23.02.2010 г., 10:15 ч.

Неочакван обрат 

  Проза » Разкази
861 0 0
4 мин за четене

НЕОЧАКВАН ОБРАТ



НЕОЧАКВАН ОБРАТ

- Така ли? Ами аз къде да отида?
- Където си искаш. Само изчезвай от тук!
- Нима аз не струвам нищо за теб?
- Не разбра ли? Айде, чао?
- Много бързо забрави любовта?
- А бе, нали ти казах? Хайде, чао!
    Бистра стоеше на стълбището и думите отекваха в съзнанието ù. "Наистина, какво бе сторила, че така арогантно се държеше Павел с нея! Винаги беше мила и внимателна с него. А сега!"
    Тяхната история беше толкова дълга, че можеше да се напише цял роман. Всичко свърши между тях. А бяха така влюбени и се обичаха. Докато изведнъж нещо се скъса между тях. Тя все още не можеше да проумее откъде идваше всичко. В нея нямаше причина. Беше изрядна в отношенията си с него. Обичаше го до безкрайност. И в един момент, край. Дали не е заради Деница! Та тя беше първата ù приятелка. Кой знае! Сигурно беше казала за онзи, който ù се сваляше. Тя няма вина за това. Тогава го отряза и не желаеше повече да ù досажда. Но винаги, когато го срещнеше, я жегваше под лъжичката. Може би и тя изпитваше нещо към него! Всичко сподели с Деница, а тя беше приятелка на брата на Павел. Всичко бе някаква загадка за нея. Дали Павел не знаеше, или се досещаше. Не можеше да разбере дали още го обича! Противоречиви чувства витаеха в гърдите ù. Беше между два бряга и не можеше да вземе решение на кой бряг да стъпи. Обичаше Павел, но напоследък нещо куцаше между тях. Тогава се появи той - другият. Беше красавец, с атлетическо тяло, което Павел не притежаваше. Нещо подсказваше в сърцето ù, че го харесва. Но не можеше да си признае. Поразяваше я бистрият му и устремен поглед. Неговата наивност и правота. Няколко пъти излезе с него на кафе. Говориха дълго и тогава тя разбра, че ù харесва. Не, не трябваше да се случва това. Тя обичаше Павел и той нея. Но какво се разклати между тях? Може би всичко не е било достатъчно силно. Когато срещна другия, разбра, че не го обича достатъчно. Боже, не желаеше това. Не желаеше да причини болка на Павел. Беше ù тежко на душата. Но не можеше да живее повече така. Раздвоена и със съмнения. Дали пък не обича и двамата? Трябваше да вземе решение. И ето, тази вечер се случи това, което не желаеше. Павел я изпъди. Сега тя чувстваше една празнота в душата си, която идваше от раздялата. В този момент разбра, че го обича повече от всичко. А той - другият, беше една илюзия. Много имаше като него. Срещаше ги на всяка крачка. Но истинските бяха рядкост. Павел наистина я обичаше и никога не беше говорил за други жени. Той държеше на нея и я смяташе за една достойна жена. Сълзи се стекоха по лицето ù. Вече го загуби. Нямаше да срещне такъв мъж, който я обичаше така всеотдайно. А сега, какво трябваше да направи! Искаше да го върне отново при себе си. Искаше да узнае истината. Защо постъпи с нея така!
    Една мисъл пролази в съзнаието ù. Ще отиде при Бистра и ще разбере дали тя беше казала.
На другия ден ù се обади по телефона.
- Ало, Бистре, имаш ли време да се видим? Искам да разговарям с теб. Може ли в кафенето?
- За какво, миличка? На работа съм до 6. Тогава може ли?
- Разбира се. До довечера.
Вечерта дойде бързо. Двете приятелки се срещнаха в уречения час. Бистра, както винаги, беше първа. Седна и поръча две кафета. Докато сервитьорката дойде и Деница се появи.
- Здравей, Бистре? Как си?
- Добре, а ти?
- Както винаги.
- Казвай, сега! Слушам те.
Бистра понечи да подхване, но една сълза се стече по бузата ù.
- Ние, ние...
- Защо така?
- Ние скъсахме с Павел. По-точно той ме изгони.
- Как така? Та вие толкова много се обичате!
- И аз не знам. Не мога да разбера. Стана изведнъж.
- Досещам се. Моят Мишо ви видял да разговаряте в кафето с онзи мъж, за който ти сподели с мен. Сигурно той му е казал.
- Сега разбирам. А аз си мислих. Павел да беше дошъл при мен и да ме попита. А не изведнъж. Той си е такъв. Малко прибързан. Понякога не мисли трезво. От време на време хвърчи нанякъде. Бързо пали, а не мисли, дали всичко, което казва, е истина.
- Не го познавам отблизо. Ти знаеш, аз си имам приятел и се разбираме достатъчно. Затова не се заглеждам настрани. Защото в един момент мога да го изгубя.
- Тук си права. Искаш ли да ми помогнеш? Моля те! Кажи на Мишо да помоли Пламен да се срещнем, защото желая един последен разговор с него.
- Става! Стига да пожелае.
- Кажи му, че го моля от цялото си сърце.
- Добре, миличка. Може би ще се съгласи.
   Двете си тръгнаха и Бистра започна да чака. Минаха няколко дни, но никой не ù се обади. И в един момент.
- Ало - беше Павел на телефона.
- Искала си да разговаряш с мен?
- Да, миличък. Аз те обичам и не искам да те губя.
- Зная това. Сигурен съм, че ме обичаш. Това беше един голям тест на изпитание. Трябваше да съм сигурен в теб. Нали си моята избраница. Довечера ще се видим. Ела у нас!

© Мария Герасова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??