12.07.2019 г., 10:19 ч.

От деня - 33. 

  Проза » Други
406 3 8
2 мин за четене

Поканиха ме на представяне на книга. Обикновено не ходя – не обичам местните /където и да е!/ културтрегери и групичките около представящия писател, поет, художник…

Този път отидох. Бивш ученик. Не беше от любимците ми. Да речем – от втората редица. А те при мен са доста редички в дълбочина – та чак до плюс минус безкрайност…

После завърши висше и стана начален учител. Виждахме се – изрисуван с татуировки, по шорти, с маратонки. Родители и ученици много го харесваха – точен, умен, стриктен. Последно се видяхме миналото лято. Канеше се да напуска. „Не мога, казва ми, с тая малка заплата. Пък за семейство да не говорим. Иска ми се в училище, но…“

И сега издал книга. Надписа ми я.

„На г-н Х… На моя пример.“

Една от най-големите похвали, които съм получавал…

хххх

Племенницата направила изложба.

Тя е на един братовчед щерка. По тая линия – женската – сме шестима първи братовчеди, двадесетина втори. Третите са безчет. По другата – на баща ми – сме осем браговчеди, също двайсетина втори, поне петдесетина трети. С някои се виждаме и чуваме, други знам само по име или помня от детството…

Та момичето направила изложба. А иначе е фризьорка в малък град.

Парадокс?

Не!

Нямам представа какви са картините й, не зная ще ми харесат ли. Но ми хареса желанието й. И явно – последователното постоянство.

Да си художник – при това любител, в малък град, си е подвиг. Както и да си поет, музикант. Или просто четящ човек, просто любител на изкуството…

А тя се изправила срещу сивотата на обществото, срещу стадния инстинкт и – прави това, което й харесва.

Както казвам за хора, опитващи се да създават изкуство: „Ама поне не пие и не взема наркотици!“.

А какво е направила – ще се разбере. След време.

Засега е победила стадото. И страха в себе си – да не й скочи глутницата…

 

На гости - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Силвия!
  • Така трябва. Харесах!
  • Благодаря, Пепи, Красе, Ники!
    Миии... Маам с лопатата, пълня...
  • Бягах, бягах... тук се спрях и какво ли не видях -
    някой чака в храсталак и "звезди" сънува в мрак
    трети пише като змей със и без дактил, хорей...
    Има и такива дето - пълнят винаги сърцето!

    И ти си един от тях за мен Поздрави, Генек!
  • значи този сайт е "Дом за избягали души"! 😅!

    Хареса ми! /и коментарът на Ники/
  • Бягство в изкуството е изход от реалната мантия наречена живот!
    А в него има доста онеправдност, болка, тъга и още куп емоционални състояния
    Бягство в изкуството е спанение, от житейските пороци!
    Браво Георги!
  • Благодаря, Валя, Мариана, ДПП!
  • Ама то и в изкуството има бая глутница...
    Понякога е важен олимпийският принцип, пък каквото дойде
Предложения
: ??:??