19.07.2020 г., 21:20 ч.  

Поглед в бъдещето. 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
940 0 4
6 мин за четене

                     Един мой ден в бъдещето      

                  

             Годината е 2037. Сега е времето на обширните, големи и велики промени. Най-вече,заемащи важна роля в живота на човечество.  

              Следобед е. Вкъщи съм и гледам телевизия, спокойно отпуснала се на просторния диван в хола. Внимателно се заслушвам в днешните новини и продължавам да седя така спокойно, отпуснала се. За съжаление, макар и в по-модерния свят,все още се случват лоши неща. Новините съобщават катастрофи с летящи коли, избягали от фабрика за направа на роботи, роботи, как роботите постепенно изместват човека... и още други тем подобни.

 Изведнъж всичко в къщата полудява! Аларма та за спешни случаи се включва. Но защо? Щорите от към прозореца на хола започват ту-да се спускат,ту-да се вдигат, големият ми телевизор, поставен по средата на пода, светкавично започва да превключва каналите си-от един на друг, от друг на друг и така... Лампите започват да примигват, а вентилаторът изпращява, вече повече от веднъж. Добре познат за мен женски глас се обажда:

  - Господарке, търсят Ви! Ах, Боже Господи! Така и не успях да свикна с новата си инсталация за известия! Женският глас отново изрича старите си думи. Това... е Моника - именно, моята компютърна инсталация за пренасочване на роботи. Опитвайки се да запазя самообладание и да прикрия нервността си, бързо поемам дълбоко въздух и най-мило задавам следния въпрос на милата ми компютърна помощничка:

   -Моника,може ли да ми кажеш кой е?

   -Вашият приятел, Господарке! - отвръща най-спокойно тя.

   -Благодаря ти! - отвръщам ѝ аз. 

  Бързо се досещам кой може да е, затова поемам внезапно инициативата в ръцете си. Ставам от удобния диван, протягам се, разтягайки всяка една част от тялото ми и извиквам на приятеля си, чакащ пред вратата, бързо идвам. Плясвам с ръце и всичко мигновено утихва-щорите вече не играят,лампите не премигват както преди малко,вентилаторът не пращи и така любимия ми телевизор най-усетно се изключва от само себе си. Ах,колко много го обичам! Поглеждам се в огледалото,стоящо отстрани - забелязвам, че нося нося черна тениска и красив чифт бели скини дънки. Бързо наметвам черното си, кожено яке и сръчно завързвам връзките на чисто новите ми кецове. Заставам пред вратата и я отварям. Ето,че любимият ми приятел е тук-Роберто! Прегръщаме се силно все едно не сме се виждали от много време и двамата тръгваме из града. Виждайки,че носи скейтборда си, веднага разпознавам къде отиваме-скейтпарка на града. Роберто, с който вървя в момента, е момче, доста високо на ръст, с кестенява коса и дълбоки, топли лешникови очи, каращи те мигновено да се разтопиш, ако погледнеш в тях. Докато все още вървим към скейтпарка,забелязваме летящи коли със две, вдигнати в страни гуми,виждаме как хора и роботи тичат заедно, хванати под ръка, как деца летят на скейтбордовете си и слушат музика, в този случай-хип-хоп, изпълняван... От роботи!. Скоро пристигаме. Виждаме много познати лица-стари наши приятели съученици и строги, но в същото време забавни учители роботи. Здрависваме се с тях и веселбата започва. Роботите пускат музиката си и децата започват да се движат по пистите на скейтпарка-който,с каквото разполага. Едни деца карат ролери,набиращи невероятна космическа скорост,проектирани,сигурно да бъдат дори и по-бързи от скоростта на светлината,други карат скутери,пръскащи навсякъде цветни искри,а трети,като мен и Роберто,хващат ,,вълшебните си" скейтбордове и се залавят да си изкарат приятно на скейт-рампата. Изглежда,че приятеля ми си е взел скейтборд от най-новите висококачествени модели-внимателно стъпва на него и той става дъска! Дъската бързо се издига в небето и чака Роберто да я задвижи. Няма колелца както на сегашните,има само екстри! Роберто задвижва дъската си и натиска някакво копче,намиращо се отстрани. Под скейтбордът му започват да играят всякакви светлини-една от една по-хубава,преливаща от един цвят в друг. Включвам се и аз. Правя един скок с моя скейтборд,правя едно преобръщане и всички ме аплодират шумно,с весели тонове. Роботите също се включват! Правят лупинги с колелата си,а ние ги наблюдаваме с удивление, изписано на лицата. Накрая се стисваме за ръцете и всички се поздравяваме. Започва да се стъмва и двамата с Роберто решаваме да си тръгваме. Казваме чао на приятелите си и потегляме,всеки към своя дом. Пътьом не спираме да обсъждаме за забавата и удивленията си от това,което се случи в скейтпарка. Беше просто невероятно! Макар и видимо уморени, двамата не спираме да се смеем и да споделяме впечатленията си от видяното. Целият град е в прелестта си! Има отворени ресторанти, чакащи своите гладни посетители, обслужвани, разбира се и от хора, и от роботи сервитьори. Уличните лампи светят,плочките блестят в преливащи цветове-синьо, оранжево,лилаво, розово... Все най-ярки и приятни. Все още има летящи в небето коли и деца като нас, забавлявайки се със своите подскачащи скейтбордове. По улиците се пуска весела музика и хора, и роботи, все по двойки, започват своя танц. Красиво и просто неописуемо с думи! Страхотно е!  

     Умората и нуждата за сън, обхваща мен и приятеля ми. Вече на прага на моя дом се сбогуваме за деня и си пожелаваме лека и спокойна нощ. Махвам на момчето с лешниковите топли очи, Роберто,и нежно затварям вратата след себе си. 

    - Мони, аз съм! Да знаеш! - казвам аз.

    Лампите светват и моята помощничка отговаря радостно:

    - Господарке, радвам се да Ви видя пак! Уплаших се,че няма да се върнете!

   - О, къде мога да ходя толкова, Мони? - питам със закачлив глас

    - Радвам се, че сте тук!

    - Мони, може ли да ми приготвиш вана, но искам да е с много балончета!

    - Моля, елате в банята.

     Свалям дрехите си и се запътвам към ваната. О, супер! Вече е готова, а и е каквато я исках ! С много, много балончета,при това цветни.Искрено ѝ благодаря и се потапям в многобройни минути на блаженство. След като излизам,изсушавам къдравата си, черна коса и лягам в оправеното ми легло. Усмихвам се широко и поглеждам към тавана, мислено изричайки:,,Какъв ден" ,,Какъв поглед в бъдещето днес!"

© Ралица Стоянова Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Поглед в бъдещето »

6 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много Ви благодаря за мненията и извинете за грешката! Ще се поуча от нея и ще го имам предвид за в бъдеще,когато пиша отново!
    С уважение,Ралица!
  • Да, двете думи на Пепи май са по-ясни от моя коментар.
  • С две думи - трябва да има случка!
    Увод-въведение, същинска чат/изложение с кулминация, и накрая във финала изводът или обобщението...
  • Здравей, Ралица. Това което ще напиша, не е критика, а по-скоро споделяне на мисли. Това което прочетох е описание на един ден в бъдещето, но за да е разказ и да е запомнящ се текст бих искала в него да има нещо като извод, който да си направи читателят. Или някаква интрига да има. Или някакво обобщение. Дано успях да напиша коментар, така, че да ме разбереш правилно. Леко перо пожелавам! И пиши!
Предложения
: ??:??