4.10.2018 г., 8:07 ч.

 С храна си живял - 4. 

  Проза » Фантастика и фентъзи
605 2 10
Произведение от няколко части « към първа част
4 мин за четене

4.

А всичко стана внезапно. Макар да се подготвяше отдавна. Учените информираха за увеличаването на човечеството. Населението нарастваше. Храната се превръщаше в дефицит. Там, където преди живееха що-годе хиляди, скоро се струпаха стотици хиляди.

Земята се задъхваше...

Три милиарда през 60-те, шест милиарда в началото на новия век, седем милиарда малко по-късно, десет милиарда през 2020 година...

Да, правеха се опити с генно модифицирани растения и животни, някъде клонираха, другаде създаваха нови видове... Но всичко оставаше на ниво наука. И бизнес.

Защото прехвалените ГМО-та не бяха предназначени за спасяването на човечеството. А за продажба. И печалба...

Най-напред гладът удари в Африка – както е било векове наред. Сахара напредваше на юг и север, от там се разпространяваха полупустинни и пустинни области. В далечен Сибир човешката дейност унищожаваше тайгата – единия огромен бял дроб на планетата. Амазонка се беше превърнала в страховито блато, в северните части на Южна Америка земята се спичаше и стопяваше в суха пепел. Австралия стана континент-пустиня.

Океаните даваха все по-малко риба и всякакви възможни продукти. Островите оголяваха – липсата на гори на север доведе до страшна суша. Планинските ледени шапки постепенно се вдигаха все по-нагоре и нагоре...

Тогава тръгнаха северните и южни води. Ледниците се разтапяха, крайбрежните равнини на континентите станаха дъна на заливи, ниските острови изчезнаха под водата...

А населението се увеличаваше...

Войните се водеха не за газ или нефт, не за земи и власт, а за вода и храна. Загиваха милиони, десетки милиони умираха от глад... Но храната не стигаше...

Тогава Йоан изгуби семейството си. В прекия смисъл. Бяха тръгнали да търсят спасение в далечното му село – и без това в града нямаше ни работа, ни храна. И по пътя жена му и децата изчезнаха. Ей така – един ден той се отклони встрани, тръгна да види дали няма да намери помощ от братовчед си в селото, през което минаваха, семейството трябваше да го изчака...

И изчезнаха...

Върна се разочарован – братовчедът беше отишъл на война и явно убит там, в къщата нямаше никого – и близките му се спасяваха нейде, селото беше прекалено близко до столицата, а на мястото, където трябваше да го чакат...

Просто нямаше нищо...

Гола поляна, кална локва, от която пиеха измъчените пътници, полуразрушен дом... И – толкова...

Тогава Йоан заживя с една цел. Да е жив. Защо, как – това не го интересуваше. За смисъла на живота изобщо и своя в частност не мислеше. Пък и защо?

Една цел – и денем, и нощем. Оцеляване.

Убиваше, подминаваше умиращи и страдащи, изобщо не обръщаше внимание на деца и старци. Само веднъж нещо трепна в него, когато видя дребна старица с бели коси да се моли на минаващите по пътя за нещичко поне...

Уби я с един замах.

Не знаеше защо, не се спря да я погребе поне – просто я уби.

И никой от хората наблизо не само не каза нещо, ами дори не обърна очи.

Тогава Йоан разбра, че е прекрачил някаква черта, но и това не го накара да се замисли.

Пък и нямаше причина за това – мисленето водеше до смърт. Живот печелеше този, който действаше. И не заради принципи, а заради биологичната нужда да оцелее...

» следваща част...

© Георги Коновски Всички права запазени

Заповядайте - да научите що е туй правилното мислене - https://genekinfoblog.wordpress.com/

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Свет,улке, Иржи!
    Ама аз само предполагам. Вие, младите, трябва да ме опровергаете...
  • Не зная до къде ще ми стигне времето,затова коментирам до тук,Георги.Леле,дано не си пророк,такива страхотии рисуваш...да се ядем едни други!Но може и да се случи,нали предричат края на света ту в тая година,ту в оная.Харесвам късите ти разкази.
  • Благодаря, Светулке!
  • Споделям скептицизма , но и надеждата .
  • Благодаря, Мариана!
    Надявай се - надеждата крепи човека и човечката...
  • Благодаря, Лина, Надя, Стойчо, Младене!
    Спокойно - ще има полъх на скептичен оптимизъм!
  • Все по- реална перспектива, за съжаление- гладът, жаждата, оскотяването...Дано си лош пророк!
  • Всичко това е чиста истина и е добре известно, и предсказано от футуристите, но тук е добре поднесено, както казва Стойчо - с нотка на нарастваща тревожност. Да се молим да не сме от последните мохикани!

    Поздравление за перото ти, Георги!
  • Чета с нарастваща тревога...
  • Следвам те.
Предложения
: ??:??