13.03.2012 г., 11:27 ч.

Магическият пуловер 

  Проза » Хумористична
986 0 4
10 мин за четене

Казват, че животът е несправедлив и че съдбата е кучка. Но дали това е истина? Ще ви оставя сами да се убедите в това. Така, както се убеди главният герой на настоящата история. Този път това не е Мишо, въпреки че и той е част от случката. В центъра на събитията този път се оказва едно от аверчетата на Мишо, а именно - колоритният образ Коце Астиката. Ако преди това сте чували за него, то едва ли сте го запомнили с хубаво. За разлика от останалите батенца, Коце Астиката нямаше божествено напомпано тяло, изваяно благодарение на множество сложни комбинации от химически елементи, известни сред бодибилдърите още като "зоб". Коцето беше голямо, дебело момче с лоши хигиенични навици, състоящи се в отказа му да се къпе по-често от веднъж седмично. Много от вас ще се учудят, но все още има хора, които се срещат с вода и сапун само в неделя (или по празници). Коце Астиката беше един от тях. В резултат на това негово убеждение, че от честото къпане ще мухляса, от него се носеха всякакви човешки и най-вече нечовешки миризми, от които дори най-негнусливите хора получваха гърчове и изпадаха в болезнена агония. Коце Астиката беше като химическа бомба - ако си на дистанция, по-малка от 20 м от него, то неизменно ще се замислиш да си купиш противогаз или най-малкото да си сложиш щипка на носа. За батенцата това ВЕЧЕ не беше проблем, тъй като в резултат от честите им срещи с Коцето бяха загубили възможността да усещат всякаква миризма - всички рецептори за мирис си бяха отишли безвъзвратно. Но не така стоеше въпроса с хората, които го срещаха за първи път. Повечето от тях гледаха да се измъкнат от неговото зловонно влияние по най-бързия възможен начин - инстинктът за самосъхранение на човек е по-силен от каквото и да е, повярвайте ми. И все пак и Коце от време на време се уреждаше с мацки - все пак беше приятел на Мишо, няма как иначе. Всъщност, първопричината за успехите на Коцето с жените (доста редки трябва да отбележа) се коренеше в дебелия му... портфейл. Явно по някакъв начин златотърсачките успяваха да пренебрегнат погнусата от вида и най-вече миризмата на Астиката. И то само и само да се уредят с малко пиене на аванта. Но дори тези жени имаха някакво достойнство и за нещо повече трудно се навиваха и то само ако са изстинали и им е запушен носът. В противен случай просто си изповръщаха стомаха в мига, в който Коцето си сваляше дрехите.

Но стига съм ви занимавал с персоната и благоуханието на Коцето. Време е да се впуснем в същността на историята ни. А тя отново (о, чудо, не очаквахте, нали?) се развива в българския Содом, а именно - Студентски град. Една сутрин - сутрин е силно казано - 11 часа си е почти обед, както Мишо си пиеше кафето и пушеше сладко-сладко цигарка и разцъкваше Фейсбука, той откри нещо неочаквано, от което очите му щяха да изскочат. Беше получил покана за "Салфетка парти - 100 безплатни пакета салфетки" в една от чалготечниците в развратното студентско градче. Мишо се беше абонирал за абсолютно всички турбо-фолк заведения в Студентски - все пак трябваше да е в крак със събитията. Пък и не само това - поставете се на негово място - обожаваш чалга, а в т.нар. "кампус" има прекалено голямо количество от клубове, в които пускат твоята музика. Не е лесно да направиш избор. Затова той трябваше да се информира навреме кое ще е най-подходящото за тази вечер място за унищожаване на безмерни количества алкохол с неизвестен произход. След като видя поканата за събитието, Мишо падна на колене и започна да благодари на Господ за подаръка, който му беше направил. След няколко минути на благодарствени молитви и сълзи от радост, Майкъл успя да събере сили и стана на крака. Посегна към телефона и веднага набра номера на авера си Боро Танцьоро. Не му отне много време - беше му в номерата за бързо набиране, при това преди тези на родителите му. Единственият номер, който беше "с предимство" пред този на Боро, беше номера на Ориент 33 (по разбираеми причини). Борис естествено веднага се съгласи да посетят въпросното мероприятие и се зае да уведоми и останалите батенца за предстоящото напиване. Коце Астиката последен научи за плановете на Мишо и Боро. Но не смяташе да си губи времето. Хапна набързо няколко пържоли, половин хляб и 3 чинии с мусака - колкото да залъже глада, и се отправи към Мола (историята мълчи по въпроса кой от всичките). Трябваше му нова дреха - такова нещо като "Салфетка парти" се случваше твърде рядко и си беше нещо като празник. Стана му малко тъпо, че може би ще трябва да се изкъпе, а все пак не беше неделя. Но реши, че няма да се остави това да му помрачи деня, и по-важното - вечерта.

Коцето започна да се чуди какъв да бъде новият му тоалет за напиването. Риза ли да бъде, тениска ли, блуза ли? Трудно му беше да вземе решение. Най-накрая, след 1 час обикаляне по магазините в Мола (дами, един час пазаруване за мъжете е предостатъчно!) Коце Астиката се спря пред една витрина и ахна от удивление. Да, това беше - идеалното облекло за вечерта - плетен пуловер. Поне така Коцето щеше да се различава от Мишо, Боро и останалите млади алкохолици от компанията. Астиката си каза "Стига!" (всякаква прилика с реклама на кисело мляко за жени със запек е случайна). "Край на дискотечните ризи, вече пуловери ще нося" заяви гордо нашият герой и се оригна на мусака толкова силно, че за малко да повърне. Трите момичета, които минаваха покрай Коцето забързаха крачка и си запушиха носовете.

 
Дойде вечерта. Батенцата направиха събрание на "тяхното място" - кварталната кръчма "Мазното кИфте". Набързо направиха плана за напиването, който се състоеше в поръчването на няколко бутилки уиски и хвърлянето на много много салфетки. След това си поръчаха по няколко ракии за отскок, които бяха светкавично донесени от кръчмаря бай Ставри, който мога да опиша най-кратко с две думи: див селянин. След това поеха към Стюдънт Сити и заветната чалготечница. Батенцата набързо завзеха сепарето както Аспарух - Онгъла. Но ще попитате в коя дискотека? Е, не познахте, Задругата на Ориент 33 беше сменила бърлогата си. Местонахождението на въпросното "Салфетка парти" беше друга дискотечница - Плаза. Може да я знаете и под други имена - Страната на изгряващите боеве, Клубът на скучаещите комплексари, "Пий & Бий" клуб и още много др. Клубът има една много специфична особеност - пред него винаги стават побоища, ама винаги, нямаше вечер без да няма бой. Но това се смяташе за нещо нормално. След като си отишъл в Плаза, значи трябва да си готов за бой. И задължително се обикаля няколко пъти цялата дискотека като църква на Великден, като това трябва да става със съответната походка. Която да отбележа батенцата бяха отрепетирали перфектно. А тя не е много сложна - просто се надуваш колкото се може повече и вървиш все едно имаш дини под мишниците. Дори да не си здраво копеле, трябва да изглеждаш като такова и задължително, ама задължително трябва да гледаш лошо. В противен случай се превръщаш в потенциалната жертва на някой комплексар и си набелязан за бой, понеже си слаб противник.

Дотук с правилника за поведение във въпросното заведение. Нека прескочим към същността на историята. И така, батенцата се настаниха на сепарето, а "купонът" вече беше в разгара си. Навсякъде подскачаха нагримирани момиченца като млади антилопи, чакащи някой лъв да ги нападне. А лъвовете в заведението бяха повече от цяло стадо - беше си направо "Наденичка парти", а не "Салфетка парти". Няма как да не отбележа, че лъвовете не се движат на стада - ама това е съвсем друг въпрос, който въобще не ни интересува в момента. Мишо, Боро и останалите батенца започнаха да оглеждат "мат'риала". Естествено всеки от тях изпълняваше коронния си номер. Югио беше с лъскава тенисчица Енерджи, която скриваше хърбавото му тяло, и правеше някакви диви хаусърски движения, характерни за наркоманските среди в Червило. Тошо Пиката показваше колко много държи на пиене и пиеше чаша след чаша като силно ги удряше в масата - не съм виден биолог, но мисля, че по този начин приматите показват силата си. Боро показваше танцови умения, изключително специализирани в стила "мазен кючек". Мишо пък непрекъснато вдигаше ризата си и показваше коремните си мускули, позирайки наляво-надясно с надеждата някоя пияна празноглавка да забележи богоподобното му тяло. Само Коцето седеше на сепарето и гледаше тъпо, пиейки поредната бира. Естествено - самичък. В един момент обаче всичко се промени. Коце реши, че е време и той малко да се раздвижи и стана. И тогава сякаш времето спря. Всички погледи бяха вперени в него. Коцето изглеждаше... красив. Пуловерът скриваше по някакъв уникален начин шкембето му и правеше Астиката да изглежда здрав. Женорята започнаха да го изпиват с поглед. "Уау, к'ъв е тоз убавец, до сИга нИ съм го виждълъ тоз" отбеляза доста на място някаква дива аграрка, натруфена с 3 килограма грим. Мишо и Боро бяха в шок. Такова развитие на вечерта не бяха очаквали. Момичетата, с които си приказваха, се махнаха от тях и отидоха да си говорят с Коцето. Накъде отиваше света, по дяволите?! Момичетата не само отидоха при Астиката, ами и останаха при него. Дори мъртвопияният Тошо се учуди при вида на тази картинка, въпреки че му отне около 3-4 минути докато фокусира. Батенцата се опитаха да реагират адекватно на ситуацията. Трябваше бързо да си осигурят женска компания - не може така Коцето да ги победи в собствената им игра. Но вече никакви номера не вършеха работа. Нито стероидните мускули на Мишо, нито кючеците на Боро, нито педалските пози и стойки, които правеше Югио. За Тошо няма какво да говорим - той вече беше заспал на сепарето и хъркането му почти заглушаваше музиката в дискотеката.
Така течеше бавно-бавно вечерта - на Мишо, Боро и Югио им се стори, че мина цяла вечност, докато Коцето си лафеше с мацките, а те седяха и гледаха тъпо, рискувайки да станат неволни участници в пиянско меле с тумба комплексари. Но както казах, съдбата е кучка, и беше ред на Коце Астиката да се убеди в това. Както знаете, медалът винаги има и обратна страна. Пуловерът имаше магическо действие върху тялото на Коце, но имаше един доста голям недостатък - беше доста дебел и караше нашия герой да се изпотява и то доста стабилно. А това не беше никак добре. Коцето упорито отлагаше момента, в който ще свали пуловера си. Той много добре знаеше, че въпросната дрешка го правеше привлекателен за жените, но  събличането й беше въпрос на време и той само отлагаше неизбежното. Стана 3 часа. В дискотеката вече не се дишаше - миризма на пот, цигари и алкохолни изпарения беше изпълнила въздуха в клуба. Колкото и да не му се искаше да го прави, Коцето най-накрая свали пуловера си и остана по черния си потник, купен от Илиянци за 3 лв. Това беше и преломната точка във вечерта. Силна миризма на некъпан човек удари в носовете мацките, които си говореха с Коце. Това, което ги удари още по-силно беше чувството на погнуса, предизвикано от добре очертаното в черния потник шкембе на Коцето. Момичетата мигом си плюха на петите и изчезнаха. И всичко си беше по старому. Мишо и Боро веднага си намериха нови дружки, на които да разправят за пиянските си подвизи. Югио пък заформи сериозен спор с някакъв друг наркоман на тема амфетамини или екстази е по-подходящо да се взима на хаус парти. Само Тошо не обръщаше внимание на никой и спеше завит с на Коцето пуловера. А самия Коце поглъщаше поредната бира и ругаеше целия свят за несполуките си. Но всъщност никой не му беше виновен. Истината беше пред очите му, но той не искаше да я признае - самичък си беше виновен. Така просто стоят нещата в живота - миришеш ли - къпеш се, дебел ли си - спортуваш и отслабваш. Всичко друго са оправдания.

А, да, замалко щях да забравя. Малко, не, всъщност е доста некоректно и неморално няколко дни след като младо момче е било наръгано с нож в общежитие, в дискотеката да пускат хитовете "Забий ми ножа" и "Сандокан мале с двата ножа"...


© Александър Делев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Или "като му дойде времето"... Добре, така да бъде.
  • колкото се налага.
  • Съжалявам, за първи път ми се случва. И да попитам, колко денонощия трябва да чакам да се качи текстът след като само съм си редактирал заглавието?
  • За пореден път... Текстове, които са РЕДАКТИРАНИ от автора, остават в раздел "чакащи редактирани" и НЕ МОГАТ ДА СЕ ВИЖДАТ, докато не получат повторно одобрение от редактор.
Предложения
: ??:??