10.03.2011 г., 13:00 ч.

Простички мисли на един обикновен човек 

  Проза » Други
1181 0 8
2 мин за четене

Светът е по-красив, когато намираш поне една причина да обичаш онези, които те хулят.

 

Понякога, критериите за добро и зло са невидими за логичния ум, но всеки от нас притежава достатъчно мощни и точни сетива, които са способни да „виждат” отвъд него и да ни помагат да откриваме пътя към Истината.

 

Контролът над емоциите е също толкова важен, както и умението да ги изразяваш красиво.

 

 

Успехът на вътрешната борба зависи от моралните устои на онзи, който е тръгнал непоколебимо срещу тъмната си страна, но търпението има не по-малко решаваща роля. То е опитомената и култивирана сила, пружината, свиваща се до подходящия момент, когато веднъж тръгнала напред, става неудържима...

За мен, смисълът на еволюирането на човешкия дух не е в свиване на юмруци за мъст. Скрит е в начина на разпределение на вътрешната енергия, за да работи тя, не само за: усъвършенстване на уменията на тялото да понася страдания, лишения и болка, да наработва умения, а най-вече да изгражда мироглед, лишен от омраза.

Не винаги Истината има едно-единствено лице, едно-единствено местонахождение. Понякога, Тя прилича на пъзел, труден за сглобяване, а дори и за разгадаване. Парчетата от него са разпръснати сред множество умове, мнения и хипотези. Наградата за онзи, който успее в това -  да сглоби пъзела, често е трънлив венец от хули, но пък си струва да понесеш всичко, за да бъдат думите ти меч, който разсича всяка неправда с един-единствен удар...

 

 

Отвъд човешкото его съществуват безброй светове, които по един или друг начин, всекидневно ни помагат, давайки ни: невидимата сила на интуицията, проблясък на просветление, или миг на върховно прозрение за нещата. Но както и да наричаме нещата, всеки според възможностите на своя ограничен човешки ум, ние се движим, развиваме или деградираме, раждаме и умираме, под въздействието на всички тези вселенски правила, за които знаем твърде малко, но предстои да усещаме все по-осезаемо...

 

Ние сме частици от една непрекъснато разширяваща се, усъвършенстваща се и самопрочистваща се система, наречена колективен разум, или Бог, стремяща се към хармония и просветление на всяко едно мислещо същество. Проявленията на злото са ракови клетки, които понякога вземат връх във вид на Световни или локални войни, конфликти и противопоставяне на верска или расова основа, но Истината, Мъдростта и Любовта винаги намират начин да излекуват заболелите участъци и да направят така, че Човечеството да върви напред и да търси начини за намиране на панацея...

 

Грозните прояви на егоизъм, или умишленото негативно пречупване на събитията около нас, поставят в  техния първоизточник отровна бомба със закъснител, която, отброявайки назад времето, неминуемо стига до мига на самоунищожение...

 

„Изкуството на войната”  може би започва с умението да побеждаваш себе си. Първоначално битката изглежда неравна и обречена, но колкото повече чисти помисли и усилия влагаш, толкова повече вътрешната ти мощ нараства и разбираш, че не е нужно да воюваш срещу другите, защото врагът е скрит вътре в самия Теб...

Ако някой намери сили да Те обича такъв, какъвто си, то неминуемо ще станеш по-добър!

Не съществува метрична система, която да дава отговор на въпроса:”Колко тежи, или колко струва едно добро?”. Доброто е като семето, посято в благодатна почва. Рано или късно, от него израства красив плод, който носи аромата на Любов...


Кирил ПАЛАЧОРОВ, 11.01.2011

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Заставам зад всяка дума в този толкова мъдър текст и те поздравявам! Светът около нас ще се промени, само когато всеки човек промени себе си. За мен беше удоволствие.
  • Никога не е късно, да сториш макар и мъничко добро някому. Но веднъж опитал от радостта и лекотата, която изпитваш след това, необходимостта да го правиш отново, Те извисява все повече и дава на твоя бунтовен дух СВОБОДА, присъща само на просветените умове...
  • Стойностен текст.
    Поздрав, Кирил!
  • "Контролът над емоциите е също толкова важен, както и умението да ги изразяваш красиво." - влюбих се в тази мисъл. Благодаря ти.
  • Хубави и ценни мисли, които ми допадат!

  • Хубав ден, zelena! Нека Пролетта дойде тихо в душата Ти и носи вдъхновение и точни слова!
  • Поздрав Кирил!

  • Благодаря Ти за доверието, Силви!
    Все пак, трябва съвсем мъничко усилие, за да носим поне зрънце добро. Пътят надолу, е твърде лек и примамлив, затова много хора избират него...
Предложения
: ??:??