13.08.2009 г., 19:45 ч.

Милосърдие и похвала 

  Проза » Други
1044 0 12
1 мин за четене

МИЛОСЪРДИЕ И ПОХВАЛА

 

 

      Очакваш да те похвалят ли? Защо? Човек или дава от сърце, или нищо не дава. А ако очаква да го похвалят, значи е неискрен в любовта, с която дава или помага, да не кажа, лицемер.

      Прави добро, отдавай добро, без да очакваш похвала. „Лявата ръка да не знае какво прави дясната”, ни учи Исус. Пък и защо ти е изпросена похвала? Нима толкова малко се уважаваш, че се чувстваш доволен от купчина приятни, но празни, лъжливи думи, думи без стойност.

        Когато човек дава или прави добро, то трябва да е заради самото добро, а не за да му благодарят или да го хвалят. Все пак жестът от  добрина е вроден. Неискрен ли си, вървиш против законите на природата. Но ти очакваш. Очакваш и даже страдаш  за една фалшива благодарност. Затова и страдаш. Защото не знаеш, че  не би могъл да дадеш обич или нещо друго на някого, ако Сам Бог не беше пожелал да даде чрез теб Своята Любов на този, който има нужда от нея. Т.е. когато човек дава  или помага, трябва да го прави от чисто сърце и с ясното съзнание, че даването от „себе си”, всъщност е даване от Бог.

        Тогава защо се суетиш толкова? Толкова ли струваш – една похвала, една благодарност?  Ти си този, който трябва да благодари, да благодариш на Бог,  че те е направил инструмент на своята Любов.

        Друго е, ако ти благодарят или те похвалят от сърце, без да си го очаквал, без да си го просил. Но дори тогава не се заблуждавай колко си велик, не попадай в капана на егото. Защото, който те е похвалил искрено, той не е похвалил теб, не е благодарил на теб, а на Бог, който чрез теб се е погрижил за доброто му. 

© Албена Стефанова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Г-н Дяков, предполагам четохте и другите неща коита съм публикувала. Не всичко е религия. Но ако няма раздел духовна поезия или проза, то вината не е моя. Според това ваше мнение излиза, че половината от авторите публикуващи тук не трябва да го правят. Видяхте ли колко хора пишат такива неща. А целта на посланието ми не е религиозна, тя е насочена към съвестта на всеки човек самозаблуждаващ се, че е милосърден, когато всъщност не е. Радвайте си се на просени похвали тогава и си вярвайте че имате любов в сърцето си с която уж сте дали или помогнали някому. Благодаря ви за различното мнение
  • Аз пък си мисля, че има нещо объркано в посланието, щото тук раздел "религия" няма. Може би по-подходящ за Вас би бил сайтът pravoslavie.bg.
  • не знам колко си вявващ но всичко което имаш или правиш го имаш и можеш да го направиш защотоБог е пожелал. И на ме ми се е случвало да храня неблагодарници, но според теб означава, да спра да ги храня защото искам да оценят жеста ми, а пък те не са го Сторили?. Ако съм направила този жест то е з Бог ме е избрал.И Бог ще го оцени, не някой на когото си подал ръка и е плюл по тебе.Ши май четеш и коментираш само онова което ти е изгодно. В крайна сметка разбирам че има хора които не могат да разберат.
    Помисли само въру това, кога Христос поиска благодарност за Жертвата Си за нас. Благодаря все пак за различното мнение.Но ако Бог не ти беше дал ти също щеше да приличаш на онзи неблагодарен просяк който смята всичко за даденост.
  • Очакваш да те похвалят ли? Защо? Човек или дава от сърце, или нищо не дава.
    Не съм съгласен с теб. Похвалата е вид форма на отблагодаряване. Давал съм сърце и време за едното "мерси".Една дума, но чувстваш, че трудът ти е забелязан и оценен. Противното - приемат труда ти за даденост. Длъжен си да го правиш.Пример:
    Една жена съжалява просяк и всеки ден го храни. Той не казва дори"благодаря".
    Един ден тя не е сготвила нищо и му казва, че няма ядене.Той започва да я псува и да хвърля камъни по вратата и.Това е истински случай.Причината е , че просякът смята, че жената е длъжна да му помага, защото е беден.Как ще се почувствате вие в този случай?
    Аз мисля така:
    Направи добро, но покажи, че го правиш от добро сърце,а не по задължение. Действа възпитателно. Давай всичко от себе си, но искай оценка за труда си.Отвори очите си за труда на другите. Не го приемай за даденост.Благодари им.Това ги стимулира.
    Изказвам лично мнение.Никой не е длъжен да се съгласява с мен.
  • Направи добро и го хвърли в морето...
  • Когато човек дава или прави добро, то трябва да е заради самото добро, а не за да му благодарят или да го хвалят.
    Адски си права!
  • Всяко добро е от Бога, поздрав!
  • Благодаря ви, приятели
  • Невероятно искрена и права си!
    Светът има нужда повече хора да те четат.
  • Мила Албена,прочетох с голям интерес и се радвам за теб ,че мислиш по този начин,който всъщност е правилен,ако всички хора расъждаваха така щеше да е чудесно!Поздрав от все сърце!
  • Който дава само от чувството за дълг, дава само мъртво злато.
    Но, който дава от нежно,сърце и дава онова, което не се вижда, надвишава обсега на ръката, защото Бог се проявява чрез нея, и носи изобилие на душата, която е чезнела в предишната тъмнина.
    Поздрав с обич!
  • "Когато човек дава или прави добро, то трябва да е заради самото добро, а не за да му благодарят или да го хвалят." Съгласна съм! Поздрави!
Предложения
: ??:??