11.01.2011 г., 18:56 ч.

Симфония на тъмнината 

  Проза » Други
635 0 1
2 мин за четене
Мастилото на мрака се сгъстява и изсъхва като кръв от стара рана.
Сърцето удря тъпо в тъмното, забравен часовник на ръката на мъртвец.
Нощта въздъхва мразовито и болезнено.
Светлината от тънката част на луната напомня на отблясък по ръба на висящо във въздуха  острие.
Небето е ясно и черно, без звезди.


Тихо и болезнено студено като бич в ръката на изкусен, методичен мъчител.

В такава нощ децата треперят, скрити през глава под одеялото, докато суеверните
им майки драскат мрака с шепот под разпятието на стената в спалните си;
охладнелите пръсти на старците стискат чаши концентриран алкохол с малкото сила, останала в тях;  бездомникът кашля кръв в треперещите си просешки ръце зад ъгъла.

Само пияният безсрамник смело криволичи по средата на празната улица, несвързано крещи проклятия и закани, сякаш да сплаши собствената си апатична сянка.
Крещи и плюе под хладния бетон на мрака.


Подминавам го и продължавам да крача към подгизналата в жълтеникава електрическа светлина сграда в далечината.

Мислите текат бавно в уморената ми глава, сгъстяват се и натежават, като скована от мраз река...

мъчително бавно.
Стоманена река в безлюдната гранитена пазва на града.
Безличен странник, захвърлен в симфонията на тъмнината.


© Серафим Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??