22.02.2019 г., 9:33 ч.

Парапетът 

  Проза
685 1 4
1 мин за четене

Представям си как стоя на парапета и падам. Понасям се надолу, обезумяла от крясъци. Чуват ги всички наоколо, всички в квартала. Казват си: "Брей, кой луд пак крещи." Излизат на балконите си, нищо не виждат, прибират се и усилват телевизора да не чуват. Защо някой смущава така спокойствието им следобед?! Аз лежа на земята разплута и чувам заглушено сирените на линейката. Идват и виждат, че съм на парчета и мъртва. Не забелязват, че е точно обратното. Мириша им на цигари и алкохол. Цъкат възмутено, аман от пияни, неуравновесени жени. Слаба е, казват си, а вечерта си пускат телевизора, усилват го да не чуват съседите им как се бият, наливат си по една домашна и се опват на дивана – силно, възторжено и величествено. И всеки път, като си представя, ей оная им усмивка, самодоволната от дивана и самозаблудата им колко са силни, се отказвам да се хвърлям. Имам още за какво да живея, казвам си. Слаба съм, ама има и по-слаби. А и толкова ми е вкусно виното. Ами цигарите. На оня свят ако няма ни вино, ни цигари, ще се погубя. Ами ако няма парапети на оня свят да се хвърля и да си тръгна? Я по-добре си стой тука, вика ми един глас. И си оставам на парапета, сипвам си още едно, запалвам си още една и си викам – хайде поне до утре ще остана. Има за какво.


Един път успях да се видя в този момент и извън тялото ми, и да ти кажа, имах една самодоволна усмивка.

© Suzana Yordanova Всички права запазени

Размисли от вчера... :)

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • За виното съм за, ама цигарите?махай ги тая смрад щото и парапет няма да ти трябва от тях.
  • В слабостта се крие най-голямата сила. Кой обича една силна жена?
  • Скоро четох нещо подобно тук. Заразно е значи ...
  • Представяш ли си такива работи, сама ще поканиш духа на самоубийство в себе си, и по-късно същия този дух ще успее да те убеди да го направиш наистина.
Предложения
: ??:??