се почне от шестият ден на месеца и продължим все така и в различните години, все още историческите извори бълбукат и ни носят спом ...
  449  33 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Лошото е, че ние у нас, от тогава до днес, не създадохме условия за ценните човешки ресурси и мозъци, там се утвърдиха, там са ценѐни. И продължават политическите назначения, некадърните синчета и внуци са в телевизии, начело на институции... не ми се говори...
  • Според мен Горбачов се величае твърде много. Той е част от шайката, организирала безкръвната революция, за да се случи масово "Обогатяване и заграбване номер 2". Така и вълкът "сит", и агнето цяло - ние си получаваме свободата, всичко държавно се заграбва, а запада получава ценните човешки ресурси и мозъци. В уравнението обаче все някъде се намират и губещите, а това сме всички ние!
  • А българските рашисти са още по-непоносими - вижте ги само как клечат пред моча като разгонени котараци на дувар!
  • Точно така!!! Но в мисленето в правилна посока у хората няма как да сложат забрани!
  • Понеже отскоро дир бг-то си е сложило ИИ, което отхвърля коментари на поразия, ще го напиша тук:
    Това сега не е истинска демокрация, а подготвена, саботирана и контролирана от рашистите демонокрация, за да си викаш "еех, през бай тошо беше попонай!"
    https://www.big5.bg/2023/01/23/%D1%82%D0%B5%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80-%D0%BC%D0%B8%D1%85%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%BE%D0%B2-%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D1%81%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0/
  • Люси, докато сме примирени... За тайно скалъпения, а не явен за софиянци избор за кмет на София, трябваше да има взрив от негодуване и остра реакция! Доколкото разбрах, в Пловдив се случва същото. Така падат и големите градове.
  • Бавно, бааавно, Юри... Няма как да стане бързо, репресираните са смирени или вече на изчезнване, а децата им - изгонени културно. Тук се разпореждат отрочетата и внуците на другарите. Няма нищо случайно …
    • Масларова споделя своя полит. опит със своя зет Росен Карадимов, един от двамата нови членове на Надзорния съвет на Бълг. банка за развитие, където се очаква нов транш над 12 млрд. евро инвестиции.
    • Синът на Румен Гечев, мин. на икон. развитие в правителство на Жан Виденов – Явор Гечев, стигнал до зам.- министър на земеделието в служ. правителство...
    • На Анжел Вагенщайн внучката му Джеки - Жаклин Вагенщайн, председател на Международния кино - литературен фестивал Синелибри.
    • Синът и дъщерята на премиера Стефан Янев с държавна заплата по 10 хил. лв. в Булгаргаз и Български енергиен холдинг. Бащата „се бори“ да се намалят цените на електроенергията и газа
    • Милен Велчев и 18 год. му син като като бъдещ капацитет във финансите
  • Много добре си го написала, Дани! Но защо и докога, ще живеем така. И сега гласят един потомък на тези от ДС за кмет на София.
  • С благодарност за коментара ти, Валя! Винаги се чувствам по-добре, когато срещам хора, които са наясно с фактите, с истинските събития и с унищожителните последици от тоталитарния режим. И въпреки масовата хиперактивност на носталгиците се надявам на здравия разум.
  • Точна си, Дани! Няма отърване от комунягите!
  • Много точен анализ, Дани. Никой от управляваща върхушка всъщност не си тръгна, даже не помня някой понесе ли политическа отговорност, съден имаше ли - и същите пак са на власт, и техните деца и внуци се канят да продължат да управляват. Това е.

    "Наследниците на Живковия режим от БСП нямат интерес в учебниците да се включи и изучава комунизма, защото ще се види каква е приликата му с неосоциализма, нямат интерес подрастващите да разберат цялата истина за трите фалита, до които е докарана страната ни по времето на БКП."
  • Благодаря ти, Младене! Цялата истина ще я признае този, който чете и от ненаписаната в учебниците история, който се вслушва в историята, разказана от предците ни, историята - табу, потулена в тоталитарните учебници, който не иска да прочете и зачете гласа на Захари Стоянов, Иван Вазов, Димитър Талев… Който не желае да размисли върху съдбата на братя Вазови, Аспарух Лешников,Райко Алексиев, Данаил Крапчев, Сашо Сладура, Атанас Буров, проф. Станишев - хирург номер 1 за онова време ... И хиляди интелигенти, писатели, творци, музиканти!!! Скудоумие е да не признаем фактите!!!
  • Поздравление, Дани!
    9-ти септември е дата на черно предателство. На прословутите срещи между Сталин, Рузвелт и Чърчил дебелият англичанин накисна българите да останат завинаги на палубата на СеСеРе. Така България бе подло предадена в ръцете на съветите. Войските им нахлуха още на 5-ти септември на българска територия, обявявайки война на българите. Шумкарите-крадци, излезли в планините, за да си направят пикник с откраднатите от мандрите пити кашкавал, намазаха от съветското нашествие и заеха господстващо положение в политическия живот на България. Избиха без съд и присъда своите врагове и цвета на българската интелигенция с помощта на чудовищно изобретение наречено "народен съд". Така 9-ти септември 1944г. се оказа фатална дата за България, стартирала дългата и мъчителна агония на тази многострадална страна, продължаваща и до днес. А комунистите станаха гробокопачи на собствения си народ и родина - едни наистина сатанински изчадия!
  • Даниела, разбира се, че останалото е по-важно. Радвам се, че има хора, които мислят и оценяват правилно миналото, за да не го повтаряме, както искат някои...
  • Прав си, Безжичен, но не успях технически да редактирам свързаното ми произведение - коментар към материала на Стойчо, опитах... Затова го приеми като анализ на неговото есе и като анализ на събития. Мисля, че останалото е по-важно. Благодаря ти за коментара!
  • Първо - това есе. Много хубаво, но есе и трябваше да е там.
    Второ - много точни и уместни разсъждения и изразяване на гледната точка и позиция на автора. Да, за нашата древна и велика България русия едно безумно вредно раково заболяване. Това в съвременността е толкова антибългарско, колкото е турция в предните векове. И двете трябва да се гледат с голямо подозрение и да се чистим от тях. Нищо добро за България от средновековна и изостанала русия. Нямало е, няма и няма да има. Трябва да се оттървем от този рак, тук при нас. Да, да изчистим българските му метастази! Като моча трябва да се изчисти като онова на гошо тарабата дамаджаната - българският предател-сталинист!
  • Георги, Ники, благодаря за единомислието!
  • Поздрави и на двамата!
    Прочетох с интерес, размислите и на двамата!
    И за мен, няма проблем с обръщението, Стойчо!
  • Безкръвна революция няма!
    Историята го е показала, не го измислям аз.
    Тук сме класически пример - вместо да се изметат раковите клетки, те просто се приобщиха в новия гостоприемник, да се разбира, строй, и ето го резултатът.
    Поздравявам те.
  • Няма проблем с обръщението, Стойчо, приемам членовете на "Откровения" като семейство, независимо от някои различия. Нашите разсъждения ги е имало и тогава, сега са по - зрели, по - убедителни от настаналите последствия, на които сме свидетели... Но не трябва да спираме да припомняме истината точно заради поколенията, които най- много са потърпевши днес. Нека да осъзнаят причинно - следствената връзка за регреса и за опростачването на нацията ни.
  • Дани,позволявам си в сайта с малко хора да се държа с умалителното им име.Не всеки обича да интимничат с него, което негово свещено право.
    Затова ме извини,ако навлизам в личното ти пространство!🙏
    Нашите разсъждения са нещо като:"Подир дъжд-качулка",но пък благодарение на това следващите поколения ще знаят причината за тези "Шменти-капели"(май Върнала направи сериал?),защото се оказа, че е имало сценарий!
    Благодаря за доверието и подкрепата!🙂
Предложения
: ??:??