18.07.2019 г., 22:42 ч.

Обладаващ вкус 

  Проза » Разкази, Писма, Други
875 7 18
3 мин за четене

     Знаеш ли, какъв е вкусът,  когато  карамела се стече и увие на спирала по сатена на ванилията? И…тогава виждаш смокиновият плод, тежък и сочен от захарен сироп – блести и те предизвиква да отхапеш. Мда! Вече усещаш какъв е вкусът, нали? Преглъщаш. Какъв вкус! Като живота, като любовта и като всичко останало…Но, кое ли блюдо ще е вкусно ако му липсва „захарността”?! Да, в онази сладникавост на вкуса се крие…Всичкото! Без подправки, не става. И вкусовете трябва да си пасват, да се стичат един в друг и да избухват. Така е и с хората, и онова между … Карамелът има специфичен вкус. И все пак този вкус се постига чрез сливането на повече от една съставка. Нали?

     Никога не съм се страхувала да изпробвам новото! Имало е време, когато съм опъвала нишката на страховете си до откат…Безжалостно и лудо! И разбрах, че всеки вкус е уникален в своята основа. Някои имат аромат, други лютивост, трети сладнят, но и са горчиви. Вкусовете създават онези сложни блюда, които радват очите, но…само очите. Затвориш ли ги , всичко останало, за да създадеш твоето неповторимо блюдо, зависи само и единствено от теб. Мдааа…мека съм,сочна, буйна, но направена от течна, сладка стомана с цвят на карамел.

     Не харесвам сложните ястия. Те не са направени за нещо, като мен, харесващо простотата на едно обикновено хапване, подправено със щипка…грижовност. А карамелът? Обожавам го! Вкусвам го и усещам водата, захарта, дори щипката ванилия, която някой с жест – целувка, милувка, поглед и усмивка може да добави. А огънят е онова, което споява вкусовете и ражда карамелената душевност. И си казвам: Простота, а е толкова сложна и неподправена! И се усмихвам и отдавам на чувството да притежавам и да бъда притежавана, но не и подчинявана.

       Отдавам много, но нищо не обещавам и …винаги съм открита. Една нощ – едно чувство. 24 часа – единствено аз. Колко проявления ли има един вкус? Знаеш ли…Винаги съм уважавала мъжете, които знаят какво е да правят любов с жена, която е с къса коса. Те знаят, че всъщност любят свободата в пълния разцвет на женствеността. Правят любов с бурята и се надяват утрото след нея да е слънчево и лазурносиньо.  Една жена готова да отреже дългите си коси до късо, е жена, която знае какво е страст, любов, отдаване и споделяне. И е смела жена.

      А карамеления вкус …и медният цвят – те са отрочета на огъня. Защото нищо не е пълноценно без искрата, която блести дълбоко в сърцата и пали огънят на душата. Очите се затварят, но…Има още толкова много да се чувства! Да се отдава. Да се сподели. Топиш се в карамеленото на ваниловият сатен. Сгорещяваш се и се стичаш. Жар, а пари като огън, но не гори.

     „ Там, където ме желаят…” е там, където познават сърцето ми. Там, където обожават свободата ми и ме любят изцяло и неотклонно – не само с тяло, но и с душа,с ум, с очи… Там ме увиват в невидимите огнени вериги и те не парят, не горят, а са искрата, която ме връща и връща, за да отпивам, вкусвам и се наслаждавам на карамелът, обладаващ ванилията. Композицията на едното с другото води до разпукването на пропитият със захарен сироп – смокинов плод, а после…

Готов ли си за такава жена? :) Защото тя не си губи времето - оползотворява го по най- сладкият възможен начин.

 

Специален поздрав: https://www.youtube.com/watch?v=vL-1RqnWc6E

© И.К. Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря,Маичка! Права си за членуването. Честа грешка ми е, особено при бързото ми писане, а рядко имам време да мина и оправя. Чета го повторно смислово и толкова. Разбира се, допускам и някои минимални грешки при времената, което не веднъж е хващано от Безжичен, ( това в добрия смисъл ) но по-важното е членуването. При официално- деловите документи не ми е проблем, но при изразяване на мисли в художествен текст, наистина имам неточности. А и заради това и спрях да качвам последно време, че боравенето на два езика и с много документи ми създава резонанс в мислите и допускам смешни грешки. Благодаря ти, за точното и искрено мнение,Мая! Знаеш,че ценя това. Хубав ден ти желая!
  • Браво ти за моженето да боравиш с думите! Дързки и безапелационни до фаталност.
    (Внимавай с пълния/непълния член)
  • Светулче, благодаря ! Нека по-често ни се сбъдват добрите желания! За творбите ще има. Не съм от тези непостоянните, но понякога човек влага малко темпо и сили другаде.
    Смути, благодаря! И на теб така...Тези моменти да си знаеш са си незаменими. И с този карамел, та и аз днес реших да се сдобия с една карамелена торта...
    Наде, много си вдъхновяваща! Крила, метла и тайфуни...Да, едното ми го режат, ма упорито то пак си излиза. Второто, като го счупя, успявам да го поправя, ако ли не- купувам друга по-голяма, че да мете и повече прах да вдига. А тайфуните... Разсвесели ме, ала ти наистина знаеш...
    Благодаря,Петър! Да, днес е празник и за всички пожелавам да сме живи, а всичко останало се нарежда - малко или много.
    Мариана и Пепи , да ви се връща момичета!
    Прегръщам ви с тайфунчета в душата! Отново Ви благодаря! Нека вдъхновението да живеете не ви напуска и усмивките ви да светят, та дори през сълзи!
  • Честит празник! Щастлива и обичана!
  • Илинден е, голям празник!!!
    Да си жива!
  • Честит имен ден, мила! Лети, можеш го! Крила, метла, тайфуни, всичко си имаш!
  • Честит имен ден и с пожелания за сладко-изкусителни моменти
  • Честит имен ден! Да се сбъднат съкровените ти желания! И до нови радващи ни творби!🍾
  • Благодаря, Шефчета,Ангелче и Кате! Да Ви е карамелено и на вас!
    Иржи, благодаря ти,че си се сетила за мен! Трогната съм! Да ти се връщат пожеланията.
  • Честит Имен Ден,Илианче!Бъди жива , здрава,щастлива и все така продуктивна!!
  • Толкова сладко си го описала, че ми се прияде сладолед с карамел.
    Тя и любовта е нещо такова. Хареса ми, Лиа. Хубав и карамелен ден ти желая!
  • Благодаря на всички! Много сте мили ценя постоянството ви да четете. Да, малко загатнахме и разбъркахме кулинарните вкусове, ала нали казват,че любовта на мъжа, минавала през стомаха... А и една приятелка,обича да казва,че ситият звяр бил, като кротко котенце. За минаването , не знам, но със сигурност поддържа любовното чувство. Благодаря ви още веднъж, а и на онези, които са вдъхновени и пишат!
  • Абе, това си беше есе за кулинарен сайт, за да знаят новаците как се подхожда и се усещат вкусове Майтапа настрана, страхотни описания, но човек когато знае какво харесва си е нормално Поздрав.
  • Само не знам,Илианче,защо на карамела слагаш ванилия....Карамела си има неповторим аромат и ванилията ще го обърка!По отношение на сравнението ти с любовта-права си,добре си изразила върховното усещане на наслада,но не бива да режеш косата си като жертвоготовност,едва ли ще се оцени така...Бих казала и за "сложните"ястия,И в храненето и в любовта има правила,простите хапвания са за сам човек,но нали има и ситуации,предразполагаще като една добре подредена маса не със скъпотии,а със зовящи с вида си блюда,свещи за разкош и....това направено от любимия/мата/ за другия!....И най-хубавата манджа омръзва,хубаво е разнообразието....Леле,какви напътствия ти давам!!....
    Всеки да върши кое и как му харесва!Само не прекалявай с карамела,че се пълнее!!
  • Лия, не виждам нищо просто в това изкуство, наречено от теб "любов с жена, която е с къса коса" и "любов с бурята". Цялата съм в карамел, седя и чакам да дойде вдъхновението на композицията... "Простота, а е толкова сложна и неподправена! "... Не те объркавам, просто мислите ми тръгнаха по карамелените стъпки на захарния сироп!
  • Феерия от вкусове, цветове и...любов! И аз обичам простите ястия! Поздравления, хареса ми!
  • "Подправено със щипка…грижовност", но и щипка любов също...
  • Ох, застреляхте го от всички страни днес! Цели три включвания от дамите, които са насочили вниманието си към писателя!
    Емоциите ескалират, събитията се заплитат, мислите се вихрят...
    Лия, радвам се, че се включи! Той е объркан. Но вече има какво да сподели и ще го направи!
    До...
Предложения
: ??:??