21.10.2009 г., 16:32 ч.

Перфектният подарък 

  Проза » Други
2105 0 13
2 мин за четене

Винаги ми е било много трудно да избирам подарък. Особено, когато съм ограничена финансово (а има такива периоди, за съжаление). Не че скъпият подарък е гаранция за вкус и ще се хареса, но като зная, че нямам ограничения, е по-лесно, поне малко. Но, разбира се, има много условия, за да стане един подарък незабравим от човека, който ще го получи. Изборът зависи от това колко е близък човека, неговата възраст; дали носи на майтап и подаръкът да е за забавление или практичен; трудно е и когато човекът си има всичко – тогава вероятно трябва да е нещо символично; както вече стана въпрос – съобразяване с цената; дали пък това не е отбиване на номер?! И най- важното – подаръкът да е това, което получаващият НАИСТИНА ИСКА, а не това, което ние искаме да подарим!

Ако е близък, донякъде е лесно – знаем какво иска; но може би вече сме му подарили доста неща и списъкът с желания е изчерпан... Например, половинката има празник и след дълго мислене решаваме, че идеалният подарък е верижка с ключе, т.е. ключът за нашето сърце! Въодушевени от замисъла, подготвяме всичко, но в същото време той си мисли: „Няколко пъти й подхвърлих идеята какво искам... Сигурно ще ми вземе mp3-player...” Естествено, за да не ни нарани, никога не разбираме разминаването на представата ни за ... перфектния подарък. А не е ли по-добре да попитаме? Е, да, но няма да има изненада... Или сме по-практични и му купуваме боксерки или портфейл, а той се надява на билети за футболен или баскетболен мач... Но дори и не си помисляме да вземем часовник, защото сме чували, че е на раздяла...

Ако човекът, на когото ще подаряваме носи на майтап, може и жена, не е само за мъже, има доста варианти – щипки за пране, ренде, или пепелник-WC и т.н. И опаковани по начин,  нищо не подсказващ, че ще се посмее... след изненадата. За хора по „глезотийките” бих се спряла на масаж или всякакви spa-процедури. Екскурзия за подарък също звучи добре – за двама, естествено!

И все пак ни се случва да подаряваме на не много близки хора, за които не знаем много и нямаме никакво идея какво биха искали. В този случай, лично на мен, много подходящи ми се струват сувенирите. Придружени с подходящо обяснение. Какво има предвид: например избираме слонче – носи късмет и хоботчето трябва да е към прозореца.

Имаме избор, понякога изборът ни отнема доста време. В крайна сметка перфектният подарък дали съществува!? Може би това е онзи подарък, който даваме от сърце, който не е за отбиване на номера, желан е и е поднесен от и на подходящия човек...

© Мария Петрова-Йордано Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Перфектният подарък е този, който носи истинска радост на този който го получава. В този смисъл, ако уловим усещанията и желанията на този на който ще подаряваме, възможно е и да успеем да му подарим перфектния подарък. За получател непознат е твърде трудно. В този случай, бих казала, че терминът "перфектният подарък" - не съществува.
  • Мимче, така е! Поздрави!
    Дани, пожелавам ти да се похвалиш скоро! Поздрави!
    Дочка, Петинка, може и така да е! Поздрави!
    Веси, вероятно си права! Може пък да няма формула... Поздрави!
    Благодаря, че се отбихте при мен, приятели! Поздрави!
  • Знаеш ли, получавала съм като всеки много подаръци - от най-скъпите, през най-необходимите, до - най-закачливите. Най-скъпият си подарък получих тази година за рождения си ден - Вечният календар. Много символика и от много скъп човек.
    А аз лично, подбирам подаръците които правя, според това, да бъдат оценени и да доставят радост - мисля че това е перфектният подарък.
  • С Дочка!
    Поздрави, Мария!
  • Докато четях си спомних за един стар фейлетон за зелен чорапогащник,който от преподаряване за две години обиколил родата и се върнал при първия дарител.Иначе и аз като Странник -обичам да правя подаръци.Важна е нагласата да доставиш някому удоволствие...Поздрави!
  • Ох, това за спа-процедурите и масажа ми се видя много примамливо... Дали ще се намери някой да ми ги подари тези работи
    Поздрави, Мария!
  • Мария, аз мисля, че ключовата фраза е: Да сме подарили това, което той наистина е искал... Сещам се за един филм, таткото подари на сина си червено ферари, а той просто искаше баща му да отиде на изложбата, в която беше изложена негова картина...Мисля, че това беше тотално разминаване...
    Поздрави!
  • Доре, дай адреса... на ухо! Поздрави!
    Странник, ами аз като типична жена много обичам подаръци... Но обичам и да правя... Поздрави!
    Любо, получих си подаръка! Благодаря! Поздрави!
    Подарък и за теб, Сириус! Поздрави!
    Веси, когато подаръкът предизвика усмивка, вероятно е правилният /да не кажа перфектният/. А твоите прегръдки винаги ме усмихват! Поздрави!
    Весислава, разменихме си страхотни подръци! А празниците ... предстоят! Поздрави!
    Роси, трудно е, но се налага... И не толкова, че се налага, отколкото, че искаме, а това е важното! Поздрави!
    Нели, не искам да повярвам... Поздрави!
    Приятели, благодаря, че сте на страничката ми отново! Ето това е страхотен подарък! Поздрави и прегръдки!
  • Няма перфектен подарък!!!...
  • Аз, за разлика от d49 (Странник ), обожавам да получавам подаръци, които са ми толкова скъпи, че ги пазя с години. Сигурно съм сантиментална, а О. Уайлд ни напомня, че "Сантименталността е цинизъм във ваканция", но наистина обичам да подържа частичка от човека, който ми е подарил Нещото... Отплеснах се! Тук трябваше да ти кажа, че твоите размисли са като перфектен подарък, опакован от сърце. Моят подарък за теб - обещанието, че винаги ще те чета.
  • "Подарък от сърце"
    Поздрав!
  • ( Мария ), моят подарък към теб е "Подаръците и наказанията в нашето детство ".
    Поздрави !
    Сега видях, че не съм го поместил. Че как така- пускам го !
  • имам си тайно магазинче за перфектни подаръци
Предложения
: ??:??