9.01.2009 г., 18:29 ч.

Поредица репортажи - За ползата от газовата криза 

  Проза » Други
711 0 6
1 мин за четене
За ползата от газовата криза

  Какво по-хубаво предизвикателство от газова криза - да можем да се докажем колко жилави сме и как можем да оцеляваме без какъвто и да е предварителен сценарий.
  Парното… И без това радиаторите не са били кой знае колко топли… Да дзънзъркате срещу някоя духалка… Я забравете!… Друго си е пред камина… (в краен случай може и печка с дръвца…) Я си представете как хубаво се е разпукало мешето… Пламъците са истински, топлината е истинска, усещанията - върховни… Романтика.
  Водата… Не била топла. Къде сте чели, че закаляване се провежда с топла вода! Започва се с хладка и постепенно се преминава към студена. Калени и здрави - прекрасно звучи!
  Нямало градски транспорт, таксита. Навсякъде се тръби колко е полезно движението. То е здраве. То е живот. Ей, хора, добре, че е тази криза, че да се пораздвижим!
  Да спестяваме. Веднага си представям как първо спираме да готвим. Знае се, че при термичната обработка продуктите загубват голям процент от така ценните за нас витамини. Що да не преминем към по-здравословни навици и да хапваме плодове и зеленчуци в натурален вид… (Най-добре сами да си ги отглеждаме, за да сме сигурни в произхода им… Особено пък, ако сме останали и без работа…) Като си помислите - и солта, и захарта, и тлъстите пържолки - все повече вреди нанасят. Ако погладуваме… малко… тъкмо ще свалим по някой излишен килограм… Хич няма да е зле!
   Не стигат пари за цигари - какво по-хубаво от това. „Пушенето е вредно за вашето здраве.” - няма май по-често срещан надпис и предупреждение.
   Алкохол… Посоката е - пълно въздържание… Не е било никога добре да разчитаме на него за повишаване на настроението. Опиянявам се само при мисълта, че ще издържим за пореден път…
   Протести… Ами тъкмо да се видим… Че то с тия скайпове и чатове забравяме, че живеем в реален свят…


                                                                                                 © П.Петрова

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Находчива си, Павли, радваш ме!!!
  • Ей, това ми трябваше! Сега съм спокойна! Да, друго си е пред камината!
  • Точно това си мислех и аз!
  • Опиянявам се само при мисълта, че ще издържим за пореден път…
    Мен това ме крепи у тоя живот!!! Господи, колко си права, исках да кажа - хубава!!!
  • Е, един човек да ме бие по оптимизъм! В голяма заблуда съм живяла досега!
  • И още една полза, този път за Overgas. Във връзка с газовата криза дружеството се е пререгистрирало под ново име - Gasover
Предложения
: ??:??