10.12.2005 г., 14:16 ч.

Обитателите 

  Проза
863 0 1
1 мин за четене

Там времето сякаш беше спряло за своите обитатели,стените бяха сиви и безлични когато погледът ти се спреше на тях сякаш притискаха душата ти,интересното е че обитателите намираха красивото и в тях по олюпения таван виждаха  сини облаци и слънце,по мрачните стени виждаха отражението на слънцето и слънчевите зайчета по стените ги караха да се усмихват.Стъпките по коридора отекваха като тъмно ехо трак-трак-трак,но обитателите и това променяха от към хубавата му страна когато излизаха в коридора те танцуваха и ехото се променяше на една чудесна мелодия трака-трак-трака-трака-трак-трак-трака-трак и зазвучаваше музика в ушите им.А голите прозорци зеещи като големи пусти очи те бяха изрисували в хиляди звезди и казваха “вечер преди да затворим очи гледаме звездното небе  на прозорците и мечтаем,там на нарисуваните звезди ние виждаме истинско звездно небе,обсипано с мечти”и се усмихваха.Така просто беше да мечтаеш и от грозното да откриваш красивото.Обитателите не бяха обикновени хора те бяха необикновени “не хора”,мечтите им късаха окови,усмивките им рушаха стени,любовта им излъчваше топлина.Решетките на прозорците бяха направили на цветарник цветя който се увиваха около студената решетка и когато впериш поглед натам,ти не виждаш решетка затвор за свободата,а напротив ти виждаш свободата създадена от затвора.Колко пъти съм се вглеждала в обитателите в очите им,с очакване да видя омраза ,болка, тъга а съм виждала спокойствие и някак привличащо те странно необяснимо нещо,виждаш усмихнати очи пълни с мъдрост.Те обитателите не искат богатство не искат да притежават света,искат само от грозното което виждаш ти да го направят красиво.Във техните сърца светът е различен няма егоизъм и злоба,една гола душа раздаваща се за най-малкото нещо на радост.Във листенцето,във камъчето,във прозореца или във напуканата стена те ще открият топлина която да ги направи щастливи.Обитателите са истински с искрената душа на дете.Ако ги срещнеш някъде не ги подминавай,а се научи от тях да бъдеш щастлив от мъничкото зрънце на живота ,да бъдеш нечовешки човек .

© Нана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Наистина доста е красиво и оптимистично...Има някаква положителна провокация,която някакси ме накара да забравя всичките си проблеми и да видя любовта в очите на хората които ме мразят...Наистина страхотно е
Предложения
: ??:??