19.10.2022 г., 9:55 ч.

Лошото момче 

  Проза » Разкази, Хумористична
751 8 8
2 мин за четене

/малки разкази без намеци/

Не, отначало околните го смятаха за добро момче. Послушно. Каквото му казват – изпълнява го. Да прекопае нечия градина, да даде назаем пари и да не очаква връщането им, да отиде и донесе… нещо си. И така нататък…

Даже, когато на един от комшиите в района – неприятно, лошо момче, потрябваше разнообразие и от скука набиваше доброто момче, никой не гъкваше. Ни съседите, нито набитото…

Обаче, нещо му стана на бившето добро момче. Дали от вредни книги, дали от много мислене – но внезапно то реши, че е време за промени. Просто намисли да заприлича на дедите си, чиито снимки висяха на стената – с ордени и медали, юнашки изглед. На баща си – суров човек, при вида на когото даже лошото момче се пъхаше в първата попаднала му врата. На героите от вредните стари книги. На ония, чиито портрети висяха зад гърбовете на високопоставените чиновници, не смеещи да се обърнат от остатъчен срам…

И доброто момче отначало предупреди лошото, после не му позволи да извърши поредното зло, накрая просто го наби.

С което предизвика всеобщото възмущение на цивилизованото общество в региона…

Представяте ли си – разруши стабилния ред, погази правилата, които лошото момче беше обявило, посегна на спокойствието и безгрижието на съседите…

Доброто момче постави на място лошото. И не щя да заеме вакантния трон? Видите ли, казало на един посмял да му предложи всеобщата власт в района съсед: нито дедите му, нито родителите му, устроивали личното си съществувание върху труда и страданията на околните.

Затова – то си иска правото да живее спокойно в своя свят, а останалите сами да уреждат житието-битието си…

Съседите зяпнаха. Как така районът без лидер, водач, господар? Сами да се управляват? Че те ще се избият…

А лошото момче тихо стоеше в жилището си и чакаше.

Знаеше – ще дойдат. И ще му се молят отново да стане хегемон.

Защото – знаеше го от живота, а не от някакво си училище - хората са като стадо: имат нужда и от овчар, и от куче-пазач, и от овен-водач.

А онова момче…

Лошо момче! Хем разбива познатата конфигурация, хем не иска на наложи нова.

Безотговорен и жесток…

Лошо добро момче…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??