31.12.2013 г., 17:31 ч.

Просто любов 

  Проза » Други
1584 0 32
4 мин за четене

                                        

 

 

                                               На всички приятели Откровенци - много любов

                                     през Новата 2014 година!

 

 

 

 

            Обичахме ли през тази отиваща си година?

          Дарявахме ли любов без страх, без да се замисляме, без да искаме нищо?

          И като отговор на тези въпроси ме срязват с други:

          Любов ли? Какво е това?

          Със съответния поглед, разбира се...

          Ами сега?

          Не е толкова трудно да се отговори на вярващите в любовта.

          Как обаче да обясниш на огорчените, очаквалите „чудеса” от любовта, на тези, на които Бог е изпратил любов, но те не са я забелязали, очаквайки чудесата, страстта, емоциите-фойерверки...

          Може би любовта е и това – страст, бурни емоции, изгаряне...

          А може би любовта е тиха, обикновена и толкова близо до нас - всеки ден и всеки миг...

          Може би е любов, когато случайно си споменал, че ти се яде кифла с мармалад и когато вече си забравил за това, в една съвсем обикновена сутрин те събуждат с кафе, кифла с мармалад и искрящ от радост поглед... и разбираш, че много сутрини подред този поглед е търсил  из целия град кифла с мармалад...

          Може би е любов, когато пресичайки улицата на пешеходната пътека, една ръка здраво хваща твоята и като дете те превежда на отсрещния тротоар...

          Може би е любов, когато някой не обича котки, но плаче заедно с теб за изгубеното ти коте...

          Може би е любов, когато някой не може да почувства скръбта ти от загубата на домашните ти любимци - котета-бебета, отровени и умиращи едно по едно в ръцете ти... в прегръдка до сърцето... и този някой умишлено се разделя със своето любимо куче, отпращайки го далече, много далече при свои познати... за да може този някой да почувства твоята скръб, не само да я разбере... за да сподели изцяло мъката ти... чувствувайки те, да страда заедно с теб.

          Може би е любов, когато някой вижда в очите ти сълзи и в шепата ти мъртво мишле, замръзнало в капана, хвърлен в леген със студена вода през зимата... и от този момент този някой тайно носи в гората капана с мишлетата в него, отваря го и ги пуска на свобода...

          Може би е любов, когато някой не понася гъби и на картинка, но заедно с теб бере диви гъби и после заедно с теб ги готви... и заедно с теб хапва... и благодари за вкусотията, приготвена от теб...

          Може би е любов, когато в кварталната кръчма, на пластмасови столчета и  масичка без покривка сте седнали с някой на бира „Ариана” и пържени картофки (които той не обича, но е поръчал заради теб), този някой ти казва „Наздраве!” и продължава след първата глътка – „Знаеш ли, ти си всичко това, за което съм мечтал цял живот”. 

          И очите му стават още по-искрени, по детски чисти и бистри...

          От бликналите сълзи...

 

 

 

 

 

© Елена Гоцева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Аз винаги казвам " АКО НЯМА ЛЮБОВ, ТО КАКВО ДРУГО ИМА" и вярвам в това! На любовта се крепи света. Браво!
  • Любовта може да е срещнем на кръстопътя, който си ушила в друг твой стих.
  • Дано вечно търсим отговора и да не забравяме, че той може да е край и равносметка!
  • Поздравявам те и аз!Да,любовта е в малките неща, които изграждат големия живот!
  • Привет и от мен, Ена. Преди време следях твоите фотографии и с удоволствие слушах чудесната музика, която прикрепваше към някои от тях. Как и защо те изоставих, не знам. По рззбирам, че съм загубила много. Радвам се, че отново те преоткрих и ще се наслаждавам на чудесните ти творби- поезия и проза.
    Мислите ти за любовта много ми харесват. През новата 2014 година ти желая здраве, вдъхновение, нови творчески успехи, много слънчеви дни и много, много ЛЮБОВ.Прегръщам те!
  • Аз съм слисан!!! Ей, че красиво. Преживях го с теб.
  • Да, просто любов, в нея има всичко!
    Благодаря, за прекрасната творба, и бъди ...
  • Много щастлива Нова година, пълна с любов и късмет!
  • Много любов и дори още нещо и на теб, Ена!
  • Да, макар и недостатъчно!
    щастлива 2014!
  • "Може би е любов, когато някой не понася гъби и на картинка, но заедно с теб бере диви гъби и после заедно с теб ги готви... и заедно с теб хапва... и благодари за вкусотията, приготвена от теб..."
    Много вярно, много актуално, много красиво звучи!
    Силно въздействаща проза, докосваща сърцето!
    Много ми хареса! Поздрави, мила Ена! Здраве, дълголетие и сбъднати
    мечти, ти пожелавам от сърце, през новата 2014 година!
  • "Какво е любовта,какво е?"
    И огън и вода и тиха болка.
    Прощаващо усещане за полет
    във всяка кратка дума или поглед...
  • прочитайки го си помислих, че съм пропуснала да кажа думите, които съм искала...но се борех за живота му...казах ги в последния момент...
    Написала си нещо страхотно! (прости, че отново пиша..знам, че не е обичайно да се говори под публикациите...но не се сдържах)
  • Благодаря ви за съпричастността!
    Написах го спонтанно...
    Когато го писах, плаках... защото това са мои свидни спомени за един човек, който показа по този неповторим начин своята обич.... който вече почти 3 години не е между нас... и който страшно ми липсва...
  • от скоро съм тук...но прочитайки това...ами разплаках се(и не ме е срам), защото си представих различните ситуации и осъзнах, че някои са съвсем реални и случили се...и отминали безвъзвратно!
    поздрави, Ена, за написаното! Честита да е!
  • благодаря за пожеланията, Ена!
    късмет и щастие ти желая!!!
  • Във възторг съм от словосъчетанието "рейтингови нищожества". То е далеч по-добро от "лешояди...", а и юридически по-безопасно. Поздрави!
  • А да бъде забелязано всичко това?
    Дали не е и то любов?

    п.п. Честита 2014! Щастлива! И спорна! И здрава! И обична!
  • "А може би любовта е тиха, обикновена и толкова близо до нас - всеки ден и всеки миг..." Аз бих казала, вместо "до" - тя е в нас!
    Щастлива Нова година, Ена!
  • Ена, това вече е любов! Благодаря, че прочетох!Поздравления, М.
  • Любовта е дар от Бога ! Както Той ни е дарил ,така и ние трябва да даряваме ! За това самовлюбените са безбожници !
    Да е щастлива за теб , Ена и за всички Новата година ! АМИН !
  • Е, след точното, философско обяснение на Антоан, няма как да не кажа
  • Ама, моля ви се... Откога реброто стана човек? (Тоже мне, шутка)
  • О, да- определено това наистина е просто любов...Ена, щастлива и обичлива нова 2014 година...и пълна с много вдъхновения!
  • Не е любов да ядеш от проклетите гъби на жена си, а смелост!
  • Благодаря Ви,Ена! Да Ви, е Честита и Добра Новата Година!
  • Честита Нова година, Ели! Да не се отървеш изобщо от любовта, до края! Топли поздрави!
  • Да,мила,всичко това е любов!Заради една такава любов и две такива очи,сега живея в Сърбия.Нека Новата 2014 сбъдне всичките ти мечти!
  • щастлива и късметлийска 2014 година!!!
  • Ена, благодаря ти!
    Щастлива Нова година и за теб!Бъди богато благословена завинаги!
    Поздравявам те и аз с едно мое стихотворение!

    ИМПРЕСИЯ
    Аз знам, че Любовта я има
    във полета на лястовица бяла;
    във въздуха със синкава омара;
    във ромона на непресъхващ ручей;
    в дъха на момина сълза и теменуга...
    И в усмивката на палещото слънце.

    ... Аз знам, че Любовта я има.
  • Мога ли да кажа нещо по въпроса с едно мое стихче.

    Когато всяка твоя болка чувствам като своя,
    когато час по час си мисля за това,
    дали си весела или тъгуваш,
    това приятелство ли е или съдба?!

    http://kushel.blog.bg/drugi/2013/09/11/m.1147613
  • Щастлива Нова година, Ена!
Предложения
: ??:??