29.02.2016 г., 18:29 ч.

Най-последният 

  Проза
459 0 5
1 мин за четене

Към 12 и 20 отнякъде се изсипват хора, много хора, на последния етаж, пред реанимацията. Точно в и половина се появяват двама с бели престилки. Народът се скупчва край тях. Двамата четат от някакви листчета имената на болните и информират накратко. Местя се ту при единия, ту при другия, за да зърна името ù на листчето.  

- Вие каква сте ù?... Знаете, снощи... няма много надежда... с две лекарства..

- Какво "снощи"? Нищо не знам.

- По спешност поставихме стент. Тя имаше в лявата, а сега поставихме в дясната коронарна артерия.

Народът обува калцуни. Намята бели престилки. Влиза забързано в отделението.

Тръгвам наляво. Откривам я.

- Дръжте ръката ù!

Хващам ръката ù. Здраво я стискам, а тя се дърпа, извива си китките. Виждам душата ù как се бори неистово да я напусне, право през гърдите ù, нагоре, към тавана. Опитва да се отскубне от бинтовете, с които са я завързали за леглото. Опитва да си извади многобройните тръби и абокати, забучени в измъченото ù тяло. Разпозна ли ме с размътения си поглед? Видя ли ме, че плача? И разбра ли?

Сестрата ми буташе лист с "Информираното съгласие", което трябваше да подпиша, а от гърлото ми, стегнато като в нашийник, едва изхлипваха отговори.

Една лекарка, самоотвержена до безсмислие, сяда на леглото ù да ù прави ехокардиограма. Абсолютно ненужно. Абсолютно жестоко, защото изглеждаше, че и допирът на трансдюцера до гръдния кош причиняваше болка.

- Не ме ритай, миличка.

Най-последният половин час.

© Павлина Гатева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Една лекарка, самоотвержена до безсмислие, сяда на леглото ù да ù прави ехокардиограма"
  • Като здравен работник познавам ситуацията от двете страни. Моите поздравления са за компетенцията за - абокат и трансдюсер. Обикновено чувам - адвокат, авокадо и подобни. Честит празник!
  • Силно...
  • Сензорът причинява болка... Интересно.
  • Позната, едва поносима болка!
Предложения
: ??:??