16.08.2021 г., 10:55 ч.

Нажежено мислене 

  Проза » Хумористична, Епиграми, Миниатюри, Афоризми
287 3 6
1 мин за четене

Казват, че Нелсън е нямал едно око. Не е така. Имал е едно око…

хххх

Разговарях с едни младеж, пристигнал за няколко дни от Лондон. И, между другото, засегнахме проблема за страха.

-     Господине, казва ми той, не смятате ли, че страхът е смъртен грях? Но – никоя религия не го обявява за противочовешки, защото всички вярвания се крепят на страха. „Бой се от Бога!“… И никога не помисляй, че може сам да носиш отговорността за решенията и действията си. Никога! Хем се подчиняваш на нечии представители, както се определят те сами, хем не носиш никаква отговорност за живота си. Каквото става – все е Божие дело, значи ти не си отговорен…

Наистина – удобно. И вълкът сит /тоест – властващите над душите са могъщи/, хем агнето цяло /живее с вярата си, че може всичко, защото някой друг го е решил/…

Страхът!

Основата на власт, престъпления, антихуманизъм, смазване на човека като човек…

хххх

Разкрили чужд шпионин в държавно учреждение – бил възпитан и културен с посетителите, приемал гражданите като законови господари на държавата, поздравявал, бил старателен, говорел два чужди езика, никога не връщал хората…

хххх

Минах да платя някои сметки. На гишето – куп надписи: „Тук можете да инкасирате общинските такси и данъци“, „Инкасиране на сметки ВиК“, „Инкасиране телефонни сметки“…

Викам на касиерката:

  • Оправете рекламите! Тук никакви пари не инкасираме, а ни ги прибират…

Смее се…

То и на нея какво друго й остава…

 

Заповядайте в блога ми - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Красе!
  • една от формите на страха- слабост
  • Тогава хвърляш в бульона останалото здраво око!
  • Благодаря, Стойчо, Младене!
    А когато зарзаватът е само за бульон?
    П.П. Не е нецензурно, употребява го още Хашек във великия роман на ХХ век - "Приключенията на добрия войник Швейк".
  • Лошото е, когато нямаш нито един тестис. Или когато останеш напълно без зарзават!
  • За адмирал Хорацио Нелсън:имал е едно око,но е видял край Трафалгар победените френски и испански кораби преди да умре.
    Това за страха:всеки нормален човек притежава това качество:инстинкт за самосъхранение. Може би е в нас и около нас. Но пък съпоставимо е с реалните измерения на чувствата. Може би се изисква смелост, там където смъртта се приема като неизбежна необходимост, за постигане на целите.
    Поздравления за творбата, Георги!
Предложения
: ??:??