4.11.2023 г., 9:05 ч.

... омиротворен и обогатен... 

  Проза » Разкази
226 1 0
1 мин за четене

Тaя сутрин се събудих с усещането за полет...

В съня си бях черно гълъбче, което прелита в градския пейзаж и търси храна. Но хората забравили, че именно гълъба е бил първото опитомено животинче, ме прогонваха... Да, именно гълъбът е бил това пернато, което първи приютили човеците в първобитните си общества. По-късно използвали тази птица да си предават знаци, когато са на отдалечени разстояния. Древните египтяни развили до съвършенство тази "въздушна поща".

Не знам, може би в България е само така, да се слагат по площади и обществени места устройства с ултра звук с цел да плашат птиците. Явно народът ни е забравил една от красивите си легенди свързана с гълъба и мартеницата. Че именно това птиче, ранено от вража стрела, донесло на Аспарух вестта от сестра му Хуба... След като получил известието, българският хан започнал да къса конци от бяло-червената нишка, връзвал ги на ръцете на войниците си и повтарял: “Нишката, която ни свързва, да не се прекъсва никога. Да сме здрави, да сме весели, да сме щастливи, да сме българи… Бил ден първи, март, лето 681.

Друга легенда, много по древна, разказва как римският бог на войната Марс създавал размирици на земята. Един ден когато отново решил да сътвори война и посегнал да вземе шлема си, видял в че в него има една гълъбица, която мътела две яйчица. Колкото и да бил коравосърдечен и войнолюбив, когато чул как птичето тихо гука в гнездото си, се смилил и оставил шлема докато тя измъчи и отгледа рожбите си. Така на Земята близо 3 месеца нямало никъде размирици и войни. В Италия, наследниците на римската империя, помнят тази легенда и не оставят никога гълъбите гладни. Продават се дори специална храна за гълъби, които всеки човек може да си купи и да поднесе своя поклон към символа на мира – гълъба.

По късно отидох от магазина и купих пакетче жито, което разхвърлях на бетонната площадка пред  жилищният блок . Няколко гълъбчета веднага долетяха и започнаха да кълват. Аз се отдалечих, но ги чувах как радостно гукат благодарейки ми.

Почувствах се

омиротворен

и обогатен...

Усмихвах се... ! :)

 

 

© Nastimir Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??