3.10.2017 г., 11:07 ч.

Малката гара 

  Проза
800 2 5
1 мин за четене

       

 

Малката гара е като дърво през различните сезони - хем се променя неузнаваемо, хем си остава същото.

Малката гара хем я има за хората, които я навестяват, хем я няма - за хората от бързия влак, който я подминава небрежно.

Независимо от местонахождението си - дали е насред полето или в планината, малката гара е завладяна от безвремието.

Часовникът над вратата е завинаги спрял в някакъв далечен момент. Стрелките му стоят като верни стражи, не помръдващи за нищо на света. Може би някога, все някой се е опитал да поправи гаровият часовник, да накара стрелките му да се гонят в бясна надпревара с препускащото време, но часовникът, както и неговият  притежател - малката гара, са решили да потърсят покой и тишина.

Тишината е плътната обвивка на малката гара, нещо като непробиваем скафандър, през който възприятията за отвън са леко замъглени.

Птиците обичат да са господари на тишината, за това и свиват гнезда под стряхата на малката гара. Всяка пролет я даряват с нов живот, мътейки челядта си. Понякога, ако са в настроение, птичките тихичко пеят, а след като замлъкнат, тишината става още по- дълбока.

Тишината е пъпната връв, свързваща малката гара с околността. Бързите влакове, по един на ден, са ножиците, които се опитват да я срежат на две, но не успяват, защото са “бързи” и никога не спират.

Малката гара е туптящото сърце на околността. Спре ли сърцето да работи, всичко що кръвоснабдява умира, тогава времето отново се задейства - постепенно донася трайно забвение.

© Ивалина Петкова Всички права запазени

За малките светове наоколо...

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, Донко! За мен е чест!
  • "Малката гара е като дърво през различните сезони - хем се променя неузнаваемо, хем си остава същото."- просто уникално.
  • Благодаря че прочете, ГФСтоилоов! Трогна ме и коментара ти- моето малко послание е отекнало у някой!
  • По течението на живота колко много малки гари подминаваме, а понякога точно те са толкова важни за пътуващия.
  • Благодаря ти, Aleksei!
Предложения
: ??:??