27.08.2018 г., 8:19 ч.

 Нощ в клуба - 1. 

  Проза » Повести и романи
1289 2 8
Произведение от няколко части
4 мин за четене

21,00 – 21,30 часа.

Додрямва ми се. Почти като на състезателите по бавен тръс с топка, които се разхождат на екрана. Едните – ясно защо. Вкарали два гола, вече са убедени, че мачът е свършил. Другите... Ми що да тичат – нали виждат, че мачът е свършил...

А то второто полувреме едва започва...

И на мен ми се спи...

Даже изключително интересното криминале едва подпира очите ми със сюжета и героите си. Жорж Сименон... Как? Вие не сте чели Жорж Сименон? Какво да ви кажа... При баба Агата е интересно за математиците – имаме такова условие, тия са хората, кой е убиецът... При Сименон имаме хора... И пак хора... И още хора...

Взема една частица от обществото – семейство, род, квартал, град... И започва психологическия анализ: кой и защо би убил... Как, кога – това са подробности. Мегре търси причините в човека, търси да покаже това камъче, в което се спъва някой и изпада от хуманните граници на човешкото...

А, ама аз се поразсъних, докато си мислех за Сименон... Колко е красиво наоколо... И спокойно... Някъде пеят красиви гласове...

Пеят – друг път... Телефонът ми звъни... Мама му стара, те на, ако колегата пак не се е „разболял”...

- Да – изръмжавам, за да покажа на отсрещния колко неуместно е да разбужда един трудов човек, решил законно да си отдъхне след тежкия ден...

- Извинявай...

Разбира се, че е шефът... И знае, че разбирам какво следва...

- Какво му има тоя път?

- Вече го оперираха – казва той... Ха?! Ама и истински болести ли е имал...

---И сега трябва да отида, та да поема дежурството... – продължавам аз мисълта му...

- По-зле... Трябва да поемеш убийството...

Хайде де, кажи... Убийство? Чие? Кога? Къде?

- Ами щото цяла седмица не съм се занимавал с убийство, та не е лошо да се раздвижа, нали? – опитвам се да иронизирам, но то е като да стреляш със сачми по слон...

- Точно... Направо казано – изключително комплициран случай... Известен човек, в много известно заведение, все известни хора са били наоколо...

- И няма кого друг да натопиш – това не го казвам на глас. Но и двамата знаем какво трябва да кажа... Ама нали съм добър и отзивчив – жена да съм, от родилното няма да излизам...

--Шефе, давай направо, а? Кого, къде, защо – ако знаеш...

Кратка тишина...

- Виж, изпращам те, защото я можеш тая пущина. Имаш око, усет, гледаш на няколко страни едновременно...

- Шефе, почвам да се плаша. С тия венцехваления, с тая „Осанна”, няма да се изненадам, ако последва и разпъването...

Той въздиша. Хич не му се ще да ми казва каквото и да е, не иска да се забърква, някак си, ако може... Абе, хем да обира лаврите, хем да е все в бяло...

- Господин Перлов се обади. Препоръча да те извикам...

Охо! И откога Перлов е станал началник? Нали уж – честен частник, фондация върти, благотворителност, туй-онуй...

- Да, да – сега ще питаш защо той... Виж, станало е голямо произшествие. Утре чакай по всички медии да ни показват... Накратко – в „Night club” има убийство... Господин Кринчев...

Тишина настава и от двете страни... Господин Кринчев – това е Вальо Кринчето. Бивша мутра, бос на бившата охранителна фирма „Крин 89”, бивш рекетьор, бивш бандит, бивш насилник, бивш... Бивш ли?

А сега е господин Валентин Кринчев – председател на Общинския съвет, в ръководството на управляващата страната партия, мултимилионер /някой говорят, че отдавна е минал първия милиард/, честен частник – собственик на няколко еднолични фирми, акционер в различни дружества /говорят, че останалите акционери са фиктивни, Кринчето знае да дели само на едно/, някои от които международни или се водят официално чуждестранни...

То си е за зор...

- Разбирам... И ми е ясно защо Перлов ме препоръчва...

- Все още никой не знае за убийството. Намерили са го Перлов и бодигардът му. И веднага ми се обади. Има някои препоръки към теб...

Хм, хм... Почва голямата игра...

- Към мен? Перлов? Или от теб, шефе?

- Чрез мен – от него...

След което започва да ми изрежда ЦУ-тата... Ценните указания..

» следваща част...

© Георги Коновски Всички права запазени

По желание на Мариана. Тя е виновна...

Заповядайте и тук - https://genekinfoblog.wordpress.com/

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Лиа!
    Плете се, плете - карто плетка на пиян плетач...
  • Като начало е хубаво. Да видим и следващата част, дали ще се оплете "плетката" , за да я разплитаме.
  • Чакам с нетърпение продължението! Благодаря и на теб, сенсей и на "виновницата".
  • За това си права. Макар че не съм сигурен дали трябва да е така. Все пак, с електрошок се опитватд а освестят изгубилите съзнание /тук - във втория смисъл/.
  • Благодаря, Бриджит! Но председател на ОбС не е върха - имаме и премиер...
  • Благодаря, Мариана, Светлана, Костадине!
    Честно казано, не ми е толкова интересно КПЙ ще е убиец, колкото как се проявяват хората в подобна ситуация - преди нея, по време, сетне...
  • Обещаващо начало Георги,чакам с нетърпение слеващото.Поздрав.
  • Да видим, кой ще е виновен в повествованието
Предложения
: ??:??