20.10.2017 г., 12:36 ч.

Пожелание за рожден ден 

  Проза » Писма
1340 0 2
1 мин за четене

Честит рожден ден, г-жо Б. !

 

 

          Искрено се надявам всички снежинки, които са паднали през тази година, и всички цветя, които са се усмихнали през вече безвъзвратно отминалата пролет, да се превърнат в по една ваша сбъдната мечта. Не позволявайте мракът да Ви обвие в своя воал от болка и отчаяние и посрещайте всяка една трудност с високо вдигната глава и с усмивка налице. Не се бойте от изпитанията на съдбата, понеже хората обикновено наричат „съдба“ това, което те, в своят детински мироглед, не са в състояние да разберат, а именно, волята божия.

          Както твърди героят на Волтер, „Всичко в този живот се случва по най-правилния възможен начин“, понеже истинският победител не е този, който всякога е успявал да окачи победен венец на главата си без да стори нищо съществено, а този, който в своите падения е намерил смисъла в човешкото съществувание. В този ред на мисли, госпожо Б. , не спирайте да мечтаете, да осъществявате мечтите си, и да се радвате на това, което е драго на вашето сърце, защото... какво би бил животът „без ни една любов/и без едно събитие“? Отговорът на последния въпрос не би си струвал усилията да бъде написан...

          Бъдете себе си и не спирайте да сеете звезди. Това деяние Ви се отдава по-добре отколкото на всеки другиго. Дали това обстоятелство се поражда поради наличието на българската кръв, можем само да гадаем, но във всеки случай, ще приключа това свое писание така, както завърших последното преди повече от три месеца...

          Възможно е след дълга поредица от действия да излезеш на глава с българин, но с българка, която си е наумила нещо – това е невъзможно, а ако добавиш червената коса, краят ще бъде още по-трагичен...

 

© Андрей Андреев Всички права запазени

Въпросното пожелание беше насочено към последната ми класна ръководителка, която празнуваше своя рожден ден в края на месец септември. По текста няма допуснати значими промени.

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Това е приятелска закачка. Няма човек, който да не е чувал двата израза: „С българин можеш да се разбереш, но с българка - не” и „Червенокосоте жени са фатални”. Имахме специални взаимоотношения на учител - ученик и поради тази причина както тя си позволява да ми влиза под кожата с изразни средства, които не ми се нравят точно понеже отговарят на печалната истина, така го правя и аз. Бъдете сигурна, че в моя израз няма сексистка и/или расистка шега, а чисто признание за нейното преимущество пред мен тъй като аз съм си подвивал опашката пред нея, но не и тя пред мен.
  • Дали разбирам правилно края, че с "българка с червена коса не може да се излезе на глава"?? Много странно твърдение
Предложения
: ??:??