31.12.2012 г., 12:11 ч.

Предпразнична ария 

  Проза » Хумористична
825 0 14
1 мин за четене

       Зимното слънчице днес ми се усмихва иронично, под мустак,  опитвайки се да ми внуши да гледам философски на живота и да вдъхвам с пълни гърди аромата на домашен уют - упойващата миризма на кисело зеле с едва прокрадващи се оттенки на чесън и на кървавица, врящи в котленцето. Свекърва ми се върти в кухнята, както се казва - във вихъра на танца е,  готвейки традиционната гозба, като отвреме навреме ми подвиква да й подам някоя подправка, съдинка или подпитва кое къде е, за да не сбърка пак лютивия със сладкия червен пипер. Въобще - романтика... Как човек да не напише някоя комедия?!

         Ех, признавам си, че синовете ми са къде, къде по-умнички от мен – навреме се спасиха, като отидоха на ски с приятелките си, че от Бъдни вечер насам домашните топлинка и ухания им дойдоха с щипка вповече. Но те не са още толкова изпечени философи като мен. Има време, ще  улегнат …

          Господи, какво става! Чувам хъркане, примесено с фолклорни мотиви и шум от бясно вряща кървавица… Свекърва ми спи на фотьойла пред телевизора, а кухнята е като бойно поле…

         Спокойно, спокойно – та нали  съм философ…

         Чудя се откъде да я захвана. Дали да не отида и аз на ски?

© Росица Танчева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хехехехе... екстремните условия изискват екстремни решения, иначе философията си е хубаво нещо Честита Нова година, здраве, щастие и късмет
  • За много години, Роси! Поздравления за философския поглед!
  • Свекърва непукист и снаха философ - един невероятно устойчив тандем!

    За много години!
  • Весела и щастлива да е новата година, Роси!
  • Приятно изкарване на пързалката.
  • Благодаря! Та то как да не гледаш с "мил и философски поглед", Алина!
    Ех, все по-добре разбирам защо Сократ е станал философ...
    Негово беше поучението:"Женен или неженен, винаги ще съжаляваш. Ако би се давало в брака време за проба, то целият свят би се ограничил само с пробата." Мисля, че еднакво важи и за мъжете, и за жените, по отношение не само на половинките им, но и на свекърви, тъщи и т. н.
    ЧНГ! И гледайте философски и с усмивка на някои неща от живота, за да пребъдете!
  • Твърде мил и философски поглед към вечната връзка свекърва-снаха,Роси! ЧНГ!!!Бъди благословена!
  • Блазя ти, че умееш да караш ски
    На твое място не бих се замислила изобщо.
    Моят начин е - по-добре паднала зада бара, отколкото права пред мивката

    Да ти е честита Новата година, Роси, и да е благословена с много здраве, обич, мир, творчески успехи... и щипка късмет
    Бързо вземай ските и.... среща в бара
  • Благодаря! За много години на всички! Здраве, любов, мир и берекет!
    Друго си е на ски... Но ето нещо за любителите на силните усещания:
    http://www.youtube.com/watch?v=TWfph3iNC-k
  • здрава и мирна да е новата година, Роси!
    хайде на ски...!
  • За много години!
    Здраве и щастие!
  • Повиши ми настроението точно в подходящото време! Желая ти същите усмивки и през Новата година, Роси!
  • Давай, Роси! Пък мини ме вземи и мен!
    Весело посрещане на Новата година!
  • Истинска предновогодишна комична суетня с много настроение, приятен хумор и щипка самоирония.
    Желая весело посрещане на Новата година, а през нея - здраве и берекет!
Предложения
: ??:??