1.11.2016 г., 9:49 ч.

Разбити мечти - финал 

  Проза
876 0 2
6 мин за четене

 Трънков тактично ги изчака да се нахранят, а после се разприказва отново:

 - Не знам какво ви е казал този младеж, но май не е вашият човек, а?

 - Що мислиш така?- попита Марков докато попиваше устата си със салфетката.

 - Ами първо, имате физиономии на умрели кучета и второ хич не се връзва в картинката.

 - Хайде казвай!- нетърпеливо го подбутна Кочев.

 - Кажете първо вие де!

 - Е к`во да ти кажем? Не е той. Хлапето се е забъркало с наркотици, но не е убило никого. Предадохме го на колегите от отдел наркотици. Давай!

 - Така, значи, това което знаем със сигурност е: 1. Във въпросната нощ в апартамента са били опечалената вдовица Наташа Симеонова и младият жребец Васил Маринов. И жертвата де. 2. Маргарит Симеонов си е тръгнал по-рано от работа и се е прибрал към три сутринта. Това, за часа на прибиране го научаваме от разпитите на съпругата и баджанак му. И двете версии съвпада, значи го приемаме за факт. 3. Преди да бъде убит, Маргарит се е хранил и е пил, най-вероятно в дома си. Времето от напускането на завода до прибирането му е точно, колкото да измине разстоянието, значи не се е хранил на вън. 4. Жертвата е починала от удар по тила с метален предмет. В момента на удара е седял на канапето. 5. На тротоара не са открити следи от кръв, следователно, трупът е престоял в стаята поне половин час. Следите от кръв по канапето са старателно почистени. Первазът на прозореца също е почистен- няма нито един отпечатък, което не е нормално. 6. Според това, колко е обработена храната, съдя, че човекът е ял непосредствено преди да бъде ударен. 7. От таксиметровата компания потвърждават, че са получили поръчка от този адрес за господин Маринов и той е отпътувал от там към четири и малко сутринта. 8. Съседи потвърждават, че виковете са престанали за известно време около четири, а след това са продължили. Васил си е отишъл, адресът на който таксито е спряло съвпада с адреса му, следователно скандалът е бил между…

 - Наташа, тя го е направила- Кочев не изчака Трънков да довърши мисълта си.- А мотив?

 - Ей, ама вие бързо мислите бе- бодна ги Трънков- освен ако Васил не се е върнал. Но… той няма кола, да върви пеша е много далече, а такси… е позволих си и от твое име Марков да пусна запитване до таксиметровите компании, дали са се връщали повторно на този адрес…

 - Добре де, добре!!! И?

 - Ами всички отговориха отрицателно. Остава варианта с частните таксиметраджии или някой приятел, което е малко вероятно, но вие ще ги проверите, нали момчета?

 - Да, да. Сега ще поставя задачи на дежурните полицай. Още нещо?

 - Да, пристигна и доклад за семейните взаимоотношения на Симеонови. Онова младото момче е поразпитало роднини и познати. Та значи, според Наташа всичко е мед и масло, проблеми няма, търкания няма, просто са съвършеното семейство. Нейна братовчедка е споделила, че още от девойче, нашето момиче е имало фикс идея за съвършен брак. Но не така стоят нещата според Маргарит. Той е споделял със свои близки приятели, че нещата хич не вървят. И то от години. Основен проблем е било липсата на дете. По доктори не са ходили, защото Наташа е изпитвала ужас някой да не разбере за проблема. Отказала е да осинови дете, защото това ще срине красивия ѝ брак в лицето на роднини и познати. В дома им царял казармен ред, всичко било до блясък полирано и често имали разправии за оставена не на място чаша, за бельо в коша с цветни дрехи, за оставени пръсти по хладилника… абе лудост, нали разбирате.

 - Интересно, а как така се е решила да има любовник?

 - Е от къде да знам? Питайте нея!

 - Ще го направим, веднага при това. Трънков, ти си един малък, зъл гений. Май ще пием бира още този следобед!- усмивката се беше върнала по лицата на двамата детективи.

 - Хайде, Марков, да я заковем и после се връщай в леглото при гаджето! А ние с господин доктора ще обърнем по някой и друга бира- настроението на Кочев беше приповдигнато.

 А-а-а не, идвам с вас. То каквото ще става, ще стане.

 

 Беше късен следобед, когато тримата прекрачиха прага на любимата кръчма на Кочев. Посрещна ги цигарен дим, алкохолни изпарения и глъчка. Тримата се настаниха на отдалечена маса в дъното и си поръчаха бира с цаца, класика.

 - Добре де, какво стана? Нищо не ми казвате- измрънка Трънков.

 - Тя е, призна си.

 - Как го е направила? Защо го е направила? Разкажете де!

 - Значи, ти позна почти цялата история. Двамата прелюбодейци се срещат вечерта в дома на Симеонови, както винаги. Правят секс, пият вино, пак правят секс, пак пият вино, слушат музика. Подредената госпожа Симеонова старателно измива чашите, поръчва пица и се връщат в леглото. По време на сеанса чуват, че на вратата се звъни. Наташа настоява да продължат, но Васил е гладен и настоява да отвори. Мислят си, че е доставчика на пици. Жената облича един халат и отваря вратата, но е изненадана от внезапното появяване на Маргарит. Започва да му крещи защо се прибира по ни едно време, защо преди това не се е обадил, а той само пита кой е в къщата. Тогава благоверната съпруга му разказва за новия си принц, обвинява го, че той я е тласнал към тази постъпка, защото с него семейство не може да се изгради, крещи като полудяла. В това време се появява колегата на Маргарит, Васил и стои с ниско приведена глава. Госпожа Симеонова добива кураж и заявява на Маргарит, че ще се женят, че са лудо влюбени, а накрая дори иска Маргарит да напусне жилището. Съпругът най-смирено се обръща към любовника и го пита това ли искат. Онзи почва да ломоти колко съжалява, каква грешка е направил, че е женен, че няма никакво намерение да се развежда и че след ден-два му свършва командировката, заминава си и никога повече няма да го видят. Наташа Симеонова е съсипана от това и изпада в истерия, крещи и обижда всички подред. За да могат да си довършат разговора двамата излизат във входа и остават там около 15минути, след което таксито на Васил пристига и той си заминава. Маргарит се връща в апартамента, където в хола го чака съпругата му. той не обелва и дума за случилото се, а моли Наташа да му донесе храната и чаша вино. Тя избухва отново, как може в такъв момент да мисли за ядене, не се ли чувства поне малко виновен, как мисли да я карат от тук насетне. Маргарит остава спокоен и дава избор на Наташа. Заявява ѝ, че ако иска може да си тръгне веднага, или пък да остане, но ако остане ще живеят по неговите правила и още утре ще дадат заявление за осиновяване на дете. Това тотално срива градените въздушни кули на Симеонова за перфектното семейство и я хвърля в нервна криза. Маргарит седи на дивана, изял си е храната и си допива виното. Госпожа Симеонова взема ръжена за камината и го удря по тила с все сила. Съпругът ѝ се свлича по облегалката на канапето и след малко тя установява, че той е мъртъв. Сяда, съчинява първоначалната си лъжлива версия и прехвърля трупа през прозореца. Почиства старателно и чака развитието на нещата. Останалото го знаеш.

 - Брей, Дюма е казал: „Cherchez la femme“*- Трънков вдигна чашата си и тримата се чукнаха.

 - Гледахте ли снощи мача от Шампионска лига?- разговорът тръгна в руслото на ежедневието.

 

*Cherchez la femme- Търсете жената

© Анелия Александрова Всички права запазени

Благодаря на всички, които имаха търпението да прочетат до края този опит за "кримка", макар и не много успешен. Благодаря и на всички, които ще оставят своето мнение и препоръки.

Поздрави!!!

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Иване, благодаря ти, че беше откровен. На мен също не ми допада и то не точно по отношение на фактологическите неточности, а самото повествование и стила. Често се отклонявах към... битовизмите, които са ми по-лесни за пресъздаване. Финалът също ми е слаб, трябваше да има изненада, може би... Но имах нужда да изляза извън зоната си на комфорт, защото бях зациклила. Писането вървеше трудно и мъчително, понякога дори си мислех да се откажа. И тук е мястото да кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ на Младен, чиито коментари ме караха да продължа и да не се отказвам.
    Младене, благодаря ти!
    Успешна седмица и на двамата!
  • Да си призная честно финалът ме изненада, Анелия. Бях готов да се обзаложа, че не е съпругата е убиецът. Това беше най-вероятното и точно по тази причина не ми се искаше да е така. Но в случая не се касае за текст на Агата Кристи, а по-скоро за пресъздаване на типова ситуационна система. Това е направено с вещина от теб. Наистина успешен опит за крими. Поздрав!
Предложения
: ??:??