3.10.2012 г., 14:34 ч.

Молитва 

  Проза » Други
993 0 3
3 мин за четене

Тя се беше молила от много години. За добро утро, за лека нощ и най-вече – за добруването на любимите ù хора. Отначало пожелаваше само „любов, здраве и щастие на...“ дълъг списък от любими същества. Изреждайки „списъка“ всяка вечер, тя изпитваше затруднения, когато някой от списъка умреше. Това спъваше целия вече заучен бял стих – мама, татко, баба... ъъъ, без баба – дядо, кака, Гошо, Пешо, Кирчо... ъъъ, без Кирчо... И тъй нататък. Списъкът обедняваше все повече от умрелите, но пък се обогатяваше с нови живи.

 

Тя реши, че голословните молитви не са достатъчни. Трябваше да жертва нещо за онези, които обича, освен всичките жертви, които бе направила в живота си. Затова, когато някой от любимите ù хора пътуваше или отиваше на рисковани мероприятия, тя освен за „здраве, щастие и любов“ се молеше и за друго. „Ако му липсва топлина – дай от мен. Ако му липсва сила – дай от мен. Ако му липсва здраве – дай от мен.“. Това беше нейната мантра. Тя я прие в душата си и я прегърна като безценно съкровище.

 

Не проработи. Много от хората, за които се молеше, умряха, други се пристрастиха към тежки наркотици, трети преживяха най-отвратителните сценарии на жълтите таблоиди... Много от смъртите бяха необосновани – Жътварят жънеше без оглед за възраст, здравословно състояние и околна среда. А тя си каза - „Сигурно на стари години ще е още по-зле, ще загубя още повече любими хора“. И продължи да иска същото за любимите си същества – те да са добре, а ако не става, да вземат от нея.

 

След време усети, че вече няма енергията да се движи. Започна да виси пред компа, заряза тренировки, колело и разходки. Мислеше си, че това си е нейно решение. По-късно обаче започна да усеща нетърпима болка при продължително натоварване в двете колена – въпреки че само едното от тях беше „болно“ и оперирано три пъти. Мина време и болката удари и стъпалата – пареща и непреодолима като самия Космос.

 

Нещата не спряха дотам. Кожата ù започна да се лющи и възпалява, да образува не на място мазоли, които с отстраняването си откриваха живи рани. Мускулите боляха при всеки напън, а движението предизвикваше силно задъхване и спиращи дъха прескачания на сърцето. Белите дробове се пълнеха с течност, която тя постоянно отхрачваше. Тялото ù започна да става тежко и неудобно, бъбреците не успяваха да изведат течността от организма и тя се трупаше другаде... Тя усети как сърцето ù започва да прескача удар след удар и си каза „Да, това очаквах“.

 

Искаше да спре този процес. Но не можеше да се накара да ИСКА да ù е по-добре на нея, отколкото на другите. И затова след време започна да ù капе косата, а ноктите ù се превърнаха в нагънато бавнорастящо желе. Кожата ù продължаваше да се лющи до кръв, докато притокът на течности се спираше от излишни тлъстини и нарушения в кръвоснабдяването. Тя наистина искаше да спре този процес!

 

Един от близките ù се разболя. Бъбречна криза. Оправи се феноменално бързо, докато тя се превиваше от болка с дни в леглото и накрая се обърна към лекар... След операцията остана с един бъбрек. Казаха ù, че и черният ù дроб е на прага на колапса. И тъкмо беше свикнала с това да ходи на хемодиализа, без да се чувства жалка, когато направи инсулт.

 

Не успяха да я спасят. А и тя самата не искаше. Чудеше се колко ли още мъки би поела през живота си, без да умре. Чувстваше се доволна от това, което виждаше покрай себе си. Всички бяха здрави и силни – това, което тя искаше всъщност. Но я беше яд, че няма да е на линия за следващия проблем – тя беше буферът досега.

 

„Ако му липсва топлина – дай от мен, ако му липсва сила – дай от мен, ако му липсва здраве – дай от мен“. Най-ефективната молитва... за самоубийство.

© Ксения Соболева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Виктор, човек може и да се помоли за подаръка си Особено ако вътрешното му чувство за справедливост казва, че подаръкът "смърт" идва при твърде много хора, които не са го искали. Без лоши чувства, просто дискусийка с твоите мисли
  • ! силно
  • Интересна дилема. Дали другите са оздравявали феноменално или просто в един момент всички други са били по здрави от нея? Дали другите са умирали и страдали или тя се е смятала за по здрава и жива от тях? Дали е искала да живее заради другите или да се самоубие като излъже себе си че не е грях? И не може да има молитва за самоубийство. Живота и смърттта са подарък. Подарък нито се връща нито се взима насила. Хубава идея, добре изложена. Харесва ми.
Предложения
: ??:??