22.05.2020 г., 15:02 ч.

Някой 

  Проза » Други
945 0 24

Някой много старателно те е научил да ходиш, да говориш правилно, да оцеляваш.

Да казваш "добър ден" и "довиждане".

Да питаш "може ли?", преди да си вземеш. 

Да казваш "Оооо, мерси!"

Да не изпиваш всичкия алкохол на масата и да не бъркаш с ръце в тортата. 

Да си миеш зъбите сутрин и вечер и да не си бъркаш в носа, докато ти говорят.

Да не казваш всичко, което мислиш и да не си обуваш лявата обувка на десния крак. 

Научил те е как да използваш всички седемдесет и осем прибора в ресторанта и да не си духаш сополите в ръкава на сакото.

Да не блъскаш другарчетата си на площадката пред асансьора и да държиш вратата отворена на майки с бебешки колички. 

Да не си дръгнеш чатала пред жените и да им поднасяш цветя.

Да не показваш с пръсти на колко години си и да не питаш за възраст. 

Странно....

Защо този някой не е положил малко усилия да те превърне в човек....

© Ирина Колева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да, всичко се свежда и до избора, така е. Благодаря ти, Дани!🌸
    Пепи🥀
  • Докоснем ли се до този Някой, дето има желание да ни даде такива насоки - ще открием, че усилията да станем човеци, зависят от нас. Така мисля, въпросът "защо" е винителен, но също човешки.
    Поздрави!
  • 🌷
  • Генек, Наде, Дейка, всичко е възможно! Аз вярвам в чудеса. И в прераждането приживе 💓🌺💋
  • Може би, защото:
    Някой те е видял как хвърляш боклука където ти падне.
    Някой те е видял как кършиш клонките на дървото ей така - за удоволствие.
    Някой те е видял как риташ уличното котенце.
    Някой те е видял как целиш птиците (с камък, пушка...)
    Някой те е видял как се смееш на падналия.
    Някой те е видял.........
  • Любимо! Честит празник, Целувчице!
  • Глупавите маймуни са станали човеци и сега бачкат за ядене. Умните си висят по клонаците и лапат бананите свежи...
    Хареса ми.
  • Нямам претенции, Краси. Всички носим в себе си по едно нищожество. Накои ги угояват, други ги държат на диета. Шарения до шия. На мен ми харесва🤗🌺
  • Маймуната се е превърнала в човек след колко време, Иринка ... а ти искаш всички човеци да са по калъп, нека поне един да има да носи свещта, че за нас слепците поне път да има..
  • Моите пещерни страхове са дали нося запалка в чантата 😊
    Драго ми е да те видя, Стойчо! Така е, да.
  • Едва ли на тази възраст ще мога да променя навиците си на неандерталец,но човек усеща цял живот, че носи пещерните си страхове...
    И все пак тези порядки са задължителни за Homo sapiens !
    Има една сентенция:"Назад към природата!"😉
  • Много право, Ирен. Ама като ми избухна този въпрос, пусти
  • Има една притча за двама братя на които баща им бил алкохолик, джебчия. Пораснали момчетата. Единият с образование, създал семейство, намерил си добра работа, а другият – алкохолик, клошар. На въпроса защо стана такъв?
    И двамата отговорили едно и също - защото гледах баща ми...
    Преразказвам я набързо. Факт е че родителите са фактор, но какво ще прихванат и какво ще отрекат децата е техен избор все пак.
  • Юри!
    И аз не съм от този век!
    Туй значи, че си мой човек!😀

    Валя, 50/50 съм. И този момент го има

    Правя лек реверанс, Георги. Благодаря
  • Охо, това тук аплодирам!
    Много важен въпрос, да не кажа, че е от най-важните такива!
    Поздравявам те.
  • Това не се учи. Или го имаш, или го нямаш.
  • Сигурно е така, Ирен. И то даже и да е станала някаква, има свирки и подобия..нали..😀🥰
    (да се чете еднозначно plz)

    Да, Бри, точно защото са важни ги изброявам, пък другото...
    Понеже съм с малки деца и ходя по площадки, скоро видях нещо от сорта на това, което съм писала. Едно дете си стоеше на пързалката в парка и наблюдаваше бубулечка някаква, безобидна. Каза: тате виж колко е голяма, хапе ли.
    А той: не, не хапе, настъпи я, убий я.
    Тъй, де...


    Оооо, Дени! И аз! Обожавам 😀
  • Ирина! 😀
    Аз съм малко невъзпитан!
    Май не съм от този век!
    Може ли - да те попитам -
    Как да стана твой човек?!
  • Еми... може да е положил ама да не е успял. Може даже много усилия да е положил... Казват от всяко дърво свирка не става, сигурно така е и с хората.
  • Аз.. само с ръце знам как се яде :D
    Иначе да си човек.. не знам дали се става, или е по рождение..
  • Някои знаят само това, Дени.🌺
    Малко съм се оляла. Включила съм цялото ресторантско оборудване 🤪
  • Готино!
    Това за приборите...кой знае как се използват..
  • Здравей, Петър.
    Нарочно пренесох детския маниер върху възрастен. Но наученото невинаги стига.
    Усмив и от мен.
  • Усмив. Че той на колко години е? С пръстите ще се получи като при индианците: десет пъти по пет, и още две, примерно. намиг. пак усмив.
Предложения
: ??:??