7.09.2021 г., 13:16 ч.

Простички мисли на един обикновен човек - 18 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
932 5 9
3 мин за четене

 

 

Всъщност чудесата са простички и семпли. Приличат по нещо на светулките в лятна нощ. Ние само ги следваме и си намисляме желания...

 

 

 

Не се старай, да помниш неща, които ти пречат да мислиш и хора, които ти пречат да обичаш. Помни нещата и хората, които ти дават свободата, да вършиш и двете.

Кирето - личен опит

 

 

 

Има три основни причини човек да не се чувства щастлив:

Страх от бъдещето, тревога за настоящето и огорчение от миналото.

 

 

 

Ако животът наистина е училище, то искам някои класове направо да ги прескоча, а други, да ги повтарям до безкрайност...

 

 

 

Истинската красота е състояние на духа, а не външно проявление.

 

 

 

Съзерцание по пътя към съвършенството

Талантът, това е умението, да виждаш Истината и Красотата и да ги представяш на хората така, че те също да ги преоткрият за себе си. Независимо дали рисуваш, пишеш, пееш, създаваш музика, изящни скулптури, или красиви неща, свързващото звено между всички проявления на талант, са именно тези две важни неща.

Ако всеки, който нарича себе си "творец", не успява, да предаде на останалите смисъла на своето прозрение, то това е просто занаятчийство. Може само с един, единствен стих, акорд, или щрих, да успееш да изразиш онова, което други не успяват след хиляди опити. В това е смисълът на Сътворението - да шлифова с времето човешкия гений дотолкова, че да го приближава все повече до човешката представа за съвършенство.

Останалото, е миг Светлина, която го пренася до ограничения човешки ум и прави това проявление на таланта възможно и видимо...

Кирил Ганчев / Кирето /, 13.08.2021 г., Бургас

 

 

 

Всъщност, Щастието е колективен спорт, в който ти си треньорът, капитанът на отбора и най-често самият отбор.

 

 

 

Там, където креативният ум съзира възможности, празната глава вижда чудовища...

 

 

 

Начините, по които въздействаш върху света, определят какъв човек си всъщност.

 

 

 

Истината е най-добрият тест за всичките ни сетива.

 

 

 

Реших: да оставя простите хора да страдат и да се оплакват от живота си, умните - да го променят, мъдрите - да го анализират, а аз - да му се радвам както мога. За глупаците, винаги ще си остане неразгадан, за умните, животът ще е твърде кратък, а за мъдрите - просто трамплин към следващия. Предпочитам, да го живея по своя си начин, а когато помъдрея достатъчно, ще седна на брега на морето и ще гледам залеза, надсмивайки се над цялата вселенска простотия...

 

 

 

Целият живот може да се побере в капка вода. Въпросът е, дали гледаш на нея като на сълза, или като на... Сътворение.

 

 

 

Странно нещо е човекът - когато иска всичко, е готов да се жертва заради нещо дребно, а когато иска нещо дребно, е готов да жертва всичко...

 

 

Кирил Ганчев  ПАЛАЧОРОВ / Кирето /,

април – септември 2021 г, Бургас

 

 

 

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Уникални са всички мисли! Поздравления!
  • Браво, Кире! С радост прочетох!
  • Благодаря много, Ивита! Голяма чест е за мен толкова стойностен и талантлив Човек като теб да ги оцени! Поздрави, Наде! За мъдрост ми е рано още, но се старая бавно и решително да поумнявам. Поздравче, Дари! Дядо Йоцо гледа, нали? Благодаря искрено, Роси! Това е хубав стимул за още... Здравей, Бат Стойчо! Аз не съм от Бургас и съм за малко както се казва. Иначе да, в Бургас има много талантливи хора! Поздрави, брате, Безжичен!!! Отдавна не съм наминавал, но сега, с края на лятото, се надявам да зачестя. Благодаря ти от сърце! Винаги си добре дошъл, знаеш...
  • Всеки път ги чакам с нетърпение и ги чета с най-голямо удоволствие по няколко пъти, пък и на стари се връщам. Браво, Кире!
  • Кире,отдавна следя една невидима, но пък съпоставимо е с реалните измерения тенденция:няколко пъти Бургас е първият град в България като среда за пълноценен живот и отдих.
    Вече разбрах, че в тази среда е традиция един духовен подем.Няма да изреждам колко бургазлии са допринесли за българската културна еманация.
    Поздравления за написаното от теб!
  • Всички ми харесаха!
  • Винаги ми е интересно да чета разсъжденията ти, притежаваш изключително остроумие.
    Сега само относно споделеното за таланта бих казала: Никой не е прогледнал, поради това, че някой друг вижда
  • Мъдър си, Кире.
  • Всички, до една ми харесаха много и си ги прибирам при сърчицата!
    Браво, Кирил!
Предложения
: ??:??