30.01.2023 г., 10:55 ч.

Набързо 

  Проза » Други
224 4 10
2 мин за четене

Върнах се след седмица, използвана за отдих и гледане на една кучка. Няколко месечен френски булдог, можещ да убие човек с облизване.

Без телевизор, с много четене – до умора.

И гледам отзиви: „Георги, по логиката Ви и Опълчението на България през 1876- та е терористична организация.“

Не, грешка! Изобщо не твърдя и не мисля дори подобно нещо.

Но…

Скоро и това ще стане. Та нима забравихме как още 90-те години някакъв беше писал нова „история“, където заявяваше, че на децата трябва да се обяснява: Ботев и Левски не са били почтени членове на обществото, уважавани са били чорбладжиите, а революционерите са терористи. Защото /внимание!/ борели се срещу законната власт на османците и султана???

Което, впрочем, и днес се чува У НАС?!

Така очаквам за частни военни компании, за наемници, бандити, за престъпници да бъдат обявени хайдутите, въстаниците от Април, хъшовете, опълченците…

Да не говорим за подминаваните и скривани интербригадисти, отишли в Испания да защитават републиката срещу превратаджиите на Франко. Или хора като Тодор Ангелов и Лилия Карастоянова, загинали във войната срещу хитлеристите…

Който владее историята, владее настоящето – казва Оруел. И затова масово се промиват мозъци с псевдоисторически предавания / по уж НАЦИОНАЛНАТА телевизия!/, всъщност пропаганда и антинационално посегателство…

хххх

В тая връзка – набиват в главите глобализъм, та глобализъм…

Глобално село, където няма народи, раси и каквото и да е. Все еднакви хора – произвеждащи и консумиращи. С единни корпоративни господари…

Вижте наскоро отминалия Давос. Мернаха се някакви държавни чиновници – про форма. Основата – корпоративни представители. Които, всъщност, ръководят света.

Примери много. Тия дни една тексаска газодобивна фирма съобщи, че е сключила два договора за внос на газ в Германия. Но не газ от своите кладенци, а кувейтски. Няма как иначе – газът ще бъде спрян. Но, като си платят германците и кувейтците диш-хъкъто…

Така че – националното е атакувано. Има само една нация – великта американска нация. Бели, черни, жълти – една нация. Свързана финансово и с всеобщата психарщина, че са „богоизбран народ“. Който налага закони, но не им се подчинява. И има право на всичко – включително унищожението на несъгласните с отклоннията му…

Включително разтърсването на планетата с някоя „малка“ ядрена война. Защото са убедени, че никой няма да им отговори.

А може да са прави – все пак, в историята на човечеството е имало само две унищожителни атомни бомбардировки над невинни цивилни. И двете извършени от САЩ…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Елдер!
  • За щастие властта на корпорациите започва да се разклаща и бавно се отдалечаваме от новия световен ред, поне засега. Ако се разминем и с империите ще е много, много хубаво, но едва ли ще стане в нашия живот. Колкото до руснаците, направили са ни и много добро, и много лошо, и с американците е така. Жалкото е, че най-лошото през историята ни все ни го причинява собствения ни продажен "елит". И от турско си върви все така.
  • След политиката, най-голямата к--а е историята.П.П. Изкара ми акъла, сенсей! Остатъчния...
  • Благодаря, Красе, Ивита!
    Отношението към Русия и САЩ определям според нашите интереси. През 1876 година руснаците правят митинги в подкрепа на българите и готвят армията, американците пращат Къстър да избива индианците...
  • Аргументиран отговор, който ми хареса, Георги!
    Явно сме от едната страна на барикадата...Както повечето обикновени хора, които няма как да знаят какво им се крои. Иначе...И аз като Вас съм изключително чувствителна на темата за националното. Няма значение какво е- история, фолклор, традиции, имена и за каквото още може да се сети човек. Новите "исторически" филми с уличен жаргон, изобщо не искам и да ги коментирам. Защото Историята е това, което Е- не онова, което е удобно. На някой...Не се получи дискусията, която търсех под предходното Ви произведение...Сега мисля, че и двете страни сме доволни, за което благодаря!
    Колкото до Русия, симпатията ми към нея е в минало време. Към САЩ -никога не е съществувала. Преди всичко съм българка, и като много българи се гордея с това, което ни е завещано. Което донякъде е срамно, защото с почти нищо днес българинът не допринася за запазване на истината в Историята ни. Политиците не искам изобщо да ги намесвам- там всичко е "просто и логично"!
  • Короната, Генек, короната.... ти си мислиш че са там, а те са тук .. и все по-интересно ще става, откакато извънземните дойдоха преди хиляди векове...прихванах от фантастиката
  • Благодаря, Мария, Миночка, Надя!
    Атомните омби над Япония не са били за японциите, а за уплах на Сталин. Не успяват... Но невинните жертви са факт.
  • Тези дни гледах документален филм за бомбардировките над Япония 1945
    Колко малко знаем, особено аз 🤭

    Раздавам калинки пък аз тези дни, и за теб има 🐞
  • Винаги точен и право в целта. Харесвам писанията ти, защото са подплатени с истина. Поздравявам те!
  • Наистина набързо прелетя през много теми, навързани една за друга, но признавам, че имат обединяваща сърцевина: "националното е атакувано". Ако всеки един от нас може да стори нещо в негова защита, нека се потруди за спасението му. Ти го правиш аргументирано и от сърце, затова те поздравявам, Генек!👍
Предложения
: ??:??