1.03.2022 г., 10:36 ч.

Щастлива със себе си 

  Проза » Разкази, Хумористична
275 3 16
3 мин за четене

Последните думи на мъжа й бяха: „Дано си щастлива със себе си“. Тя измени на манталитета си и се замисли. Защо да не е щастлива? При това със себе си? Че с кого другиго? Та нали затова е светът – в нея и за нея. Останалото е декор, миманс, развлечение…

Зачуди се – защо се замисли? А защо се омъжи за него? „Каква съм била глупачка някога“, каза си тя с неоправдан оптимизъм.

А се омъжи… Ами последна година, завършваше, приятелките почти всички заарканили някого, осигурили си първия брак…

И намери един…

Да, не й подхождаше. То, всъщност, никой не отговаряше на високите й критерии. И не пасваше по характер.

То, ако погледне човек критично – дори тя не си подхождаше по характер. Но се налагаше да се търпи…

Обаче… Него…

Липсваше му интелект, най-напред. Бившият вече мъж никога не беше блестял с него. Например, когато го питаше какво иска за обяд, само веднъж позна. И то случайно…

За себе си тя пжчтш ни готвеше. Наблизо имаше пицария, минаваха приятелките… И, когато нейният казваше: „Какво ще обядваме?“, тя високомерно-презрително го режеше: „Само за ядене мислиш!“. Което си беше чисто лицемерие, ама няма да се тормози душевно за тоя… Тоя…

Веднъж тя му каза:“ Приятелките ми какви свестни мъже намериха, а аз…“. На което той нахално отвърна: „Свестните отишли при свестните, аз – при теб…“

Та спа три нощи в кухнята, на тясното диванче…

Абе, пълен идиот! Доказа го наистина като се ожени за нея…

Иначе – четеше. Прекалено много четеше, та нямаше човек за какво да поговори с него. Малко преди смъртта му тя му показа книгата, взета от приятелка. Страхотна книга, макар да забрави вече заглавието и авторката. Каква история… Потоци сълзи и сополи… Как нещастната жена живяла в малък град, без интернет, без телефон дажи. Трябвало да готви и чисти след трите си деца, да пере и глади, да…

Няма мол, няма кафене, няма свестни приятелки наблизо. Само ония селяндурки, дето смятали, че основата на живота е семейството…

Да, бе… Ще се затвори тя с някакви пикливи дечурлига, дето после демонстрират неблагодарността си… Нали знае как живя майка й сама в малкото апартаментче – само с телевизора…

А мъжът й – като видя заглавието и авторката, се разхили. Тя остро го попита – чел ли е тази великолепна книга, защо се смее…

Той си призна неграмотността – не бил я чел. Нямало кога. Бил зает, а подобни книги само разглеждал, когато бил в осми клас. Но после се увлякъл по Дикенс, Зола, Юго, Брехт… И като почна да изрежда някакви – уж познати й, но…

После се сети. Виждала ги е, когато обираше праха по библиотеката. Книгите от втория ред. Не ги търпеше – стари, четени, без представителен вид. За разлика от ония на първия – все от нея купувани. Красиви, избирани правилно по тоналността на корицата, привлекателни надписи, създаващи уют и красота в декора…

А сега оня го няма. Защо да не е щастлива?

Със себе си…

Което е най-важното…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • На това се казва : Да спиш в едно легло, а да имаш различни мечти.
  • Благодаря, Елке!
  • Сигурно е имала хубави крака! Те мъжете много обичат!
  • Благодаря, Мария!
  • Чудесни разсъждения от името на жена. Дано си щастлив, щом си ни опознал душевно и като мисловна нагласа. И да си случил в избора на съпруга. Защото умните мъже все на ябълки с изгнило мозъчно съдържание налитат.
    Браво за разказа!👏
  • О, съжалявам! Не знаех, че е стара българска дума ( никога не съм я чувала). Но пак ми звучи весело тази фраза
  • Благодаря, Деа!
    Заарканили е стара българска дума - хванат с аркан, с ласо...
  • Е, бива ли на такава "важна" книга да забрави заглавието
    А това : "заарканили някого" ме разби То не е за смях, ама...
  • Аааа, адашка,.. не трябва да има разногласия... МИР в къщи и ЛЮБОВ навън
  • Благодаря, Надя!
  • Петре - Велика е тази жена, която стои зад гърба на мъж, който може всичко, но слуша Нея!
  • Не знам, сенсей има ли такива жени? Сигурно има, но питам се кой и защо се жени за тях? !?
  • Благодаря, Петре!
  • Я да хвърля малко съчки в огъня...Еманципацията ни доведе до този хал,... Остава само жена да каже,''Сваляй гащите, да ти тегля една патка..''... Има истина е , че четените книги не са така с лъскави корици,.. Пак е модерно да кОпуваме книжки с обложки в тон с тапетите примерно,...или с шаренотията на, имитиращ персийски, килим....
  • Благодаря, Пепи!
    Синоним на мъж - спорд теб - слушател, изплнител, глухоням вибратор...
  • Е как ще е щастлива, като няма да има пред кого да доказва щастието си? Не готвела, спал в кухнята... А кой ще ѝ изхвърля боклука?
    Наистина не случила на мъж, горката
    Един мъж не цени ли интелекта в една жена - не е мъж! Ще чета Паулу Коелю и няма да имам мъж до себе си, с когото дълбоките си размишления да споделя!? Няма вече свестни мъже, ей, няма...
Предложения
: ??:??