27.03.2019 г., 11:13 ч.

От деня - 18. 

  Проза » Разкази
417 3 10
2 мин за четене

Дребна историйка. Ама наистина дребна. И дребнава.

Отивам аз в един голям магазин.

С чантата на рамо – както винаги.

И, естествено, смятам да я оставя в багажната каса. После ще я пълня.

Да, обаче любимите ми номера – 4,7, 13, са заети.

Не, не – в 7 има някакво пликче със слънчоглед. Леко скъсано отгоре. Положено в касата и вратичката затворена. А ключът си е на мястото.

Ясно.

Пореден тарикат, решил да не слага дори 50 стотинки /нищо, че после си излизат/. И разчитащ на българското възпитание, което те кара да подминаваш срамежливо простотията. Че и да се срамуваш от надигащото се възмущение в теб.

Да, ама ме подхванаха моите дяволи. Извадих пакетчето, сложих го в празна каса, прибрах чантата, стотинките паднаха, ключът се завъртя.

И отзад чувам глас: “Вие ли преместихте семките?”.

Пак на “Вие” говори, все е файда.

Казвам: “Трябва ми клетката, не е заключена...”

“Ама как така? Нали съм сложил пакетчето?”.

Обяснявам като на малко дете. Или на наглеещ тарикат.

“Това абсолютно нищо не означава. Има касичка, плаща се.”

“Нямате право...”

“Сериозно? Я извикайте охраната или полиция...”

Спихна се, но продължава.

“Ами ако и аз извадя чантата?”

“Първо, касетката е заключена. Второ – те това ще е престъпление – опит за кражба.”

Взе си пакетчето. Тръгна. Мълчаливо.

И в този момент загрях.

Просто влиза, взема си нещо, изнася го. После пак и така нататък.

В джоба няма ключ – не могат да докажат, че той е сложил нещата.

Изобщо – по малко, по малко...

Пък аз се намесих, видях го, запомних...Свидетел!

Явно за този ден ще мине с пакетчето семки.

Тук.

Защото има и други магазини.

Дребна история, нали?

И дребнава...

Но някак си мразя тарикатеещи се простаци да смятат, че са се наложили над баламите, балъците, будалите.

И все влизам в скандали...

 

Заповядайте на гости - https://genekinfoblog.wordpress.com/

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя!
    Плаща се - с живота. А за после не знам, но съм любопитен и ще науча...
  • Ех, Коломбо..."Никой не си е тръгнал от този свят без да си плати сметката. Особено тарикатите."- Чарлз Буковски
  • Благодаря, Гавраиле!
  • Хареса ми че зад тази на пръв поглед дребна проява се опитваш да обърнеш внимание върху заливащите ни престъпления.
  • Благодаря, Силвия, Пламене!
    Права си, но няма време за подобни детективщини. Просто пресичаш. И, отбелязвам, по-късно се сетих каква може да е целта. За мен беше важно да порежа тариката...
  • Животът е такъв. Аз бих разширил темата с два примера - Научих се да използвам 50 стотинки, ключ, да спазвам надписите, да се смея на сериалите, когато кажат 'смей се тук'. Така прозяпах промените и сега гледам как НАП прекроява миналото и бъдещето ми. Това лапе пък има потенциал и много опции - да стане изобретател, депутат, затворник или ...Съгласен съм, че трябва да се вкара в рамките на закона, но там има много вратички.
  • Трябваше да се проследи и да се докаже, Инспекторе. Не може да си сигурен. Но е жизнено важно, всеки от нас да има и гражданска съвест. Хареса ми.
  • Благодаря, Стойчо!
    Голямо жънене ще е...
  • Каквото посее човек, това му предстои да жъне!😃
  • Благодаря, Мариана!
    „Всичко голямо се състои от малки...
Предложения
: ??:??