8.11.2007 г., 12:59 ч.

На "кафе" 

  Проза » Хумористична
1836 0 58
4 мин за четене
По мотиви от разказа "На кафе" на Христо Костов - Романтик


Много обичам кафе. Пия кафе по три пъти на ден. Всъщност - така беше на рекламата... А аз пия кафе най-малко по пет пъти на ден. Понякога, от толкова много кафе ми писва, главата започва да ме боли, но... нито мога да откажа поканата, нито пък самото кафе...
Първото си кафе, по разбираеми причини изпивам в къщи. Пия го с мъжа си. Той харесва шварц кафе. Рядко и блудкаво - такова го прави. Пием го по навик - убиваме времето, разсънваме се и принудително настройваме все още спящите сетива към напрегнатия ден, който ги очаква... Изпълнен с пиене на кафе... Не ми харесва много шварц кафето, затова го пия продължително, с лека досада и почти без наслада. Аз и така му викам - мързеливото мъж със задължителното кафе...
Второто си кафе пия с Мишо преди работа. Мишо обича еспресо. Чака ме в кварталното кафене, където, пиейки своето, е поръчал едно и за мен - да ме чака. Пия го късо и леко хладно. Мишо знае, че не обичам горещо кафе и идвам винаги в последния момент. Пия кафето си на екс и без да губим време се мятаме в бързата му кола, където... Това кафе ми е за разгрявка така да се каже... вместо утринна ведрина... но пък ме събужда окончателно и подготвя за тежкия ден с много кафета... Затова и така си му казвам - Бързия Мишо с късото еспресо.
На работа вече ме чака Боби. С Боби пием винаги "три в едно". Да бъде сладко и да оставя захаросани лепнещи мустачки около устните ни, които после бавно да облизваме... Понякога кафето е и в комбинация с шоколадче "Милки уей". Така му е още по-сладко... Кафето го пием набързо в пушалнята, преди всички, а на лепнещите захарни мустачки и шоколадчето се наслаждаваме бавно и продължително в офиса на Боби... Аз и затова така го наричам - Милки Боби със сладкия уей...
Към обед на вратата ми се чука - Митко. С Митко пием турско кафе. Той такова обича. Прави го много силно, с каймак и два пръста утайка. Това кафе го пием мнооого бавно, на малки глътки, с наслада, по време на обедната почивка. Толкова е тръпнещо и силно, че удря чак в петите. От него получавам неволни тръпки и конвулсии, от които се оправям едва към ранния следобед... Ама и Митко е майстор на турското кафе... Затова и го наричам Митко ефенди с ударното кайве... машаллах...
Като се усетя, че ми минават конвулсиите от силното турско кафе, установявам, че на вратата ми наднича Пепо... С Пепо пием нес-кафе, затова носи две чашки Нескафе-класик. Знае, че съм уморена, и го предпочитам по-рядко, за да навлезе по-бързо в кръвообръщението ми... Наистина навлиза бързо - разтреперва ме за кратко и докато се усетя, че съм пила кафе, ефекта му вече е минал... Затова си му казвам просто Пепо Нес-куйк-а...
След работа ме чака комшията Сашо. Със Сашо свикнахме да пием по кафенце след дългия работен ден. И то не какво да е, а ирландско. За повдигане на тонуса и доброто настроение, а и за отпускане на кръвоносните съдове... Огнено е това кафе - ирландското, отпускащо... разлива се бавно по вените ни, запалва телата, кръвта, събужда неочаквани желания... Комшийката е на работа до късно, но пък останалите комшии бягат всяка вечер по стълбите, крещейки с пълно гърло: "Бягайте! Земетресение!!!". Добре, че със Сашо земетресения не ни плашат... нищо, че всичко около нас се тресе - ние си допиваме с наслада ирландското кафе - до капчица... Затова си му и викам - Сашо Ирландеца с огнения бокал...
Понякога на прибиране ме среща Ваньо. С него сме съученици и добри, стари приятели. Винаги когато се видим радостно възкликва:
- Миле! Откога не сме се виждали! Айде да пием по едно кафенце... да се наприказваме...
Ще пием, разбира се... как няма да пием... На такава покана отказва ли се?... Нищо, че от приказка на приказка, от лаф на лаф... забравяме за кафето и пием друго... И нищо, че напоследък взе да ме среща "случайно" всеки ден... Затова така му казвам - изненадващия Ваньо с дружеското кафе...
Много обичам кафе. Пия кафе по три пъти на ден. Всъщност... пак се обърках - така беше в рекламата. Аз пия кафе най-малко по пет пъти на ден... Даже мисля и в това се бъркам - и аз губя точната бройка на кафетата си... И това в нормални дни, а по време на командировки, конференции, заседания и съвещания - статистиката е безмълвна... Такава съм си аз... никога не отказвам нито поканата, нито самото кафе... Още едно никога не ми идва в повече...
Само дето напоследък от толкова кафе започнах нещо да се изнервям... Пристрастих ли се, или ми идват повечко... но факт е, че съм станала някак много нервна... Някак рязка... Реагирам бурно... Онзи ден например - събуждам се, и още сънена чувам моя ме пита:
- Мило, искаш ли да пийнем по едно кафенце?
Направо нервите ми не издържаха и креснах:
- Не стига, че сме женени законно, а сега и кафе искаш да пием!!!
Ама то... от толкова много кафе... как няма да се изнерви човек... ;)

© Мила Нежна Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Сетих се за един виц който завършва така:

    "Та думата ми, докторе беше, толкоз много кафета няма ли нещо да ми вредят на нервната система."
  • Направо "утрепа коня" с това "пиене на кафе" бе мила!Ама то как няма да се пристрастиш,малко ли на брой кафета са това??!Много ме разсмя, да знаеш!Целувам те!!
  • Сладур, страхотен разказ!
  • Мерси Криси, Пенко, Мария, Петинка, Костич, Светлана! Целувам ви и... защо ли ми се иска някой ден да пийнем кафенце заедно ? Ей, да не се уплашите - истинско кафе, съпроводено с приятен, шеговит разговор
  • Огън жена!!! Само някой да не предозира с тебе, че е опасно! Да не ти е ниско кръвното и да ти трябва повече кафе?! Може за това да си нервна. Провери за всеки случай!
  • Решително не ми хареса... това, че обичаш кафето хладно или как беше там!
    Опитай формулата: "Горещо кафе и къпан мъж не се остовят да изстинат", особено, ако човекът се къпе по няколко пъти на ден!
    А иначе, ти си направо невероятна! Чувството ти за хумор и комедийна интерпретация е направо невероятно!
    Ех, защо живеем в държава, в която за такива като тебе просто няма място!
    С обич: Костич
  • Никога не съм се замислял върху този проблем. Явно, не е лесно да си хубава жена. Когато всички започнат да ти се натискат за по кафе и като не можеш да откажеш, най-малкото което може да ти се случи е да кафясаш. Ами ако вместо кафе предлагат водка?... Лелееей! Амчи това си е върл алкохолизъм!!!
  • Мацинко, за малко да го изпущя твоя разказ, лелеее...!
    Ама на, успях и чуй какво ще ти река:

    За мен кафето е живителната сила,
    подем ми дава и за целия ми ден.
    Обаче... най- го уважавам,
    ако с КУрабийки той е придружен!
  • Браво!Бива те в писането на хумористични разказчета.
  • И аз имам една кафе-машина на работата си. Кат са гушним с нея... Половинта ми дневни гълта.
  • Браво, Миличка! Само не се изнервяй
  • Иротика Ице... иротика... Ако знаеш при мен каква иротикъ са е развихрила... Думи немам и приказки...
  • Милкее, с това твойто кафе мъ удари нъ иротикъ. Беф съ утнесъл... ф писъне Айде дъ одим, оти нъ Снежка и съ исчака чакалуто
  • Идити ма са ни видити,ду куга ша ви чакам
  • Дъ гъ упрайм бе Ице виж кък риве дитету... Нимой рива - с бат` Ваню пристигъми !!!
  • Аааа, бъркаш Снежке! Ни тъ гоня, каня та с назе дъ пийме кафе. Хем ш`пийме, хем ш`ти упрайме кафеварката
  • Мъ ти кажи,чи ни ма щеш с вас на кафе и нема да дойда уаа...
    Мани кафеваркъта,чудиш са кък дъ мъ изгониш...
    фанах та на местопрестъплрнииту
  • Милкее, на Снежка кафеваркъта съ`йе напълнила с вода Понежи с теб ги пуканихме "На кафе" дъ зейме дъ и га упрайме кво шъ ричеш?
  • Айди ся... сауни, жъкузитъ... нидей са фаля многу, чи някуй ши пручите и ш`ти завиди Куга са видим на шведскуту жакузи, тугава ша разпраяш, пък аз ша кимам с глава пред монитора - демек "да да - верно е"
  • Мойта кафеваркъ нещу са е скофтила и ни ще да църка,
    ама аз я упраих дъ пусни идно кафе пуне,слид малку утиам да пия
  • То и язи нескъ кафинясъх Нъ саунъ мъ водихъ дъ го пиа Ногу убаво ш`знайте
  • Ице... склоних го да пийми "къфету" пред кумпютъра, и не чи дъ ни разпраям, ама не й за разпраяне бе, братко... Утнесъхми инвинтара, тюх... къде ми й мишкътъ сига?
  • алеллеее... и аз пия по ~найсе кафета на ден, ама как не съм се сетила така да ги разнообразя благодаря ти за идеята усмихна ми се денят с твоето слънчево кафе
  • Милке, ш`тъ пусним, ама посли ш`разказвъш с пудробнусти
  • Снежанке, ш`тъ пригръщаме дъ ни съ путопиш Милке, по четири ни моа смогна По две, по две
  • Или съ зимети сириозну в ръце и ургънизиръйти жъкузиту, или... айди посли шъ прудължъ, чи мъ викът на къфе и мислъ дъ утидъ...
  • Аз ни могъ дъ плувам,наблюдавайти ма дъ ни путъна
  • Ахахахахахахах
    Шъ тъ вардим, кмете!!! По четири на пост ша стоим
  • Да беее Вас мой ви йе убаво га ва сгрешат, ама мен ако мъ сбъркат или язе сбъркам
  • И у тъмнуту е убаву Ице... Нищу чи чат-пат стават грешки
  • Ни мой ли си спретнем идно шведско жакузи
    Ми ш`го прайм коги е видело, инак у тъмното мой съ изгубим
  • Ми... откогато започнем, докогато я докараме... То в суматохата кой ша ти гледа възраст и вичерен час!
  • У колку часъ тва,чи имам вичерен час
  • Пукрай жакузиту дай да си ургънизиръми и идна шведскъ масъ???
  • Как къде ще се срещаме? До кривъта пейкъ. От там утивъми у "Пипирудити" и посли у жакузито. Кой искъ дъ дойди. От мен интимнъта водка
  • Аз ще донеса нещо за хапване
  • Ирландско става, с повечко уиски обаче
  • Турско, нес, три в едно или шварц? Като за вас, лейди, препоръчвам ирландско Огнена страст(не на кристали )
  • Абе вие на плод и зеленчук го обърнахте! Бързо слагайте кафето, че идвам!
  • Направо си банан ако питаш мене Добре - разбрахме се кой какво ще осигури - само часа и мястото на срещата остават неизвестни
  • Много го закодира, Ели. Казвай си го директно
    Милке, аз съм краставичка или рибка И млякото и сока от вас, сметаната и водката от мен. Кафе и чай, пия по всяко време
  • Под "тоалетна" имах предвид "баня",ама доста го закодирах май..хаха
  • Ти нали мина на чай бе, кайсийке, в твоя разказ Тъкмо сметнах, че сама трябва да браня крепостните устои на кафето Няма да го откажа, ако ще по сто да се наложи да пия! Ако си минал пак на кафе - зареждай се с мляко - да не ти го изпием всичкото
  • До там не стигам. Добре съм със стомаха. Виж приключенията си ги правя навсякъде. Фантазията ми работи
  • Създаваш си приключения в тоалетната,както ги мешаш
  • Аз ги редувам. Кафе с мляко, кафе със сок. Понякога кафе с мляко и сок.
    Ели, много съм се специализирал в натуралните сокове
  • Че то иначе ква е файдата,
    ма хубаво е леко да смучеш от плода

  • Ти недей с тоя сок, да не се пресечем Най-добре е с мляко, ама прясно - направо от бутилката
  • Може. Прасковка, сливка, кайсийка Но обичам аз да си го изстискам
  • А аз от толкоз кафе - все пощурела си ходя Люси - ще се обадя, че то на толкоз кафета не се издържа, сестро... Грам жалост нямат - кафе, та кафе... Един не ме покани на чай или мляко... то и да ме покани, не че не е все тая, ама...
  • Сок от прасковка сигурно,добре узряла
  • Че как може без нея. Нали аперитив трябва
  • Не. Слагам тубичката в кафеварката и докато потече
    А аз го обичам с мляко и натурален сок - ама направо от плода
  • Мила, ако не можеш да им насмогнеш, ами обади се Ще те заместя в едно, две кафета!
    Само, че за мен без бита сметана, много калорична и пощурявам
  • Хихих, Ице - предложение да има, пък кафето всякакво го обичам Ама нещо май забрави... Преди битата сметана имам обещана интимна водка
  • Браво,Мила!Хубав разказ!!!Внимавай само с битата сметана
    Ице,на ръка ли я биеш...?

  • Поздрав и прегръдка,миличка!!!
  • Аз седем ги изброих. Ти ще кафенясаш от толкова кафе...
    Обаче обичаш ли го с бита сметана? Правя го такова...

    Поздравления за увлекателната история, Мила!!!
    Радвам се, че съм те вдъхновил!!!
Предложения
: ??:??