9.03.2022 г., 19:43 ч.

След празнични... 

  Проза » Разкази, Други
727 0 4
2 мин за четене

            Ау, че лошо време,... както казват баба Марта си показва рогата...

            Ту завали дъжд,... ту мартенско слънце,...и за капак обилен снеговалеж, както образно се изразяват синоптиците....

            Отбих се до любомото квартално аперативче,... е 100 грама водка или коняк, за отскок, до като се прибера в къщи , биха добре дошли в това време. Някой, ще възкликне '' Мартенско врене бе,... непостоянно като жените, днес са усмихнати, а утре начумерени.''..Щото ние сме много Убави...

            Тиха приятна музика,.. хора насядали по двама-трима около масите,...я, госпожица  Тина е на смяна,... мигар на знаех смените й... Тина, беше  мило и симпатично момиче, е момиче  защото не знам госпожица ли е или госпожа,... сервитьорка, винаги усмихната ,...Дали и при нея не важеше максимата '' Винаги когато сме щастливи се  смеем,значи ли това, че когато се смеем сме щастливи'',

но тя винаги се държеше с мен изключително  вежливо,...остава само да кажа, че вижда в мен един чичко-паричко...Симпатията ни бе взаимна,...за баба Марта й подарих мартеница за ръката и друга като брошка, които тя носи,...за Осми март й подарих разцъфнал зумбул в кокетна вазичка,...Защо ли, ами ей така,... само нашите жени ли имат право на уважението за празниците...

             Поогледах се,...а, ето тук при съседските момчета  Гошо и Митко ще седна...

- Здравейте момчета,... да поседна при вас....

Посочиха ми вяло свободното място...Тина донесе обичайното питие ...Пийнах...Момчетата не реагираха, че има познат човек при тях,... гледаха се някак тъпо, или хвърляха по едно око към бръмчащият телевизор...

- Абе момчета,.. какво ви става бе,.. защо сте сами тук и запате като гръмнати,.. къде са ония симпатични мацета с които до вчера се прегръщахте тука...- запитах ей така на шега

- Ами - смотулеви Гошката - Амии, нали  исках да си купя нов съвременен компютър...не ми достигаха парите и това маце ми даде назаем,...после,беше я страх, дали ще й ги върна, и беше винаги около мен...е, върнах й ги преди Осми март,... и тя ме изостави...

- Еее, ама и ти,... взимат ли се пари на заем от жена бе,.. нали олекваш..- мъдро заключих

Пийнахме по глътка,...

- А ти бе... Митак, защо си сам...,-  не му казах мойто момче, защото като по-млади имах по така симпатии към майка му, -  Ти какво направи

- Нищо,...за Осми март подарих на моето момиче книга,. . световна класика,... а тя ми се разсърди и каза повече да не я търся,.. и сега сме с Гошката , ближем рани...

Пийнахме отново по глътка,...треперящите му ръце за сетен път мачкаха салфетката...

- Амма и ти,... книга... Кой на днешно време чете книга , бе...- възмутих се и аз

              Погледнах ги,...добри млади момчета, а стъпили на погрешната дъска,... и,.. бум във водата,... нови времена,...трябва пренастройка ....

 

           

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??