16.10.2010 г., 19:07 ч.

Пак 

  Проза » Разкази
649 0 1
1 мин за четене

Да речем, че си у вас. Вкъщи, на хотел, при баба ти, 'се тая. Сгъвал си се преди да е изгряло слънцето и не си бил сигурен дали е имало такова, когато си се връщал. Може би не знаеш дали е имало слънце, защото не си стъпвал навън изобщо.

 

Чинията седи пред теб, остатъците от вчера -- изблизани. Поради някаква причина още не си заспал на масата или на стълбището.

 

Телевизорът е включен, за звук. Прозорецът е отворен, но въздухът отказва да влезе. Прозорците са чисти, но външният свят е само жълтите квадратни точки отсреща. Няма прах; няма ги следите, които да ти напомнят кое къде е било.

 

Но не грачи грозно гарванът от поемите, не вие вълкът в далечината от епосите, нито се чува метрото над твоя таван. Никой няма да се самоубива още - твърде уморен си дори за драмата. Зяпаш, усещаш се по едно време. Ставаш, протягаш се и тръгваш към леглото - дълъг път от две крачки.

 

Подът е неравен, за малко да те пребие. Не че вината не е донякъде и в краката ти, де. Леглото ти е направено на ръка. От дърво. Възглавницата ти вероятно е по-твърда. Събличаш се, лягаш по гръб. Завивката е по-скоро плацебо-ефект. Затваряш за миг очи - не можеш да заспиш. Сънят означава утре. Утре означава работа. По-лошо, утре означава още един такъв ден. Още едно такова "днес", същото като вчера, като предния ден и предния ден...

 

Поглеждаш телефона си. Заслужава ли си всичкото това?

 

Поглеждаш си телефона, днешните обаждания - тридесет. Нито едно по твой избор. Входящи - секретарката, секретарката, шефът, клиент, другият шеф, същият клиент и пак секретарката.  И защо? За да не можеш да заспиш от страх от следващото утро?

 

Вибрация - съобщение: "Благодаря", точка. Усмихваш се. Да.

 

И заспиваш.

© Сашко Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??