18.01.2022 г., 10:18 ч.

На сигурно зад оградата 

  Проза » Разкази, Хумористична
377 5 8
1 мин за четене

Ние сме зад нея. Охранявани. Да не ни грабнат вълците. А те са едни лоши, лоши…

Затова ни пазят кучетата и овчарите. Нашите скъпи водачи – те отварят портичката, повеждат ни на паша, намират ни най-хубавата и полезна за нас трева, най-вкусната вода. Те знаят до кога да пасем и кога да ни отведат да пладнуваме. Под дърветата, които те са избрали.

Всичко това – заради нас…

Грижат се, защото ние не знаем кога и къде да пасем, кога да почиваме, как да се доим и стрижем…

Щото сме тъпи. Овце!

И ония зад оградата са по-умни от стадото. Че и кривакът е в тях. Както и кучетата, които хранят от ръка и на които поверяват вътрешния ред.

Все неща, които ние не можем да сторим. Защото овчарите са с геги и ножове, умеят да свирукат, знаят къде ни водят. Кучетата пък имат зъби и нокти, знаят как да ни строяват и убедително насочват по правите криви пътеки към пашата…

А овцете нямаме остри зъби. Нито организация в глутница. Нито характер и манталитет на хищници…

Даваме мляко и вълна, накрая и месо. И дори пенсии не ползваме…

Все ни се струва, че някак си по-иначе може… Даже сме чували – в планината имало диви наши събратя. Скитали по скалите, пасели по полянките, сами се оглеждали и бягали при вида на вълци или хора…

Ама това са си легенди. Просто от скука ги измислят някакви овчи глави и се опитват да разстроят подреденото накуп стадо…

Вредни и неправилни помисли…

Е, какво искате от овце, които не спазват извечните и правилни закони на овчаря…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Който не спазва ще си стои в кошарата! На хляб и вода!
  • Много точни наблюдения и анализ, Георги!

    П.П. Обединявам всички овчари в един единствен - Овчаров! /силно румен по партийна принадлежност/. А кучетата могат да бъдат разглеждани и като чакали - Ану(би)си!!!
  • Благодаря, Вики!
  • Дали овчари, дали вълци... Поздрави!
  • Благодаря, Надя, Руми, Смути!
  • Щом има овце за стадо ще се нямерят и овчари. Защото, всъщност, първо са били дивите породи и човекът, овчар или не, е опитомил всичко. Който се поддава, в стадото остава, така е от векове
  • Добрият овчарин, стопанин, баща по правата пътека ни води, ама много "помощници" се навъдиха и все те ръчкат и към урвата те бутат! Но и на тях ще им дойде краят- щом има такива като тебе да пишат. Не е загинало стадото!
  • На една вълна сме днес, сенсей.
Предложения
: ??:??