6.01.2010 г., 10:44 ч.

Розата 

  Проза » Приказки и произведения за деца
776 0 2
1 мин за четене

На полянка, сред гората, в малка колибка живееше момък. Беше си направил малка градинка пред колибката. Грижеше се за зеленчуците в нея.

Незнайно от къде и как се появи цвете - роза. Растеше бързо, много бързо. Един ден момъкът видя и красивото цвете разцъфнало. Голяма червена роза. Но от този ден започнаха да се случват и странни неща. Всичко в колибката беше прибрано, почистено. Даже и храна беше оставена на масичката.

- Кой се грижи за мен?

Реши да се скрие и разбере. И видя. Розата се превърна в девойка. Изскочи момъкът и я хвана за ръката.

- Остани с мен, девойко.

Девойката се засмя.

- Трябва да направиш нещо и ти. Утре в градинката ти ще има разцъфнали много рози. Трябва да ме познаеш и откъснеш. Тогава ще остана с теб завинаги.

Девойката изчезна. Розовият храст се поклащаше. Розата грееше на върха му.

На сутринта градинката беше пълна с рози. Красиви бели, жълти и червени рози.

- Как ще я позная? Толкова много си приличат - се чудеше момъкът, като оглеждаше цвят след цвят. На листенцето само на една роза видя капчица роса. Червена роза с капчица роса.

- Това си ти - извика и бързо я откъсна. Цветето се превърна в девойка, а другите цветя изведнъж изчезнаха.

Заживяха щастливо младите хора.

 

Пожелавам на всеки да намери своята РОЗА.

© Харита Колева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??