17.01.2018 г., 14:51 ч.

Отърсете праха от нозете си 

  Проза » Други
883 2 2
3 мин за четене

„И ако някой не ви приеме, нито послуша думите ви, когато излизате от дома му или от онзи град, отърсете праха от нозете си”. Матей 10:14.

Поради Своята безпределна любов Бог желае спасението на всяка душа.

„Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине нито един, който вярва в Него, но да има вечен живот”. Йоан 3:16.

Един ден Христос решава да изпрати учениците си  да благовестват из околностите без Него. Дава им подробни указания  да не носят пари, нито дрехи и обуща, нито храна, нито тояга. Всичко това им се полага за труда, който вършат и те ще го получат. Когато пристигнат в някой град да потърсят достоен дом.И ако домът бъде достоен, нека дойде в него вашият мир; но ако не бъде достоен, мирът ви нека се върне към вас Матей 10:13. 

Не им спестява и неприятните обстоятелства, че ще бъдат като овце сред вълци. т.е. не всички ще ги посрещат с радост и разбиране. В чуждия град, сред  непознати хора може да бъдат нагрубявани, гонени дори бити.  Затова на друго място казва: „ Ако светът ви мрази, знайте, че Мене преди вас е намразил.; Ако Мене гониха, и вас ще гонят.”  Йоан 15:20,18.

Това обаче не бива да ги безпокои и затова напускайки такъв дом или град Неговият съвет е „Отърсете праха от нозете си” т.е. не се натоварвайте в мислите  си с негативизма и отблъскването на тези хора.  Не си го слагайте на сърце, не им обръщайте внимание. Да не се обременява вашата психика  с излишно бреме.Продължете напред. Не се отказвайте от целта си.  „Бъдете мъдри( разумни, предвидливи, гъвкави) като змии и незлобиви като гълъби”. Матей 10:16

В Проповедта на планината Исус съветва: молете се за тези, които ви правят зло”  Лука 6:27.

Независимо, че са минали много векове ,светът не се е променил в това отношение, обстоятелствата са подобни и сега.  И днес християните, които се стараят за изпълняват златната заповед „Идете по целия свят и проповядвайте” ( Марк 16:15)  се натъкват на подобно неприемане, присмех и отблъскване. Атеисти и всякакви хора изповядващи различни философски, идеологически и религиозни доктрини си позволяват нетолерантно отношение към християните. Протестантите често са наричани сектанти от хора,  на които смисъла на тази дума не е ясен. За тези благовестители също се отнасят тези думи „Отърсете праха от нозете си”. Нищо ново под слънцето. Колкото и да се е променил света от първи век до сега, духовната тъмнина не е изчезнала.

Не  позволявайте на праха да се натрупва  и да влияе на самочувствието, настроението и вярата ви. Не се натоварвайте с негативните им възгледи, не се обвинявайте, че не са успели да проумеят спасението, което Бог им предлага. Нека съвестта ви бъде спокойна.  Бог е Този, който ще държи сметка на тях, не на вас.

Бъдете твърди и уверени в това, което сте повярвали. И Бог ще пази мира ви. „Ще запазиш в съвършен мир непоколебимия ум, защото на Теб уповава.“ Исая 26:3.

© Anastasia Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, Руми. Радвам се, че ти харесва. Благословена седмица и на теб!
  • Радвам се, че прочетох, Анастасиа! Споделям написаното от теб! Прекрасна нова седмица ти пожелавам!
Предложения
: ??:??