1.02.2022 г., 10:31 ч.

Ръждясалата планета 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
269 5 10
2 мин за четене

А, скоро ще стигнем… Още малко и сме в звездната система, а оттам е хвърлей място. Отдалеч ще я забележиш. По цвета, разбира се. Някак си особен – мътен цвят. Няма кислород, няма метан, не е и безвъздушна. Просто… Мътилка…

Ръждясалата планета… Някога там е имало развит живот. Не само растения и животни, а дори мислещи същества. Е, учените още спорят доколко мислещи са били, но ние не сме учени. И ще ти кажа с опита си на космически пилот – не вярвам много в цивилизацията им. Сам видя – посетихме вече няколко планети., на които има живот. Летящи животни, хора дори. Цивилизацията там е насочила всички усилия към обогатяване на висшите същества с природни качества. Не само летенето, а и предаването на мисли и образи на разстояние, усет за средата и опасностите, хранене от атмосферата, разум и необхващан от биологията морал…

Това са висши постижения на природата!

А на Ръждясалата планета животът тръгнал в друга посока. Вместо да се развиват хората, цивилизацията започнала да търси начин да облекчи невежеството, мързела, нежеланието за труд и познания.

И създала превозни средства – не само за товари, а и за самите хора. Изобретила технически машини за събиране на информация и обработката й. Заменила човешките усилия с минималните вложени дейности за труд…

И хората започнали да се деформират физически и умствено.

Защо да се трудят, когато имат машини? Защо да учат, когато могат да намерят всяка информация в апаратура за тази цел? Защо да измислят, когато сложни технически средства могат да предоставят всякакви варианти и да посочат оптималния?

А машините се умножавали, умножавали, умножавали…

Докато един ден планетата се оказала претрупана с метал. Неработещ метал – вече нямало кой да се погрижи за техниката? Да зареди гориво, да ремонтира, да подобрява…

Без познатите улесняващи средства, хората…

Да, логично е…

А планетата останала с толкова метал, че понякога тук идват дори ръждоядите от Психо – 333 1/3. Безплатно хранене…

Аха, ето я Ръждивата планета… Сега внимавай, трябва да заобиколим и продължим по маршрута…

Поеми командването! Аз малко ще отдъхна, че петият ляв крак нещо ме засърбя…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много те бива да ми "стартираш тягостни заключения" ей В крайна сметка в резултат на Научно - техническия прогрес насекомите спечелиха войната с хората !
  • Благодаря, Костадине, Стойчо!
    Живи и здрави!
  • Вярно!Честит петльов ден!Да са живи и здрави наследниците ни!
  • Ми какво друго ми остава освен да се почеша зад третото ухо под лявата мишница със средния нос на темето.Сериозно замисляш Георги.Поздрав,и честит петльов ден и да са ни живи и здрави синове,внуци и всички покрай тях.
  • Благодаря, Надя, Румяна,Светличке, Дочке, Стойчо!
  • "Да, логично е…" И плашещо истинско...
  • Доколко ли мислещи да са били...
  • Тъжен резерват за ръждясали отпадъци...
    Ужасно реалистична перспектива!
    Поздравления, Георги!
  • С Надя и поздравления
  • Ние атрофираме и ръждясваме, сенсей и не е фантастика за съжаление.
Предложения
: ??:??