1.03.2017 г., 13:05 ч.

Литературни мартенички 

  Проза » Други
783 1 8
2 мин за четене

Дойде ли месец март, малки и големи се закичват с мартенички за здраве, щастие и късмет, вярвайки, че разпукващият се за нов живот свят ще дари слънчева светлина на всяка душа. Улиците преливат от червено-бял разкош, търговците предлагат богат избор на минувачите.

Творците са хора като всички останали, но и доста по-различни. За тях в днешния ден съм приготвила закачливи литературни мартенички, които да ги усмихнат, развеселят, а може би и да ги замислят. Дали ще изберат някоя от предложените, зависи и от чувството им за хумор.

Мартеничка чаша в бяло и червено – за изпаднали в творческа криза поети и писатели за свежи оригинални идеи  и велики творби.

Мартеничка гумичка – специално за графомани – червеното запазва смисленото, бялото изтрива тайно през нощта излишното.

Мартеничка лира  червена с бяла панделка – за творци нарциси и грандомани – такава ще имат само те и Вазов.

Мартеничка ножица – за редактори. Червеното острие, два пъти по-дълго от бялото, реже от текста на автора, а бялото го залепва обратно.

Мартеничка йероглиф от преплетени препинателни знаци – за коректори.

Мартеничка от двойни ками – само за литературни критици – червената удря право в сърцето автора, а бялата го съживява.

Мартеничка с вълшебен палец – за мислещи читатели – става червен при откриване на качествено произведение и пребледнява при сблъсък с глупаво.

Мартеничка с лупа – за издатели – сама почервенява, щом открие талантлив творец и побелява, натъкне ли се на графоман.

Мартеничка цвете, захапало змия – за поетеси, през деня бели, нежни и романтични, нощем до кръв унищожаващи без жал конкуренцията.

Мартеничка пчеличка – за онези писатели и поети, успяващи дори от магарешкия бодил да сътворят литературен мед.

 

Честита Баба Марта, колеги творци! Желая Ви здраве, вдъхновение, изобилие от прекрасни творби и мислещи читатели!

 

 

© Илияна Каракочева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Честита Баба Марта и на вас, момичета! Да имате поводи за усмивки, много вдъхновение и слънце в душите! Благодаря, че прочетохте и изказахте мнение.
  • От тази творба лъха позитивизъм, смях, веселие... на когото му е смешно, разбира се. Има и читатели, на които ще им се иска да поплачат над нея....
  • Редакторската ме усмихна особено много
    Супер идейка!

  • Честита Баба Марта, inakrein!
    Слънце да стопли душата ти за радост и красота!
  • Роси, Кери, Анелия, благодаря и аз! Честита Баба Марта! Бели и червени, румени, засмени, обичани бъдете!
  • Честита Баба Марта! Закачливи, свежи литературни мартенички си ни поднесла!
  • Избрах си, избрах си - мартеничка чаша... Честита Баба Марта и благодаря за усмивките!
  • Честита Баба Марта- цветно и забавно ми беше!
Предложения
: ??:??