13.03.2009 г., 8:18 ч.

Поредица репортажи - Смяна на предназначението 

  Проза » Други
805 0 8
1 мин за четене

    Смяна на предназначението

  Всеки кипи в динамичното ежедневие. Старае се да избягва недоразуменията. Дистанцира се от възникнали скандали. Напрежението го залива от всички страни… Хапва на крак. Роптае срещу абсурдите и безумствата на управниците. В службата става все по-мълчалив – да не би случайно да бъде въвлечен в поредна интрига… Няма време за активна почивка или развлечения. Ако иска дори да се разприкаже с приятел, не е ясно дали ще уцели подходящ момент и да разчита, че той ще има време, макар и само за кафенце и цигара. Известно разнообразие или дори релаксация може да му достави някой сайт. Защо не литературен – за лично творчество с предоставяне на възможност за публикуване на авторски произведения. Но вместо да го обземе необходимото спокойствие, бурното всекидневие не го оставя на мира и четейки избрани текстове също избрано коментира. Завърта се нов порочен кръг на обтягане на нерви, обиди и недобронамерени, дори злобнички коментари, които опорочават предназначението на сайта. А именно – всеки да се чувства уютно и приятно, да намери и чете това, което ще го накара да се замисли и ще му бъде полезно в някаква степен. За някои дори се превръща в принцип да постъпват безпринципно… да отсъждат с лека ръка… В библията обаче е казано: „Не съдете, за да не бъдете съдени.” Хубаво е всеки да се замисли и критичните коментари да станат градивни и полезни. За да вървим напред, да се чувстваме достойно.


                                                                                        © П.Петрова

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Изцяло ЗА!!! Но се иска култура на поведението...
  • Пак си на върха. Направо си супер. Поздрав!
  • В службата става все по-мълчалив – да не би случайно да бъде въвлечен в поредна интрига…
  • Приветствам те, Павли!
    Солидарна с Вилдан.
    Мисля, че повечето хора, които проявяват категоричен и последователен негативизъм имат нужда от подадена ръка...
    Зад всяка човешка проява се крие причина и ако се опитаме да разбираме тези причини, общуването ни ще стане по-пълноценно и позитивно.
    Кучето хапе, когато го е страх...
    а страхът идва, когато има неизвестност...
    Темата е благодатна и необятна... както човешката същност...
    Благодаря ти!

  • Отдавна разбрах, че сайтът е като живота и всеки се проявява такъв какъвто е. И тук има завист, злоба, лицемерие....За щастие, преобладава позитивното! Тук сме, за да си споделяме чрез езика на изкуството! За мен това си остава един уникален сайт и се радвам, че попаднах в него!
  • Тук съм за да науча повече. Искам, когато изразявам себе си чрез изкуството на словото да го правя грамотно. Тук срещнах много знаещи хора. А лично на Вас съм невероятно благодарна. Ако ми трябваше само топлина и разбиране щях да си "дялна" лично блогче. Да се лигавя там, както го правят доста други хора. Искам градивен творчески уют. За мен това е "Откровения"
  • Този сайт е с много участници. Това ми направи впечатление, отскоро съм тук. Не съм участвал в такъв кръг, за какъвто говориш в нито едно подобно общество, каквото сме тук. Това е някаква проява на агресивност и недобронамереност, от която никой няма полза.
    Извън такъв кръг ще съм и тук, сигурен съм!
Предложения
: ??:??