9.03.2023 г., 14:59 ч.  

Паметникът ще бъде съборен 

  Проза
566 8 22
2 мин за четене

Подобно на мавзолея, който бе съборен с кирки и лопати от най-гениалния седесар - Евгений Бакърджиев /лека му пръст/, ще бъде съборен и паметникът на Съветската армия. Или както сега е модерно да се говори - този паметник ще бъде пренесен в някакъв музей на тоталитаризма. Колкото и да боядисват с домати и яйца сградата на Столична община червените бабички и дядковци, "боята" им ще бъде измита, а от паметника и помен няма да остане. Защото решението е взето извън България и спуснато до знанието на местните аборигени - президент, парламент и общински служители. Те само са козирували и са запретнали ръкави. Аз лично съм съгласен този паметник да бъде махнат. Това трябваше да стане още през 1990г. и то по българска инициатива, а не днес да ни нарежда отвън новият американски посланик, като първа своя предстартова инициатива. Защото какъв паметник е всъщност това. Паметник на сталинските ни поробители, който да ни напомня как сме били предадени от колективния Запад в лицето на Рузвелт и Чърчил по времето на Ялта, Потсдам и Техеран. Баста! Да сложим край решително и веднъж завинаги. Този паметник няма нищо общо с паметника на цар Освободител. Този паметник на съветската армия, сложила началото на разправата с българската интелигенция, е позор за България. Нека бъде премахнат незабавно. Но аз съм и за премахването, и то също незабавно, на паметника на американския летец в Южния парк. Това също е голям позор за нацията ни. Защото американските летци бомбардираха безжалостно София от своите летящи крепости. И не само София. А сервилните български управници стигнаха в безочието си дотам, че да издигнат подобен паметник в столицата ни. На мястото на този паметник трябва да стои паметник на великия български летец капитан Списаревски, който със своя чутовен подвиг се опита да спре тази варварска бомбардировка. Днес малцина знаят, че останките на този доблестен българин се намират близо до Пасарел, в хълма отвъд въжения мост на спирката известна като "Двата шопа". Ние трябва да издигаме паметници на нашите герои, дръзнали да се противопоставят на въздушния завоевател и загинали славно за българщината! Ако ще издигаме паметници на чужденци на родна територия, то по-добре е да издигнем паметник на великия монголски завоевател Тамерлан, който плени и уби по особено жесток начин поробилият ни турски Султан Баязид, като по този начин отмъсти в аванс за петвековното ни турско робство. И без това българите и монголците, както и хуните са народи с общ корен, които трябва да се тачат взаимно и е крайно време това да стане на дело.

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Доколкото ми позволява мисловния апарат абсолютно правилно съм разбрала. Аз като демонтирам нещо - например стар гардероб, защото вече не отговаря на разбирането ми за съвременен интериор, го премествам в склада -т. е на тавана. След известен престой там, отива на боклука. Съжалявам, че се включих в коментарите. п.п. Вместо да се харчат средства за демонтиране на паметник, ги използвайте да направите приют за животни, за да няма безпризорни кучета.
  • Иви, огромно благодаря за прекрасните ти коментари. Ценя те високо, защото освен големия си талант ти носиш и високо родолюбие.

    Блу абсолютно неправилно си разбрала какво има да се случва. А то е не събаряне, а демонтиране на този паметник и преместването му в голяма зала, която е годна да побере оределия електорат на БСП. Да не забравяме, че Людмила Ж. завърши в Оксфорд, а не в Санкт Петербург, както и синчето на товарищ Нинова е у Щатско. Същото важи за дечицата и на другите комуняги. Не ги пращат у Москоу и Петербург, а все на Запад. Уж плюят по Запада, но се кланят на Мамона. Евтини комунистически пинизи. Съветските паметници трябва да се изнесат в покрайнините на София, защото съветската армия е поробителка. Удобно място е Сеславци, там където държат безпризорните кучета. Защото Центърът на София е необходим за български паметници.

    Джон, има само два вида задници - Щатски и Руски. Тези от ЕС са подлоги на САЩ.

    Христо, благодаря ти за точния коментар!
  • Абсолютно аполитичен съм (демек- не ми пука за нито една партия в парламента (или извън него)). Съответно- не съм нито русофоб, нито американофоб. Съгласен съм с Младен. Щом ще събарят паметници натоварени с "лоша слава", нека да събарят наред тогава. Аман от двойни стандарти! Или понеже в момента е модерно да се плюят "лошите" руснаци (и съответно- да се възхваляват "добрите, справедливи" американци/западноевропейци), дайте, ще изпосъборим дет' квот' намерим на тия първите.
    П.П. Разбира се, същото мнение бих имал и ако някой ден "руският отново дойде на мода" и започне да се отрича всичко западно/американско...
  • Иви, не виждам връзката между преосмисляне и разрушаване.
  • Блу, има музеи, които пазят историята.
    Мисля, че трябва да преосмислим миналото си и да вземем поуките си... И то незабавно...Аз например съм против и срещу паметника на американския летец. То е...Все едно японците да издигнат монумент на пилотите, пуснали бомбите над Хирошима и Нагазаки.
    Ако не ни достига мъдрост, то поне има от кого да се учим. Но и това не правим.
    Примерът на Пламен с горящата сграда е много точен.
  • "1984" - ще събаряме, ще изгаряме... Иначе пишем сълзливи разкази и стихове за прошка.
  • Младене, ... извинявам се, сбъркал съм линка - правилният е на Президентът Първанов https://news.bg/politics/parvanov-pametnikat-na-savetskata-armiya-vsashtnost-e-pametnik-na-treti-ukrainski-front.html ..... Въпросът ми беше - Защо притоплят тази стара манджа точно сега? В момента лижеме задниците на ТРЕТИ, които не си ги споменал 😶... Не забелязваш ли,че цялата история прилича на един фитнес, където поводът е без значение, но ни карат да си изразходваме енергията и да не виждаме, че отсрещната сграда гори ... след което ни пращат на ринга да се трепеме 😥.. Паметникът не е в юрисдикцията на Общината (където се е настанила определена партия ) и ...... няма да бъде бутнат 😎 ... (не знаех, че думата 'социализъм' е омерзителна) и ........ ЛОША история няма - минали сме през нея, неин продукт сме и е такава каквато е, тъпо и смешно да я преправяме, още повече да я натъманяваме към силните на деня.
  • Учудена оставам и от думите на г- жа Захарова, говорител на МВнР на Руската Федерация: „ Опитът да се прикрие решаващата роля на Русия в избавянето на България от османско иго”...
    Непознаване на Историята ни или съзнателно настъпване по мазола?!
    Всеки може да прецени за себе си!
    Извинявам се, че постът ми излезе в три части, но няма как да го сместя в една.
    Още веднъж благодаря за темата!
  • Относно параметрите на този паметник: 37м. височина на постамента и още 8- склуптура. Най- високият паметник в София и вторият по големина в България, след „ 1300 години България” в Шумен! За сравнение: Паметникът на Левски е със скромните 13 метра, а този на Шипка- едва 31,5м!
    Можем да градим! Със символи на нашата История и трябва да го направим. С паметник на хан Аспарух, или спасителят на Европа от арабската инвазия в 718 г. хан Тервел, и т.н. и т.н. Историята ни е пребогата на имена, чакащи нашата признателност!
    Маестро, благодаря за темата!
  • Мисля, че първото, което трябва да направим е да преосмислим Историята си, която трябва да пазим най- вече от лъжи! През ВСВ официалното наименование не е Съветска армия, а работническо-селска червена армия. Този паметник по никакъв начин не отчита участието на България във войната срещу нацистка Германия( включили сме се в нея с 450х. армия). Българският войник не присъства в нито една от шестте склуптурни композиции. Посланието на паметника е откровено заплашително- вдигнато оръжие! А целта- пропагандна, с идеята: Тоталитарната власт на комунистическа България се гарантира от окупаторската Червена армия. Не е случайно и времето, когато паметникът е изграден- 1954. Веднага след кървавото ликвидиране на горянското движение!
  • Много ни бива да събаряме и разрушаваме. Съгласна съм с Акеми, че независимо дали ни харесва или не, историята си е история. Глупаво хабене на ресурси. Вместо да рушим, не е ли крайно време да започнем да градим?
  • Благодаря за прекрасните коментари, които прочетох в това поле, за високите оценки и за Любими. Откровено казано не очаквах такъв интерес към материала си. Стремих се към максимална обективност.

    Към Пламен: Този трети украински фронт по времето на Сталин е бил съветски. Хрушчов /защото беше украинец/ даде автономия на Украйна. Сталин имаше по-специално отношение към украинците. По тази логика да върнем сега на бул. Васил Левски името бул.Толбухин /украинец по произход/. Лизахме задника на съветите, а сега да лижем този на украинците ли...?

    Към Акеми: У нас станаха прекалено много паметниците на лошата история и все на най-видни места. Да им свием леко перките и да минат в задния двор.
    "Губещите коне" трябва да имат повече пространство в предния си двор.

    Към Ананиев: По вашата логика трябваше също да бъдат наказани Италия и Испания, но ги пощадиха!

    Благодаря, Дочка. Моят отговор към Акеми остава в сила и за твоя коментар.
  • И аз ръкопляскам на Акеми. Преправянето на историята води стадото до липса на всякаква история.
  • Аз съм приключила с България, Скити. Не съм свикнала да залагам на губещи коне просто. Ако видя някаква промяна към добро, ще преразгледам и отношението си.
  • Малдене, извинявам се, че няма да коментирам творбата ти! Просто искам да се обърна към Акеми и да я поздравя, че като една истинска японка се справя прекрасно е българският език!
  • Много е забавно страданието ви, че "колективният Запад" ни бил предал. Искам да ви напомня, че по времето на Ялта, Техеран и Потсдам ние сме били във война с "колективния Запад" и тази война нито Рузвелт я е обявил, нито Чърчил. Защо очаквате някаква милост от тези, на които сме обявили война и как точно са ви предали, не знам...
  • Според мен изобщо не трябва да бъде местен. Той е история а тя не бива да се пипа, без значение дали е хубава или лоша. Но управляващите ви са все безгръбначни а болшинството от народа- прост и безполезен, така че не очаквам да вземете правилното решение.
  • 'Защото решението (за събаряне на този паметник) е взето извън България и спуснато до знанието на местните аборигени - президент, парламент и общински служители...' и го притоплят, за да не забравим, че сме колония ... Имаме си и паметници на Рейгън и на 'американските летци, загинали през войната в България ' и демократично бомбардирали София ... А 'Паметникът на съветската армия всъщност е паметник на Трети украински фронт' (Президентът Първанов) .. https://www.mediapool.bg/sofiya-s-pametnik-i-na-amerikanskite-lettsi-zaginali-prez-voinata-v-bulgaria-news170765.html ... Нещо БЪРКАТЕ ПРАВАТА ЛИНИЯ 😀... но - важното е да се разедини народа ТОЧНО сега, да се джавкаме за глупости ... Това също е голям позор за нацията ни показващ какво сме стадо и как следваме моркова ... 😥
  • Монголците са ми някак симпатични. И аз се чудех защо. Поздрави!
  • Именно! Поздравления на автора.
  • В цял свят народите издигнат паметни монументи в името на техните национални герои и защитници:само у нас обичаме да възвеличаваме позорните моменти от миналото си.
    Представете си, може ли в Япония да бъдат издигнати паметници на американските летци в Хирошима и Нагасаки?!
    Подкрепям идеята да бъдат издигнати паметници на полковник Димитър Списаревски и генерал Стоян Стоянов в родните им места (съответно в Добрич и кв.Галата-Варна!)
Предложения
: ??:??