19.04.2010 г., 0:07 ч.

Разумът или сърцето? 

  Проза » Други
2262 0 7
1 мин за четене

Разумът или сърцето? Кое да избера?
Има толкова много хора по света и всеки един човек е със своя собствена психика и всеки е избрал това, което е най-добро за себе си. Дали сърцето да послушат или разума.
 Много пъти, заспивайки, съм си задавала този въпрос. Кое от двете да избера. Кое ли щеше да бъде най-доброто решение за мене... Но така и не разбирах.
Различни хора различно ме съветваха. Тези, които са послушници на разума, ме съветваха: "Разумът е най-правилното решение, той никога няма да те подведе. Чрез него няма да допускаш грешките, които биха могли да съсипят живота ти."
А тези, които вярват силно в любовта, казваха: "Сърцето, чрез него ще изпиташ необяснимо щастие. Понякога ще допуска грешки, но те ще бъдат нищо в сравнение с преживяното."
И двете мнения са изключително верни! Но пак остава въпросът: Сърцето или Разумът. За да успееш в живота, послушай разума. За да успееш в любовта - сърцето. Но дали, ако успееш в живота, ще си истински щастлив без любовта? Дали, ако успееш само в любовта, нещо винаги ще ти липсва?...
Ох... прекалено много въпроси продължават да се въртят в главата ми, но ще намеря ли отговори... може би някои ден.

© Христина Добрева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да си разумен е практично,
    но неразумен е еуфорично !
    Съчетанието- сбъдната мечта!
    Усещай, че си жив, че не минават "празно" дните...
    Привет, градска!
  • Жестоко си прав!
  • Много добри мнениея.Но все пак аз съм едва на 15 г. и има още много, че да разбера.Благодаря и за съветите
  • Ако ги поставяш като опоненти, да... трудно.
  • Какъвто и избор да направиш, ще бъде жертвен акт!


    Известен условен контрапуткт: Осия (6:6): „Милост искам, а не жертва”, и:„милост и истина се срещат, правда и мир се целуват” (Пс. 84:11).
  • "...и всеки е избрал това, което е най-добро за себе си."
    Това не е вярно. Вярво е, че се е поддал на онова, което в момента е смятал за най-добро, но впоследствие често се оказва, че не е било така.
    Щастливи са онези, при които разума и сърцето не са в конфликт. Има такива хора, макар и рядко, защото е труднопостижимо, макар и не невъзможно за постигане. Но по-скоро не е въпрос на воля, а на вродена нагласа. За тях животът е любов.
    И чувствата, и разума могат да те подведат. Всичко е индивидуално, но е хубаво е, че се замисляш.
    Поздрав!
  • Добре дошла.
Предложения
: ??:??