18.12.2009 г., 22:31 ч.

По Коледа - разказът, който не пуснах за конкурса на Третия Коледен Творчески Фестивал 

  Проза » Хумористична
1384 0 21
7 мин за четене

Коледа
Разказът, който не пуснах за конкурса.
Много съм добра, много! От септември се готвя за този празник, за да ми е по-леко от финансова гледна точка. Още от януари започвам да подслушвам какво си говорят моите хора. Не, не, че съм клюкарка, а просто искам на всеки да угодя и обичам приятно да ги изненадам, уж случайно съм разбрала какво да им купя. Купувам, опаковам и винаги ги изненадвам. Успявам, абе, умея ги аз тия работи. Жената на малкия ми син е кльощава, купувам ù блузка с два номера по-голяма, същия цвят, който я чух да казва, че иска да си купи. Как няма да ù угодя, нали ми е снахичка. Ама как да ù се бъркам, не мога, аз съм тактична, пък така ми се иска да забременее с второ, защо се бавят.
- Мамо, ама тя ми е голяма!
- Нищо, мила, ще напълнееш, ще ти стане, не е болка за умиране. Нямаше по-малки, ама цвета съм уцелила, нали?! А, стана на въпрос, вие няма ли да се замислите за второ дете?
- Мамо!
- Не бе, щото тя попита как ще я носи, ако забременее, ще ù стане, не че нещо ви се бъркам.
Другата снаха е, как да го кажа? Дебела направо. На нея ù взимам с два номера по-малки дрехи.
- Е, как ме виждаш да влезна в това?
- Е, нали искаше да е с копченца отпред, толкова се старах. Имам тук една диета, ако такова. Както си решиш, де.
Синовете защо толкова се радват като им дам пари, не ги разбирам? Вкус ли нямам, ама и на мен ми е по-лесно така. Деца, какво да ги правиш, все гледам да им угодя. Но на снахите не мога да дам пари, ще кажат, че не ги уважавам и си отбивам номера. Те веднъж ми подметнаха, да не ме затруднявали. Моля ви се, за мен е удоволствие да ви доставям радост - им казах и приключихме въпроса. Да си имаме уважението.
На свекърва ми вечно не ù угодих.
- Крем против бръчки, толкова ли съм се състарила за една година?
- Просто искам да изглеждаш добре, да не ме излаг... такова, да се гордея с теб, че на тия години изглеждаш супер.
- Да, бе, не се познаваме. Миналата година – дезодорант против изпотяване, мириша ли ти нещо, а?
- Абе, миришеш ми, рекламираха го, френски парфюм ли да ти взема?
- Можеше, парите на сина ми ще стигнат, ако не ги...
- Не си мърмори, чувам.
- Как на мъжа ти угаждам винаги, а на теб – не. Замисли се в кого е причината.
Свекър ми е готин човек. Всяка година му подарявам бутилка ракийка, опакована с панделка и винаги в кутия за обувки. Много се разбираме с него. Тя му забранява да пие, аз си знам работата.
- Е, обуй ги де. Разопаковай веднъж подаръка си.  Десет години обувки ти подарява, ти със скъсаните ходиш.
- Ти не ми се бъркай.
- Да не би да ги връщаш и с парите ракия да си купуваш? Къде изчезват кутиите, ти на вилата ли ги носиш, там да нямаш някоя...
- Хубава работа, откъде ти дойде на акъла?

Ей, голяма е скандалджийка свекито.
Мъжът ми е най-труден, не му угодих у тоя живот и това си е.
- Какви са тия прашки?
- Не ти ли харесват, мило? Да си спомниш младостта, когато нямаше бирено шкембенце, колко беше хубаво, нали?
- Е, как ще се побера в тях, а ми кажи?
- Спортувай, ето комшията Коце, тича в парка, ходи на фитнес. На твойте години е, ама се поддържа човекът. Може значи.
- Ти откъде знаеш какво прави Коцето?
- Е, аз да не съм сляпа, нищо, че съм домакиня.
Чудих се тая година какво да му взема, та веднъж да ми благодари това неблагодарно говедо. Прашки не харесва, всяка година му взимам все по-малък номер, дано се усети да отслабне, нали съм тактична, как по друг начин да му го кажа. Миксер му купих, не било подарък за него, айде бе, само него ще го мисля аз. Измислих!
- Мило, тая година моят подарък направо ще е попадение в десетката. Така ще ти хареса, че си нямаш на идея.
- Какво си измислила, да не е пак някоя простотия, тенджера под налягане или фритюрник?
- Не, нещо, за което си мечтаеш.
- Гуми за колата?!
- Не бе, нещо, дето все ме врънкаш... Ама няма да ти кажа, изненада.
- Верно ли, ей, страхотна си, най-после!
- Ще видиш, много ще се изкефиш. Ще ти го поднеса, когато сме сами.
- Ще те изпапкам, ще чакам с нетърпение, най-после да разбереш, че на мен друго не ми трябва. Бонбонче си ми ти!

Тоя дали се досеща, да не разваля изненадата, млъквам, че няма да му е интересно и няма да се изкефи.
На етърва ми ще ù взема шампоан, да вземе да си измие тая мазна коса, че не мога да я гледам. На фризьор ходела, не на мене тия. Не стига, че мисля за тях, мръщят се. То колкото пò им угаждаш, бе, поне да се зарадват като хората, невъзпитана работа.
Страхотна Коледа! Супер си изкарахме! Всички си тръгнаха с подаръците весели, доволни. Съседите дойдоха, много ни уважават хората. Коцето малко се понапи, ама иначе добре мина всичко.
- Скъпа, готов съм!
- Ма ти защо си гол?! А, заради подаръка, досещаш се. Чакай първо да оправя масата.
- Хайде, идвай в спалнята, нали си чакам подаръка, за който мечтая.
- А, да. Ето, премери ги, дано ти харесат.
- Ама какво е това, боксерки?!
- Е, нали не искаш слипове, прашки, взех ти боксерки, по-голям номер, едвам ги намерих, да ти е свободно... с това шкембе...
- Ама аз мислех, че тази нощ... Нали каза, че мечтая за това толкова години.
- А ти за какво си мечтаеш? Хайде да идем в хола да ми помогнеш да приберем масата.
- Защо ме буташ, няма ли да лягаме и...
- Само това ти е в акъла.
- Аз също съм ти приготвил един подарък... Мислех, че тази нощ ще се развихрим, взех ти еротично бельо, скрих го в гардероба... Чакай тук някъде беше.
- Недей сега... за какво ми е бельо.
- Нищо де, да си поднеса подаръка. Къде съм го... А, какво прави Коцето в гардероба ни?
- Ами, Коледа е, нали на Коледа стават чудеса, ти да видиш.
- Чудеса ли? Ти да не би да ми изневеряваш с...
- Внимавай какво си пожелаваш, че нали ставали такива работи, пък той иначе не е лош, как не се сетих сама. Ама, Коледа е!!! Да не се излагаме пред съседа,  той сега за нищо не става. Да му помогнем да се прибере, па да пием по едно за здраве, пък после ще правим каквото ми кажеш.
Е, що ми трябваше да обещавам, ама аз нали пусто съм добра и все гледам мир да е. Едвам го заведохме Коцето у тех и... Ха, наздраве, да сме живи и здрави, айде по едно за нас, па за... Така се налюлях, мани! И моят се възползва. Хайде, съблечи се, съблякох се, хайде, облечи еротичното бельо, добре, хайде, по корем, по корем, нови пози значи, тоя мръсник. А сега лай, лаях - и без това като се скараме ми вика, че съм кучка. А как хубаво лая. Ще лая, му викам, ако ми дадеш пари, иначе ще вия. Даде ми, лаях, вих, скачах, какво ли не върших, докато остана без стотинка, замаях го. Икономическа криза е все пак, всичко се заплаща. И доволен, гадта му мръсна. Никакви подаръци за него, хванах му цаката, гол ще ми ходи, защото го заслужавам. Няма да отслабне ли, каквото съм решила ще стане, ще го оправя аз... няколко пъти. Ама аз защо се дърпах токова години, то ми хареса?! Поразкърших се, добре беше. Я па моят какви ги върши, браво бе, направо чудеса! То вече ми се иска по-често да е Коледа. Толкова весела и щастлива отдавна не ми е била. Я как съм зачервила бузки. И децата си тръгнаха доволни... Ей, няма повече да им се бъркам, нека да са щастливи само! Трябва да спра само да слухтя, като някоя дърта таковата. Еротично бельо, па ми отива. Ще си купя аз червило, стига съм мислила само за децата. Ще си обърна внимание на милото ми.
- Коте, нали три дни са празниците?! И утре е Коледа. Нека да е весела и щастлива на всички, та и на мен... пак!!!

Аз защо го бях отписала моя и се заглеждах по Коцето, а па той така да се изложи?! А я моят как се представи на волната програма, ей, верно стават чудеса, дано не е само по Коледа!!!



© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Елена, аз ти се зарадвах повече!!!
    Ангар, как да го направим?! Аз имам един съкратен двуседмичен курс, само практически занятия, теория само в краен случай, по желание на клиента. Записването за другата година е до края на седмицата, побързай. Курсовете са леки , приятни, не са групови, работя поединично и дават добър резултат. Всички съпруги остават очаровани...от отсъствието на съпрузите. Тарифата ми е висока, но си заслужава, защото всички са доволни!!!
    Весислава, Коцето има нужда от хубаво пролетно почистване. Предварително ти благодаря за което. Ракията е от мен, весели празници!!!
    Нели, nellnokia (Нели Господинова) при теб заваляха още от рано, от Третия Коледен фестивал, честито и да продължават!!! После да разказваш, момиче!!!
    Лунна Светлина, бръчките изчезват след третия курс на лечение с витамин С, разтворен във специална водка. Това е стара рецепта за разкрасяване, не ти трябва ни руж ни...само салатка и..две влюбени очи. Страшно добре се отразяват за разхубавяването, така са ми казвали, та и аз смятам да се пропи...да пробвам. Удоволствието е взаимно!!!
    Мило, знаех си, че ме...обичаш!!! Рия, или щях да взема първо място, ако журито ми е фен, или щяха да ме турнат на последно, ако силничко ме мразят. Значи мислиш, че правилно съм постъпила?! Ей, един път да сме на едно мнение. Щом е така, нека бъде твойто. Мило, айран или кефир предпочиташ да ти опаковам в кутия за обувки? Не ми казвай, ще те изненадам, може би йогурт ще ти купя, звучи по-така. Абе, що не ти взема нашенско кисело мляко и една бутилка ракия за мен, та да ни е весел семейния празник!!!
    Мариана, ако ти взима все френски парфюми, мани, не й се сърди. Затрай си, само мир да е!!!
    Петинка, от мен само шашави работи, ама карай да е весело!!!
    Нели, ananel (Нели Христова) питай ме с толкова много деца, внуци, майки и други. Не започна ли от по-рано да купувам подаръците, направо ще фалирам. А като видя усмивките по лицата им, това е най-голямият подарък за мен. Та кой ли не обича да прави подаръци и да получава?!
    Марко!!!

  • !
  • Отлично влизаш в ролята, Светла - и на свекърва, и особено на снаха!
    Идеите ти ми идват съвсем навреме, аз все до последно отлагам пазаруването.
    Весели празници
  • Сладурката ми тя!!!
    От кога те чакам, ако знаеш...
    Има какво да научи човек от теб!
    И ПАК ме изкефи, Светланчик*!
  • Леле, а аз досега да не съм се усетила, че свекървата ми правела намеци
  • Ето затова ти предложих брак(по сметка) в Панагюрище. Заради оригиналните подаръци, които правиш според човека.
    Прави ти чест, че не си пуснала разказа в конкурса. И със затворени очи журито щеше да те познае, мило...
  • За Коледаните чудеса, Светле ! Наздраве !
  • Това, с бутилката ракия в кутия за обувки ме омая. Да ми продадеш патента? Или да изпием по бутилка? Няма значение, важното е Коледата да е весела и къщата да е пълна. От сърце ти желая красиви емоции и ти благодаря за текстовете, които ме усмихваха и замисляха през тази година. Догодина - още. От сега съм ти заформила едно пролетно почистване, от което може и Коцето да намаже.
  • Писанията ти ги обожавам!
    С тях лягам, а понякогаж и ставам!
    Опитвам да се самообучавам,
    ала напразно - в нещо не успявам!
    Съпругата ми все е недоволна:
    и ту е изморена, ту пък - болна!
    Дали не е възможно,в близък срок,
    да ми дадеш практически урок?
  • Прочетох няколко Ваши/твои разказа. Впечатлена съм много! Толкова увлекателно и оригинално пишете! Радвам се, че Ви/те открих!
  • dnikov (Ди ), много ме зарадва и ти!!! Весели празници и повече поводи за усмивки!!!
    Ани, ти ме разкри, а уж се опитах да го замажа. Пожелавам ти чудеса, не само по Коледа, а целогодишно!!! Те са край нас, само трябва, ако не ги създаваме, поне да ги улавяме, когато ги правят за нас!!!
  • Хм, разбрах рецептата за щастлива Коледа. Първо ще угодя на всички, после ще напия съседа и ще го скрия в гардероба и за да замажа положението, ще угодя и на мъжа си.
    Благодаря ти! Ти си самото чудо! Веднага си записвам тази рецепта, за да си го доставя и аз!
  • Ха-ха-ха!
    Много ме зарадва!
    Весели празници, Светла!
  • Схванат си, Грег, бързо схващаш!!!
    Юле, това е съчинение по пейзаж. Нямам етърва, свекърва, свекър ми не пие, но аз го уча и му харесва. И на теб ти пожелавам весела Коледа, точно като в приказките!!! И на всички да е приказна и да спазват стриктно указанията: Три дни яли, пили и се...веселили!!! Та после да разказват.
    Силвия, невероятно хубава Коледа да изкараш!!!
  • Невероятна си!!!
  • Чудя се... докато чета, това трябва да е било миналата Коледа?! Защото тази предстои. Та, Светле, пожелавам ти Весела Коледа! Амааа... наистина много весела, като в приказките!!! Три дни - яли, пили, ... и се веселили!
  • Краси, това ми звучи добре. По - ясно и аз не бих се изразил.
    Како, разбрах. Първо автомивка и след това подкарваш колата. Вярно. по - здравословно е някак си. А това за злоупотребата въобще не ми го казвай. Всички знаем, че е подсъдно. Бат Бойко бди.
  • Грег, спешно минавай на диета!!! Ти, както си почнал, до деветдесет години ще го докараш до един тон бе, кака. Препоръчвам ти употреба само след като е минала през банята. Казах употреба, не злоупотреба!!! А сега, наздравичката!!!
  • Леле, како, добре, че ме светна. Аз като по-активен трябва да съм изял вече кило и половина-два червило. Утре отивам на лекар. Не, ще си сипя водка. Тя си е моето джи пи. Ай наздраве!
  • Ще ми е третото от теб, Мая!!! И защо мислиш, че ми се нави милото?! Бях с твоето, с цвят на желание за...Много е важно червилото, не само за деловите взаимоотношения. Нали казват, че мъжете през целия си живот изяждат по кило червило, е моят ще наваксва сега, чакам си червилотооо!!! Да му присед...Да му се услади, дано!!!
  • за Коледа червилото е от мен - да видиш, че съм ларж
Предложения
: ??:??