16.11.2012 г., 22:03 ч.

Опит за летене... или опит за излитане... 

  Проза » Хумористична
951 0 12
9 мин за четене

 

 

 

 

… в любовта ти... >>>

 

 

          Ще го раздам по същество, значи, щото идва зима... и ще трябва нещо да излети...


 

          Предлагам всички учени от обсерваторията заедно с останалия персонал да правят веднаж седмично чалга събор с най-известните чалгаджии. 

          На чалгаджиите да се заплаща с гледане на ръка и правене на хороскопи. 

          За посетителите гледането на ръка, на кафе, на карти и правенето на хороскопи да е срещу заплащане (колко точно ще се реши допълнително на научния симпозиум 

„Метрология и метрологично осигуряване - 2012” 

          През почивките учените да тренират за срещи с отбора на тигрите... може да са и мечки, вълци, лисици, крокодили... все едно - важното е да се печелят мачовете и парите, разбира се. Ако е по-изгодно, може и да се губят (мачовете, де).

          Да се организира и тото - да има надбягвания с мечки, глигани, таралежи... всякакви там насъщни...

          Да се привлекат калайджии и мечкари и да се организират турнири по спортни и класичаски танци с мечките - по двойки и ансамблово. 

          На 01.02 всяка година да се организират борби в категориите „мъже”, „мечки” и „мъже и мечки”... И да се внимава за цената на билетите – за голям сеир големи пари се дават. 

          Да се прави чеверме с част от агнетата и овцете на гръцките стада, вместо да ги ядат вълците... и после да се харчат излишни пари за отстрел на вълците. За Рожен обсерваторията – десятък. Гърците ще се навият. 

          Да се сформират от персонала на Рожен и ловни дружинки за лов на глигани, за да се спаси реколтата от родопски картофи - трябва да има пържени картофки към пъстървата и чевермето, а и разнообразие в дивечовото меню. 

          Да се привлекат баби и дядовци пенсионери заедно с внучетата да берат шипки, боровинки и други диви плодове и да се прави родопско „Диво вино” (да е "ноу хау", за да не се плаща патентен данък). 

          Да се берат и билки – за билкова ракия „Роженски сеир” (тук срещу 2-3 дипломи и няколко звания, цар Кирè ще се справи без проблеми). 

          Да се оберат всички манатарки и да се направи виагра за чалга съборите (страшно много ще върви!). Знам със сигурност, че там има и трюфели – да се поканят всички свинари да обучат прасетата си да откриват трюфелите и да се докарат на Роженските поляни в заграждения. 

          Освен това и алпинистите да се стегнат (нали са мъжки момчета), да се върнат на Еверест и да си донесат зарязаните там палатки и оборудване – ще са необходими за Роженските поляни – за прасетата и другите посетители... (могат "да си приберат" и малко от оставеното оборудване от други експедиции, няма лошо).

          Да се организират блиц-курсове по алпинизъм за учените и останалия персонал на Рожен, за да могат заедно с другите наши алпинисти да отидат в Хималаите и да поразчистят планината от тоновете отпадъци, останали от всякакви експедиции. Правителството на Непал заплаща изненадващо добре този род дейности. Всеки, който може да си донесе нещо от там – да му е халал. 

          Да се поканят гърците. вместо да стачкуват само в Гърция, да дойдат да стачкуват и на наша територия, на чист въздух и чеверме – ще ги храним и поим. Срещу заплащане, разбира се, безплатен обяд и наука няма, но при нас ще им излезе по-изгодно. Освен това няма да имат никакви проблеми с полиция, прокуратура, съд... докато се разберат последните три, Обсерваторията ще си е набавила средствата до 32-ри век и гърците спокойно могат да си се приберат обратно (при желание от тяхна страна, разбира се). 

          Да се организира бригадирско движение (едва ли има останали живи бригадири от предното бригадирско движение, но може да се използва и телескопа и да се направи опит за откриване на единични екземпляри - ще е вдъхновяващо като пример) и да се прокара канал между река Дунав и Бяло море (може и до Мраморно при добро желание) през Рожен – директна връзка по вода за цяла Европа (почти) с Рожен. Така Европа ще има изключително лесен и евтин начин да се запознае с всичките наши постижения (това хич не е за пренебрегване...), а и най-вече ще имаме достатъчно вода за промиване на пясък при добива на злато ( нали знаете колко злато има навсякъде у нас... еле па в Родопите...). 

          Престъпниците да не се излежават в затворите, трябва да се организират в бригади за обществено-полезен труд. Тук вече всеки без изключение може да помогне за това, стига да има желание. Не, че няма организация, има, но същата трябва спешно да се актуализира. 

          Да се командироват поетапно служителите на Обсерваторията в откритите (надземни) рудници за добив на злато (безотговорно зарязани от траки и смолени), за да актуализират и легализират акта за дарение на тези рудници от смолените и траките персонално на Обсерваторията. (тук може спокойно да се разчита на бригадите за обществено полезен труд). 

          Да се приобщят и всички цигани да работят в рудниците на принципа „Тука има, тука нема” - дори и да нема злато, те ще го открият и то много убедително. Обсерваторията ще прибира десятъка - това е достатъчно – учените са човеци на науката. Държавата, ако може, да си прибере останалото. 

          Трябва да се помисли и за забавленията на посетителите, няма само учените от Рожен да си клатят краката и да се забавляват през работно време (ако им остане такова). Да се обяви ежемесечен онлайн конкурс за по-по-най-супер 12 (с научна обосновка за 12-те зодиакални знака) стриптийз-танцьорки на пилони и спечелилите да се обучат да танцуват на телескоп. Билетите за това забавление да се разиграват на търг – който даде над 10000 евро, получава освен забавлението и привилегията да си избере танцьорка за индивидуален танц и звезда – получава ги в рамките на 20 секунди. Мисля, че е достатъчно ефективен метод за набиране на средства и то безболезнено - звездите няма да свършат, а и на танцьорките няма да се наложи много да танцуват, предвид и Дивото родопско вино, което задължително влиза в консумацията преди тази чудесна развлекателна форма на научно ограмотяване на посетителите. 

          Да се поканят и йога-инструктури (учители) от Долината на мъртвите в Индия – учените са учени, ама не съвсем, трябва да си доучат как да живеят във Вселената и да я изучават, без да са необходими нито пари, нито храна. Когато разберат и се научат да го правят, ще могат да се мумифицират сами и няма да натоварват нито държавата, нито данъкоплатците (пенсионерите). 

          Междувременно, ако наистина се стигне до мумифициране, трябва да се подсигури нов научен екип. И тъй като целокупното научно интелигентство се издуха по суша, вода и въздух в посока западно и северозападно от Рожен, трябва да се задържат на всяка цена около Рожен и по-широкия център древните роми и да им се подсигурят дипломи, звания и степени – те ще се справят с финансовите проблеми на Рожен и държавата по научния метод „Бързо, смело, сръчно”; дори ще докарат и монтират цялата серия телескопи, известни на човечеството... което никак не е за пренебрегване, напротив – ще има възможност за откриване „Музей на астрономията и физиката”. Така ще се популяризират тези науки и ще станат по-достъпни за целокупния наш народ, за който науката, честно казано, от бая време насам си е доста популярна, не че не е. Сега разполагаме само с планетариум и една обсерватория... и видяхме докъде я докарахме... и кой знае... докога така... ще я откараме... 

 

          Господи??? (това не е в предддложенията ми... аз така си хълцццам от време на време)

 

 

 

 

 

© Елена Гоцева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, Биляна!
  • Случайно открих... не съжалявам! Много ми хареса начина, по който си пресъздала тази тема. Трудностите не се преодоляват с плач и вайкане.
    Поздрави!
  • Благодаря ви!!!
    Весели празници!
  • топла усмивка от мен, мила Ена...
    и поздравления, от сърце..
  • Хубаво си го написала, а това, че темата е болезнена не е твоя вината! Поздравления!
  • Ох, Ена... Цяла стратегия си измислила! Не си давай патента!
  • ... те и японците си имат трактовка... но не е нужно да ходим до Киото, за да разберем, че силата да променим света е в самите нас!
  • Благодаря ти, Бети!!!
    Наистина не е смешно, поне поводът и причината да напиша това "хумористично" нещо не са смешни...
    Това е моят начин на реакция за ставащото (нелепо до абсурдност) в НАО Рожен... и да се опитам да предизвикам родолюбието ни... Макар, че го написах спонтанно, впоследствие обмислих и заглавиет, което е с препратки, и песента, маркирана с точно тези думи - … в любовта ти... >>>
    А може би трябваше да включа и песента "Къде си вярна ти любов народна"...
    Понякога е по-добре да се смее човек, отколкото да отчита безизходица... макар, че китайците имат една много хубава мисъл- "От всяка безизходна ситуация има поне 12 изхода" (няма връзка с 12-те зодиакални знака )

    Вълчо, благодаря и на теб, радвам се, че си тук!!!
  • невъзможното днес може да се случи утре, Ена...
    знае ли човек!?

    поздравления!
  • ... можехме да се посмеем за всичко това, ако не беше вярно!
    Радвам се да те видя, Ена!
Предложения
: ??:??